"בית טובי העיר" (צילום: בית טובי העיר)
"בית טובי העיר" (צילום: בית טובי העיר)

למה מחכים? בת 98 ומטפלת בבית אבות חולות בקורונה – משרד הבריאות מסרב בינתיים לבצע בדיקות מקיפות

אחרי שדיירת בת 98 והמטפלת שלה נמצאו חיוביות לנגיף - מנהל בית הדיור המוגן "בית טובי העיר" פנה למשרד הבריאות שיחל לבצע בדיקות קורונה לכלל הדיירים ואנשי הצוות: "לצערנו במשרד הבריאות לא נענו לדרישתנו לאפשר בדיקות לקורונה"

פורסם בתאריך: 1.4.20 20:40

דיירת בת 98 עם מחלות רקע והמטפלת שלה אובחנו כנשאיות קרונה בבית לדיור מוגן "בית טובי העיר" שבשכונת רוממה בירושלים. "הבית לדיור מוגן למגזר הדתי בירושלים מעדכן כי הוא קיבל ממשרד הבריאות אישור סופי על דיירת בת 98 והמטפלת האישית שלה כנשאיות בנגיף הקורונה", נמסר מ"בית טובי העיר", "מדובר במטפלת פרטית אשר המשפחה הביאה לדיירת, שחשה בתסמינים ולאחר בדיקה אובחנה כנשאית של הנגיף. עם קבלת המידע פעלו מנהלי המוסד לטפל בדיירת שהיתה תחת טיפולה, והיא פונתה לבית החולים, שם אובחנה כנשאית".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


החשש הגדול בבית הדיור המוגן הוא התפרצות של מחלת הקורונה בקרב דיירים נוספים, בדומה למה שהתרחש בבית הדיור המוגן 'נופים' בקרית היובל. כ-20 מהדיירים והעובדים בבית האבות נופים נדבקו בנגיף, שלושה מהם נפטרו בתוך פחות משבוע.

מנהל בית טובי העיר עמנואל גלוברמן מוסר כי הוא פנה למשרד הבריאות על מנת שיבוצעו בדיקות קורונה לכלל הדיירים ואנשי הצוות, אולם עד כה לא החלו הבדיקות. "לצערנו במשרד הבריאות לא נענו לדרישתנו לאפשר בדיקות לקורונה לכל הדיירים ולכל הצוות", מציין גלוברמן, "אנו מאחלים רפואה שלמה לדיירת ולמטפלת ובריאות טובה לכל עם ישראל".

בבית טובי העיר מדווחים כי כלל הדיירים במקום נמצאים כעת בבידוד בדירותיהם, ואנשי הצוות והעובדים אשר היו במגע עם הדיירת ועם המטפלת נמצאים בידוד בביתם. "'בית טובי העיר', כמו כלל בתי הדיור המוגן בישראל, ממשיך לפעול בהתאם להנחיות ובליווי משרד הבריאות", נמסר מהדיור המוגן.


בית טובי העיר - דיור מוגן (צילום:בית טובי העיר)

(צילום: בית טובי העיר)


למעשה, מאז 15.3 הונחו הדיירים לצמצם את שהותם במרחב הציבורי, "חדר האוכל המרכזי הושבת והדיירים מקבלים את הארוחות ישירות לדירותיהם", מתארים בדיור המוגן, "פעילות התרבות לדיירים שונתה והותאמה לכללים של שמירת מרחק בין הדיירים, עם פעילות פרטנית ומקומות מאווררים. כלל העובדים החיוניים שנמצאים במקום מתנהלים עם מיגון מלא: כפפות, מסכות וסינרים. מנהלי המוסד נמצאים בקשר רציף עם הדיירים ובני משפחותיהם ומעדכנים אותם במצב".

גלוברמן, מוסיף ומוסר כי "לכל אורך השנה אנו פועלים לשמור ולהגן על הדיירים שלנו, קל וחומר מאז תחילת משבר הבריאות העולמי שתקף אותנו. העובדים והצוות הרפואי מתנהלים בהתאם להוראות משרד הבריאות ומקפידים על שימוש באמצעי מיגון. אנו מבצעים תדיר חיטוי וניקוי של השטחים הציבוריים, פתחנו ערוץ תקשורת טלוויזיוני תוך מוסדי, לרווחת הדיירים שנתבקשו להישאר בחדריהם, לשם העברת פעילות תרבות ובידור ושמירה על תקשורת אישית וישירה עם כלל הדיירים. אנחנו בקשר יומי ומתמיד עם הדיירים ומשפחותיהם אנו ממשיכים לעקוב אחר המקרה, מפקחים עליו ופועלים ביחד עם משרד הבריאות".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אחת שאכפת לה

    למה לא עושים עם זה משהו?
    שיתנו להם אפשרות לבדוק את כולם שם..

  2. קורונה בעובדותיה

    ואם היית כתב טוב, היית מתקשר למשרד הבריאות ומגלה שללא תסמינים הבדיקה תצא שלילית גם אם האדם נשא של הנגיף. זה לא נעשה מחוסר התחשבות או חוסר הבנה , אלא מתוך ידיעה שזה חסר חשיבות לעשות בדיקה כשהתשובה יכולה להיות שגויה. ההנחייה הטובה והיעילה ביותר בסיטואציה כזאת ובכלל במצב הנוכחי הוא להכנס לבידוד במידה ובאת במגע עם חולה קורונה. ברגע שמתחילים תסמינים של חום, קוצר נשימה או שיעול תינתן בדיקה. לכל ציבור שלא בא במגע עם חולה מאומת , יש להתרחק מאנשים כמה שיותר ולהשאר במעגל מצומצם וקבוע.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר