אילן גרוסי (צילום: מאיר אליפור)
אילן גרוסי (צילום: מאיר אליפור)

זעקת המסעדנים בירושלים – שף אילן גרוסי על תוכנית הסיוע לעצמאיים: "זה כמו כוסות רוח למת"

שף גרוסי, מהמסעדנים הוותיקים בירושלים ומבעלי מסעדת "סאטיה" בעיר, זועם על תוכנית הסיוע הכלכלית לעצמאיים: "איך אני אתמודד עם שכירות של 40-30 אלף שקלים? "לבוא ולקבל עכשיו הלוואות? מה אני אעשה איתן? איך נחזיר אותן אם אין הכנסות"

פורסם בתאריך: 4.4.20 19:55

"מענק של 6,000 שקלים – זה כמו כוסות רוח למת", כך מגיב בשיחה עם "כל העיר" שף אילן גרוסי, מבעלי מסעדת "סאטיה" שפועלת ברחוב קרן היסוד בירושלים על תוכנית הסיוע הכלכלי לעצמאיים בשל משבר הקורונה. "אני עכשיו מובטל. אני רוצה לצאת לחל"ת, לפחות שיתנו לי גיבוי כמו שכל אחד מקבל. למה לי לא מגיע חל"ת כבעל עסק שמעסיק עשרות עובדים, מעבר לביטול של מסים וארנונה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


לפי תוכנית הסיוע הכלכלי למשק, שהיקפה עומד על 80 מיליארד שקלים, בעלי העסקים יקבלו שני מענקים חודשיים – בחוודץ מרץ המענק המקסימלי יהיה 6,000 שקלים ובחודש אפריל הוא יגיע לכ-8,000 לכל היותר. המענקים יוענקו לעצמאים בני 28 ומעלה ועם היקף מחזור מסוים. כמו כן, בין השאר, לפי התוכנית יובטלו תשלומי הארנונה לחודשים מרץ עד מאי לעסקים שנפגעו מהקורונה, בנוסף, המדינה תחזיר את מקדמות מס הכנסה שנגבו עבור חודשים פברואר ומרץ.


מתוך תוכנית הסיוע של משרד האוצר לעסקים הקטנים והבינוניים במהלך משבר הקורונה

 


שף גרוסי הוא אחד המסעדנים הוותיקים בירושלים – מאז פרוץ המשבר המסעדה שלו סגורה לחלוטין. למעשה, ענף המסעדנות בירושלים היה מבין הראשונים להיפגע מאז שהחלה התפרצות הקורונה. החל מאמצע חודש מרץ הנחה משרד הבריאות על סגירת המסעדות ברחבי הארץ. חלק מהמסעדות בעיר החלו לבצע שירותי משלוחים על מנת לרכך את המכה הכלכלית הכואבת, אחרים, שלא ביצעו משלוחים בעבר פשוט סגרו את הדלתות. בזמן שההוצאות כמו רכישת סחורה, ארנונה, מים, חשמל ותשלומי משכורות לעובדים המשיכו לצאת, תזרים הההכנסות הופסק לחלוטין.

"בתקופה הזאת, בזמן המשבר שאף אחד לא דמיין שנגיע אליו, מתגלה כי השכבה של העצמאים – שזה המעסיק הכי גדול במדק, זה המגזר הכי דפוק במשק,, אומר גרוסי ל"כל העיר". "מגזר שמשלם שנים את כל המסים, את כל התשלומים, וכל הזמן מעמיסים עליו עוד ועוד – אבל ברגע שצריך איזושהי עזרה בשביל רמת קיום, אנחנו לא מקבלים כלום. המדינה היא השותפה הכי בכירה בעסק שלנו, ובסוף אנחנו לא מקבלים כלום".

"איך אני אתמודד עם שכירות של 40-30 אלף שקלים?", זועק גרוסי, "לבוא ולקבל עכשיו הלוואות? מה אני אעשה איתן? הרי צריך להחזיר אותן מתישהו, ואיך נחזיר אם אין הכנסות. המדינה גוזרת על כל כך הרבה אנשים ועסקים פשוט גזר דין מוות, אני משלם כל כך הרבה, במשך שנים, לביטוח הלאומי וכלום אני לא מקבל – ואולי זו באשמתנו, שאנחנו לאורך שנים לא עשינו שום מהפכה, אין לנו שום זכויות".

"הדבר היחיד שאני מקבל בכל מיני קבוצות וואצאפ זה כל מיני הצעות להלוואות, אז אפילו שזו הלוואה שיכולה להיות בתנאים נוחים, בערבות מדינה וכו', איך נבוא ונפתח את העסק? מי ישרוד את כל התשלומים האלה? מי ישלם לי על כל הסחורה שנזרקה?".

"בסך הכל אני טיפוס מאוד אופטימי", מסכם גרוסי, "אבל מי שישרוד את זה יגיע לנקודת האפס, יחזור עשרות שנים אחורה, כל מה שעמלת עליו כל החיים – הכל, יכול לרדת לטימיון. אני יודע שיש הרבה מסעדות שלא ישרדו בירושלים, אני רואה בכל הקבוצות שיש מסעדות שמנסות לגייס כספים באמצעות הדסטארט בשביל לשרוד את המשבר. אני אנסה לתרום כי אני חושב שאם יש לי חברים ועסקים שצריכים עזרה, אפילו ברמת ההרגשה, זה באמת חשוב. אנחנו צריכים לחשוב מה יקרה ביום שאחרי, אבל חייבים לדאוג לנו כעת כדי שביום שזה ייגמר נוכל לפתוח את העסק מחדש ולהעסיק את העובדים מחדש".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אריסטובלוס

    יאלה בכיינים תתחילו להוציא את המיליונים שבזזתם על סלט חסה ושני עגבניות שרי ב 65 שח .

  2. אני רק שאלה....

    כמה הרווחת בחודש לפני הקורונה? יש עצמאים שבאמת כואב הלב עליהם אבל רובם הם פשוט עשירים שעכשיו עשירים קצת פחות. אז צר לי אבל הדמעות שלי שמורות לכאלו שבאמת אין להם כסף לאוכל.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בושה וחרפה. איך לא תומכים בעצמאים? גם ככה המיסים שהם משלמים הם מעבר לכל פרופורציה. יואילו שם בממשלה לטפל בזה ובעוד עוולות רבות הנגרמות לעצמאים במשך השנים.

  4. רונה

    עם ישראל יוכל להסתדר ללא מסעדות יוקרה ואתה וחיים כהן תפסיקו להתבכיין יש לכם מספיק כסף

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר