הרבנים הראשים לישראל - הרב דוד לאו, הרב יצחק יוסף (צילומים: תומר אפלבאום, מוטי מילרוד)
הרבנים הראשים לישראל - הרב דוד לאו, הרב יצחק יוסף (צילומים: תומר אפלבאום, מוטי מילרוד)

אולי עכשיו זה סוף-סוף יקרה? הרבנים הראשיים לישראל: יש לסגור את בתי הכנסת

הרבנים הראשיים לישראל הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף יוצאים היום, רביעי, בקריאה משותפת לציבור: אין לקיים מניינים בבתי הכנסת

פורסם בתאריך: 25.3.20 15:55

נתוני ההדבקות בנגיף הקורונה שפורסמו אתמול על ידי משרד הבריאות הראו כי כ-30 אחוזים מנשאי הנגיף נדבקו בבתי כנסת או בישיבות. פילוח לפי ערים אין למשרד הבריאות, אך על פי הדיווחים אודות מסלולי החולים נראה כי בירושלים המספר עוד גבוה יותר. ולמרות זאת, מסיבה לא מובנת, עד כה לא התקבלה החלטה חד משמעית לסגור את בתי הכנסת ולא לאפשר לקיים תפילות משותפות.

היום, רביעי, אולי מגיע השינוי המיוחל. זה החל בהנחיות החדשות של משרד הבריאות על כך שאין לקיים מניינים אלא בשטח פתוח ובריחוק של שני מטרים בין אדם לאדם ובהשתתפות של עשרה מתפללים בדיוק, ונמשך במה שנראה כמו בשורה של ממש ותקווה לשינוי – קריאה חד משמעית של הרבנים הראשיים לישראל לסגור את בתי הכנסת.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הרבנים הראשיים הרב דוד לאו והראשון לציון הרב יצחק יוסף יצאו בקריאה משותפת – החל מהיום ועד להודעה חדשה אין לקיים מנינים בבתי הכנסת. הרבנים הראשיים אף ציינו כי גם התפילה המיוחדת אשר נועדה להיום בשעה 16:30 תתקיים במתכונת זו.

במכתב משותף של הרב יוסף והרב לאו, תחת הכותרת "עת צרה היא ליעקב", נכתב: "לאור ההנחיות האחרונות של הממונים על המאבק בנגיף הקורונה, הננו להודיע כי מהיום ועד להודעה אחרת, אין לקיים את התפילה בציבור בתוך בתי הכנסת. ציבור המתפללים, שלא ימנה יותר מעשרה, יתפלל בחוץ במקום פתוח, אם אפשר בסמוך לבית הכנסת. זאת תוך שמירה על ריחוק של שני מטר בין איש לרעהו. ניתן להוציא ספר תורה לרחובה של עיר.

"הננו להבהיר כי גם התפילה המיוחדת שנועדה להיום, ערב ראש חודש ניסן, תערך באותו אופן, בציבור של עשרה מתפללים, במרחק ומחוץ לבתי הכנסת. אם לא קיימת אפשרות כזאת, יתפלל כל אחד ואחד בביתו, אבל ראוי לקבוע זמן תפילה אחיד לכל באי בית הכנסת".

במכתבם מוסיפים הרבנים הראשיים ומבקשים: "על הציבור להקפיד על ההנחיות שניתנו ע"י הנהלת משרד הבריאות, לא רק בנוגע לבתי הכנסת אלא גם בשאר הנושאים, קניות וכדו'. כמו כן מי שהוא בחשש סיכון כלשהו אסור לו לצאת מביתו גם לצורך תפילה בציבור".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר