מרי דן דור ובנה ערן דן גור ז"ל, המצבה של ערן דן גור בהר הרצל (צילומים: פרטי)
מרי דן דור ובנה ערן דן גור ז"ל, המצבה של ערן דן גור בהר הרצל (צילומים: פרטי)

אזכרה בצל הקורונה – אמו של סמ"ר ערן דן גור ז"ל מגילה: "השנה היה מאוד עצוב ובודד"

מרי דן גור שמתגוררת בגילה, שכלה את בנה לפני 12 שנה בקרב ברצועת עזה - ביום שישי האחרון היא ערכה לבנה אזכרה בהר הרצל בצל מגבלות הקורונה. בשיחה עם "כל העיר" היא מספרת בכאב על אכזבתה מצה"ל: "השנה זו היתה סטירת לחי מצלצלת; הבכי שלי היה כפול, בכיתי גם על מות ערן אבל גם על כך שלא כיבדו אותנו"

פורסם בתאריך: 31.3.20 13:48

ביום שישי שעבר ערכה משפחת דן גור משכונת גילה בירושלים אזכרה לבן – סמ"ר ערן דן גור ז"ל, שנפל בקרב לפני 12 שנה ברצועת עזה. השנה, בשל ההגבלות על קיום אזכרות בימי משבר הקורונה, האזכרה צוינה באופן מצומצם, ללא רב צבאי ונוכחות של חיילים. "האזכרה השנה היתה מאוד עצובה ובודדה", מתארת ל"כל העיר" האם השכולה מרי דן גור. "לכל אורך השנים נהגתי לעשות ממש 'הפקה' מהאזכרה. היו באים כ-100 אנשים, זמרים, קייטרינג ואף הייתי מחלקת גם מזכרות קטנות, שמזכירות את ערן שלי".

סמ"ר ערן דן גור ז"ל, נפל בהיותו בן 21, במבצע 'חורף חם' בשנת 2008 ברצועת עזה, כאשר יצא לפעילות עם חבריו לכוח למרות שהיה אמור להישאר בתורנות בבסיס. הוא נהרג מפגיעה קטלנית של טיל. ערן הותיר אחריו הורים ושלושה אחים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"כל שנה מגיעים אנשים מהצבא לכבד אותנו, אבל השנה זו היתה סטירת לחי מצלצלת", כך מתארת בכאב מרי דן גור את תחושותיה לאחר האזכרה. "היינו רק עשרה אנשים וזה הרגיש נורא. הצבא בדרך כלל שולח חיילים שיבואו לכבד אותנו, אבל השנה היה לי ברור שזה יהיה יותר בעייתי. עם זאת היה ראוי לשלוח נציג אחד מטעמם וזה לא קרה. אני לא מבינה למה לא היה ניתן לשלוח חזן צבאי, שייקרא כמו שצריך את 'אל מלא רחמים'. מאוד כעסתי. ביום הכי חשוב שלנו צה"ל בחר להתנתק ולתת לנו להסתדר לבד, זה מאוד כואב. הקשר עם הצבא מחזק אותנו והוא צריך להיות תמידי אפילו בימים הקשים האלו".

"הבכי שלי היה כפול", מוסיפה ואומרת דן גור. "בכיתי גם על המוות ערן, אבל גם על כך שלא כיבדו אותנו. התחושה שנוצרה היא שמבחינת הצבא אנחנו כבר לא שייכים, פתאום שיש סכנה אז לא מכירים בנו. אם מישהו מטעם הצבא היה טורח להגיע, היינו מרגישים שהצבא עשה צעד למעננו וההרגשה היתה אחרת".


ערן דן גור ז"ל (צילום: פרטי)

ערן דן גור ז"ל (צילום: פרטי)


דן גור מוסיפה ואומרת: "אני בכלל לא ראיתי מצב לדחות את האזכרה. ערן נפל בכ"ד אדר א', 1.3.2008. ולא היה מצב שאיני מציינת את טקס האזכרה במועד המקורי. בתחילת השנה אני פותחת את הלוח ורואה מתי חל כ"ד אדר, זה התאריך העברי המשמעותי עבורי, ואין כל משמעות אחרת לדחייה. בשבילי, טקס האזכרה זה ציון דרך באמצע השנה".

דן גור מציינת כי לאזכרה השנה הגיעה, כמו בכל שנה, נציגה מארגון "משפחה אחת", "הם פועלים למען נפגעי הטרור ולמען המשפחות השכולות, אימצו אותנו ודאגו לנו. כל יום זיכרון אנחנו משתתפים בפעילויות שלהם. יש להם פעילות נהדרת לאחים שכולים, שבני גיא לקח בה חלק והוא הכיר דרכה חברים רבים. בזכות משפחה אחת האחים השכולים מורמים. הם דואגים ועוזרים לנו מכל בחינה ולדעתי מישהו בממשלה צריך לעזור לעמותות האלה מבחינה תקציבית. כל אזכרה במהלך 12 השנים הגיעה מינדי לוינגר, רכזת מחוז ירושלים של העמותה, וכיבדה אותנו בנוכחותה".


המצבה של ערן דן גור ז"ל בהר הרצל (צילום: פרטי)

המצבה של ערן דן גור ז"ל בהר הרצל (צילום: פרטי)


"כשמשבר הקורונה יסתיים – אעשה לערן את הערב והכבוד שמגיע לו", מסכמת דן גור. "וכל החברים שלו שכל כך התאכזבו שלא באו לאזכרה יבואו, וגם המשפחה המורחבת. נקווה לחזור לשגרה בקרוב בבריאות,. ערן היה מהחיים וילד מושלם, ומגיע לו לפחות את יום האזכרה שכולם באים וזוכרים, לעשות כמו שצריך".

"כל העיר" פנה לדובר צה"ל שמסר בתגובה: "צה"ל ומערך הנפגעים פועל על פי הנחיות משרד הבריאות לשמירת בריאות משרתיו ובריאות אזרחי המדינה. כיוצא בזאת ועל פי ההנחיות נציגי צה"ל לא לוקחים חלק באזכרות בעת הזו. אנו מצרים על הפגיעה שנוצרה, אך עושים מאמץ להתייחד עם חללינו בדרכים נוספות. בימים אלו נשמר קשר טלפוני של סגלי הנפגעים והמפקדים עם המשפחות. כמו כן, מדי יום בהיכל הזיכרון בהר הרצל, מתקיים טקס אזכרה לזכר כל חללי צה"ל שזהו יום נפילתם בשיתוף צה״ל ואגף משפחות הנצחה ומורשת. הטקס מצולם ונשלח למשפחות לצפייה".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר