ירון סררו (צילום: אלבום פרטי)
ירון סררו (צילום: אלבום פרטי)

מכת הקורונה במספרות: "אני אומר ללקוחות שלי בטלפון מה מספר הצבע לשיער"

בשיחה עם "כל העיר" מספר ירון סררו, מעצב השיער מפסגת זאב, על אובדן ההכנסה ועל הפגיעה הקשה בענף: "עשרות תורים בוטלו לפני פסח, נשים שחיכו לעשות פסים, החלקות, צבע. בינתיים אנחנו משלמים הוצאות על עסק סגור"

פורסם בתאריך: 10.4.20 08:19

ההשלכות ההרסניות של משבר הקורונה הן הפגיעות הכלכליות הקשות בעסקים הקטנים ובינוניים, ביניהם גם ענף עיצוב השיער שסופג מכה פיננסית בתקופה לפני חג הפסח, שנחשבת בימים שבשגרה למתגמלת ולעמוסה במיוחד. מעצבי השיער לא מורשים לעבוד כלל לפי ההנחיות, מה שמוביל לביטול מאות תורים במספרות. המשמעות היא – אובדן הכנסה מידי.

"אני כבר למעלה משבועיים בבית, יצאנו להפסקת עבודה וירדנו ממקסימום עבודה למינוס", מספר ל"כל העיר" מעצב השיער ומבעלי מספרת 'ירון ורונן' במרכז המסחרי פסגת זאב ירון סררו, 48, נשוי ואב לשתי בנות, תושב גבעת משואה. "עשרות תורים בוטלו לפני פסח, נשים שחיכו לעשות פסים, החלקות, צבע. בינתיים אנחנו משלמים הוצאות על עסק סגור, וזו צרה של כל בעלי העסקים הקטנים והבינוניים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מעצב השיער ירון סררו ושותפו רונן ברקת (צילום: אלבום פרטי)

מעצב השיער ירון סררו ושותפו רונן ברקת (צילום: אלבום פרטי)


אתה מקבל פניות להגיע לבתים של הלקוחות?
"אני מקבל עשרות טלפונים ביום", מציין סררו. "הטלפון שלי לא מפסיק לצלצל,אבל אני אומר להן שאני לא מגיע לבתים – אני לא מסכן את הכלל ולא את עצמי. אני כבר 30 שנה ספר ולא רואה את עצמי מעניק שירות ביתי. אני אומר ללקוחות שלי בטלפון מה מספר הצבע שהן צריכות לצבוע איתו את השיער, ושיסתדרו. אין מה לעשות כרגע, זה המצב אצל כל מעצבי השיער".

סררו מתייחס גם לתוכנית הכלכלית להצלת העסקים הקטנים והבינוניים ממשבר הקורונה ואומר: "זו טיפה בים. צר לי על העצמאיים הצעירים שלא יצליחו לשרוד לאחר המשבר. יש בעלי עסקים שלא יעמדו בזה. אני צריך לשלם שכירות לבעל הבית שלי, וזו וזה הפרנסה שלו אז אני לא נכנס לנושא הזה אפילו – אני אתמודד עם המצב ואני מקווה מאוד שעסקים אחרים יצליחו, מכיוון שמדובר בנזק של מאות אלפי שקלים. לבטל ארנונה זה טיפה בים, שורת ההטבות זה בדיחה לבעלי העסקים".

"החששות הם בעיקר כלכליים", מוסיף ואומר סררו. "קשה לי להאמין שהרבה עסקים ירימו את הראש לאחר המשבר, מספרות אלה עסקים שיש להם הוצאות – זו פשוט שרשרת ארוכה שנפגעת, וכשיש 60 מספרות באותו מקום לא מתעשרים מזה. אני 30 שנה מעצב שיער ומשבר כמו זה לא עברנו. גם בתקופה של הפיגועים הלקוחות לא היו מגיעים, אבל לא היה מצב כזה. אז עוד גירדנו משהו כדי לצוף – היום אין כלום. אני מקווה שזה יחלוף מהר ושכולם יהיו בריאים".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר