קפה יהושע סגור - בשל משבר הקורונה (צילום: פרטי)
קפה יהושע - בזמן סגר הקורונה (צילום: פרטי)

מכת הקורונה לעסקים | בעלי קפה יהושע ברחביה: "ההקלות שהממשלה מציעה הן בדיחה"

ירון תורג'מן, מבעלי "קפה יהושע" שברחוב עזה, מתאר את חוסר האונים בענף המסעדנות: "יש לי סחורה ששווה עשרות אלפים שקלים ואני לא יודע מה לעשות איתה; מי יכול להחזיק מעמד בצורה הזו?"

פורסם בתאריך: 23.3.20 15:58

קפה יהושע שפועל ברחוב עזה, לא רחוק מבית ראש הממשלה, בימים שבשגרה מלא בסועדים. המנות מהמטבח יוצאות בקצב, על הבר יושבים סטודנטים וסטודנטיות, אנשי ונשות אקדמיה, זוגות; בשולחנות ובספות מצטופפות – משפחות, חברים וחברות; ובחוץ, תור קצר של בליינים, מחכה לכסא שיתפנה.

השבוע המקום מלא החיים סגר את הדלתות, כמו שאר המסעדות והברים ברחבי ירושלים. כל העובדים בבית הקפה הוצאו לחל"ת.

בשיחה עם "כל העיר" מספר ירון תורג'מן, מבעלי 'קפה יהושע' ברחביה, על התחושות הקשות וגם על הציפיות מהממשלה: "אני לא חשבתי שבתרחיש הכי נורא שיכול להיות דבר כזה. מדובר בצעדים שעשו בכל העולם וזה בסדר, אבל בקרב המסעדות ובתי הקפה לא הכינו אף אחד במדינה לחשוב מה קורה איתם. בכל המקומות נפגעו, בעלי העסקים שמחוקים מהמצב ואין צפי לסיומו. יש לי סחורה ששווה עשרות אלפים שקלים ואני לא יודע מה לעשות איתה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ירון תורג'מן, בעלי קפה יהושע (צילום: פרטי)

ירון תורג'מן (צילום: פרטי)


"אני הוצאתי לחל"ת את כל העובדים שלי", מוסיף ומספר תורג'מן. "בתחילת השבוע שעבר עוד עשינו טייק אווי בקפה יהושע והלקוחות היו באים לקחת הזמנות, אבל עכשיו ביטלנו את זה כי שינו את התקנות וצריך להניח את ההזמנות ליד הדלת, ומשלוחים אנחנו לא עושים. ההקלות שהממשלה מציעה הן בדיחה, מענק – 6,000 שקלים? בדיחה. מדובר בעשרות אלפי שקלים הפסד ברבעון הזה, אמרו שדוחים את המע"מ – מה זה עוזר? אין לי הכנסות, איך אני אשלם? המגזר של העצמאיים בתקופה הזו סופג הכי הרבה, מי יכול להחזיק מעמד בצורה הזו? אנחנו מאוד חזקים וקפה יהושע קיים המון זמן, אבל מה עושים אחרים?".


קפה יהושע סגור - בשל משבר הקורונה (צילום: פרטי)

קפה יהושע, השבוע (צילום: פרטי)


תורג'מן מדגיש ויוצא נגד התנהלות הממשלה: "המדינה לא חשבה ביחד עם העצמאיים מה נעשה ביום שאחרי. אנחנו נשמעים להנחיות – לא יוצאים מהבית, סגרנו את העסקים על מנת לצמצם את המגע, אבל מהלך כזה חייב לבוא בליווי מחשבה שני צעדים קדימה, מה יהיה עם בעלי העסקים? גם הספקים שלנו מתקשרים ואומרים שהם בקריסה ומבקשים תשלום. צריך להבין שזו שרשרת גדולה מאוד, הכדור שלג לא עוצר ומי יודע איך זה ייגמר".


 

קפה יהושע סגור - בשל משבר הקורונה (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)





תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חיים

    עשיתם בוחטות כל השנים.קניתם דירות.שקט .לא חייבים לכם כלום.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר