עופר ברקוביץ, פעילות משטרה במאה שערים (צילומים:אורן בן חקון, מנחם קולדצקי)
עופר ברקוביץ, פעילות משטרה במאה שערים (צילומים:אורן בן חקון, מנחם קולדצקי)

ברקוביץ וסיעת התעוררות למשרד הבריאות: הורו על סגר בשכונות בירושלים בעלות שיעור חולים גבוה

בפנייה דחופה ששלחו חברי סיעת התעוררות למשרד הבריאות מצוין, בין השאר, כי "קצב הגידול בירושלים אינו רחוק מבני ברק". יו"ר התעוררות עופר ברקוביץ: "נדרשת פעולה ממוקדת במוקדי ההתפרצות בעיר על פי הנתונים המאומתים; ראש העיר דומם בעניין זה ולא מבצע פעולות חריפות מספיק"

פורסם בתאריך: 2.4.20 15:29

נתוני משרד הבריאות מראים על עלייה מדאיגה בקצב התפשטות הקורונה בירושלים. כפי שפורסם מוקדם יותר ב"כל העיר", בתוך פחות משבוע מספר החולים בעיר כמעט ושילש את עצמו – מ-352 חולים מאומתים ביום שישי שעבר ל-916 חולים נכון להבוקר (חמישי, 2.4).

בפנייה דחופה ששיגרו היום, חמישי, חברי סיעת התעוררות בראשות עופר ברקוביץ למשרד הבריאות הם מבקשים להטיל סגר על שכונות בירושלים שבהן שיעור חולים גבוה. בפנייה, שעליה חתומים שבעת חברי מועצת העירייה מטעם התעוררות, מצוין בין השאר כי "קצב הגידול בירושלים אינו רחוק מזה של בני ברק, אם מגמה זו תמשך אנו עלולים למצוא עצמנו בליל הסדר עם 2,400 חולים מאומתים בירושלים ואף הרבה מעבר".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כמו כן, בפנייה נטען כי "מדידת הגידול במספר החולים בירושלים בעיר כמקרה אחד היא בעייתית. ירושלים מורכבת מ 28 שכונות, בכל אחת מהן מספר תושבים של עיר בינונית בישראל ולכל שכונה מאפיינים סוציולוגיים ייחודיים. אנחנו מבקשים ממשרד הבריאות להציג נתונים מאומתים על מספרי חולים בירושלים בכל שכונה ולפעול בצורה ייעודית בשכונות בהן יתגלו מוקדי התפרצות: סגירת שכונות אלו ליוצאים ובאים; הקמת צוותים ייעודיים בשכונות אלו, אשר יחתרו לביצוע בדיקות וגילוי חולים; הוצאת חייבים בבידוד למלונות בידוד, זאת כדי להקל על המאמצים למניעת הדבקה ביתית ומשפחתי; זאת בצד שיח אינטנסיבי מול מובילי קהילות".

יו"ר התעוררות ברקוביץ מוסר: "אי אפשר להישאר אדישים אל מול קצב גידול הגבוה של נדבקים בעיר, הדומה לקצב הגידול בבני ברק. נדרשת פעולה ממוקדת בשכונות ובמוקדי ההתפרצות בעיר על פי הנתונים המאומתים, כפי שהציע ראש הממשלה בהתייחסו לבני ברק. פעולה הכוללת סגירת השכונות, הקמת צוותים ייעודיים לביצוע בדיקות בשטח, יידוע על בידוד לכאלו שאין להם אס.אם.אס, והוצאה למלונות בידוד".

ברקוביץ גם תוקף את התנהלות ראש העיר משה ליאון ואומר: "ראש העיר דומם בעניין זה ולא מבצע פעולות חריפות מספיק כדי לעצור את ההדבקה. אולי הדבר נובע מחששות פוליטיים צרים, וזה אסור שיקרה. הצענו לראש העיר שיתוף פעולה ולצערנו ליאון לא נענה, ועלינו להבהיר מה לא נעשה. הגיע הזמן להחריף את הצעדים בטרם נצטרך להטיל סגר על עיר של כמליון אנשים".

בפנייה של התעוררות במשרד הבריאות נכתב עוד: "במקרים בהם ייסגרו שכונות ליוצאים ובאים, יש למצוא פתרון מידי למחסור במזון שעלול להיווצר, ובפרט של אוכל כשר ומותאם לחג הפסח הבעל"ט. יש לאשר באופן חריג, ובליווי משטרתי צמוד, הכנסת משאיות עם מצרכים לפסח ולבצע חלוקה מסודרת לפי רחובות ולפי בתים באופן שימנע התקהלויות. אין ספק כי בשלב הזה נדרשת עבודת ניתוח מהירה וקבלת החלטות מהירה. נדמה לנו כי עד כה פעולות משמעותיות שהיו יכולות להתבצע בעיר ולמנוע המשך הדבקה לא נעשו בעוצמה מספקת, ואנחנו קוראים ליישם את הבקשות במכתב זה באופן מידי ככל הניתן. אנחנו מציעים את עזרתנו לכל דבר ועניין".




אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שירה

    בינתיים אף אחד לא יודע באיזה שכונות יש קצב הדבקה גבוה…
    אולי תפרסמו את זה?

  2. דן

    מה הנתונים לגבי מספר החולים בכול שכונה?
    איך אפשר לדעת?
    כי אם כן בואו נארגן הפגנות ונחסום בעצמנו.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר