ראש העיר משה ליאון, משטרת ירושלים במאה שערים (צילומים: שלומי כהן, דוברות המשטרה)
ראש העיר משה ליאון, משטרת ירושלים במאה שערים (צילומים: שלומי כהן, דוברות המשטרה)

ראש העיר ליאון ל"כל העיר": "בשכונות החרדיות יש יותר חולים בקורונה"

בשיחה עם "כל העיר" הערב מוסיף ראש העיר משה ליאון כי "זה לא שיש התפרצות מפחידה, אבל המספרים אצל החרדים גבוהים יותר". לדבריו, "ההסבר הוא הצפיפות שבה הם חיים; רוב הציבור שומר על ההנחיות"

פורסם בתאריך: 30.3.20 19:21

מנתונים שהגיעו לידי "כל העיר" עולה כי נכון להבוקר, שני (30.3) בירושלים ישנם 409 חולים בקורונה. 75 מהחולים מאושפזים בבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק, 11 מהם במצב קשה.

בשיחה עם "כל העיר" הערב מתייחס ראש העיר משה ליאון לנתונים ולמספרים ואומר: "המצב בירושלים לא נוראי – השאלה המרכזית היא האם הוא לא נוראי בגלל שלא נעשו מספיק בדיקות או שזה פשוט המצב. יש בירושלים כ-400 חולים – אם עושים השוואה עם המספרים בתל אביב ומכניסים את גודל האוכלוסיה אז המצב ממש בסדר. יש פחות חולים מהממוצע".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


יחד עם זאת, ליאון מציין כי "מה שיותר רלוונטי וחשוב מבחינתי הוא הפילוח לפי שכונות – וכאן אנחנו רואים שבשכונות החרדיות יש יותר חולים. חשוב לומר – זה לא שיש התפרצות מפחידה או מספרים גבוהים – אבל בפירוש יש יותר חולים בשכונות החרדיות. ההסבר לזה הוא הצפיפות שבה חיים בשכונות החרדיות".

זה באמת ההסבר, לא אי הקפדה על ההנחיות כפי שרואים בימים האחרונים?
"חשוב לומר לציבור – רוב החרדים שומרים על ההנחיות. בשבת האחרונה כמעט כל בתי הכנסת בירושלים היו סגורים. אני לא מדבר על מקרים קיצונים אבל כן יש שמירה. לדוגמא, בשכונת שערי חסד, שזו שכונה שיש בה אוכלוסיה גדולה מהפלג, כל בתי הכנסת היו סגורים. כן היו מניינים ברחובות אבל בהתאם להוראות".

למרות הנתונים והמראות ברחובות, ראש העיר גם מוצא סיבות לאופטימיות: "אני מסתכל על חצי הכוס המלאה – ואם תהיה הקפדה על ההוראות ועל ההנחיות אז בהחלט אפשר להיות אופטימיים. הגידול האקספוננציאלי שעליו דיברו לא קורה בינתיים וזה בגלל שכמעט כל האוכלוסיה שומרת על הכללים ועל ההנחיות – אם זה יימשך אז נעבור את זה".




תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. לימור

    משה ליאון. תסגור את השכונות החרדיות כמו שסגרו את בני ברק. הם מסכנים את יתר הירושלמים. ולא. הם לא נשמעים להנחיות למה אתה מחרטט ???

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר