הרכבת הקלה (צילום: פרטי)
הרכבת הקלה (צילום: פרטי)

רופאים שנסעו ברכבת הקלה נדהמו: הבקרים ללא כפפות או מסכות מגן

לטענת ד"ר רחל, שהיא ובן זוגה ד"ר דוד, נסעו הבוקר ברכבת הקלה, הם פנו לכרטיסנים אך לא קיבלו מענה. לדבריה, "הם לא יכולים לבדוק במצב הזה בלי לגרום לסיכון הנוסעים". סיטיפס בתגובה: "העובדים הונחו לשמור על כללי משרד הבריאות"

פורסם בתאריך: 23.3.20 19:06

בלי כפפות, בלי מסכות מגן ובלי שמירה על מרחק של 2 מטרים: זוג רופאים – ד"ר רחל וד"ר דוד (השמות המלאים שמורים במערכת) – שנסע הבוקר, שני, ברכבת הקלה נדהם לגלות כי בקרי הרכבת הקלה מטעם סיטיפס עובדים ללא אמצעי מיגון מינימליים ולא שומרים על תקנת משרד הבריאות שדורשת מרחק של 2 מטרים בין בני אדם.

בשיחה עם "כל העיר" מספרת ד"ר רחל כי "בעלי דוד רופא בשערי צדק. הוא עובד עם מטופלים וחולים שהמערכת החיסונית שלהם מאוד חלשה. הכרטיסנים של הרכבת הקלה עלולים להעביר לו את הווירוס בכל פעם שהם נוגעים בכרטיס הרב קו שלו. יש כאן חשש מאוד גדול לשלום המטופלים שלו. הרי כולם כבר יודעים שהנגיף יכול לעבור בין אנשים בלי שיודעים על כך מכיוון שהסימפטומים מתגלים רק אחרי שבוע-שבועיים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ד"ר רחל מוסיפה וטוענת כי "עד כמה שאני מבינה, הכרטיסנים של הרכבת הקלה עובדים בניגוד לנהלי משרד הבריאות. בעלי שאל אותם איך הם יכולים לעבוד בצורה שכזו – אבל לא היתה להם תשובה".

עוד טוענת רחל כי "צריך גם להבין שלא בטוח שהכפפות ואמצעי המיגון יעזרו במצב הזה – הרי הכרטיסנים נוגעים בעשרות כרטיסים ביום. אני חושבת שמבחינה רפואית הם לא יכולים לבדוק במצב הזה בלי לגרום לסיכון הנוסעים. אם הם לא מחטאים את הידיים בין בדיקה לבדיקה, ולא נראה לי שזו אפשרות ישימה בכלל, אז זה מסוכן. על פי התקנות של משרד הבריאות רק עובדים חיוניים צריכם לעבוד, ואני לא בטוחה עד כמה הכרטיסנים חיוניים במצב הנוכחי של הקורונה".

מחברת סיטיפס, מפעילת הרכבת הקלה, נמסר בתגובה: "על פי תקנות החירום של ראש הממשלה הוחרגה הרכבת הקלה בירושלים וצוות עובדיה הוגדר כחיוני למשק. כחלק מהיערכות סיטיפס לפעילות בצל משבר הקורונה ומתן שירות מוגן ומלא לנוסעים, חולקו לעובדי החברה אמצעי מיגון על פי הוראות משרד התחבורה. העובדים הונחו לשמור על כללי משרד הבריאות הכוללים בין היתר שמירה על מרחק של 2 מטר מציבור הנוסעים, הקפדה על שטיפת ידיים באופן קבוע ושמירה על הגיינה. באשר לבדיקות הכרטיסים הבקרים הונחו שלא לגעת בכרטיסי הנסיעה אלא על הנוסעים לשים באופן עצמאי את הכרטיס על מכשירי הבדיקה. החברה משקיעה מאמצים רבים בשמירה על בריאות הנוסעים וצוות העובדים ואף סימנה מושבים בהם לא ניתן לשבת על פי כללי שמירת המרחק לצורך כך. סיטיפס תמשיך לתת שירות טוב ויעיל לתושבים גם בימים לא פשוטים אלו".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אחת

    זה שסיטיפס נתנו הנחיות זה נחמד. אבל מה הם עושים כשהעובדים שלהם לא מקיימים אותם??

  2. חוסר אחריות מצד הרופאים

    למה רופאים נוסעים בתחבורה ציבוריתומסכנים את המטופלים שלהם?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר