שכונת רמות, שכונת הר נוף (צילמים: שלומי כהן, Sir kiss-מתוך ויקיפדיה)
שכונת רמות, שכונת הר נוף (צילמים: שלומי כהן, Sir kiss-מתוך ויקיפדיה)

הסגר על השכונות הירושלמיות: ברמות מאיימים להגיש בג"ץ; בהר נוף מקבלים בהבנה

במינהל קהילתי רמות אלון מגיבים בחריפות לכוונה להטיל סגר על השכונה: "מאחורי ההחלטה להטיל סגר גורף יש שיקולים פסולים; שוקלים להגיש עתירה לבג"ץ בשם התושבים"

פורסם בתאריך: 6.4.20 11:51

ההכרזה הצפויה על הטלת סגר על 15 שכונות בירושלים מתקבלת הבוקר, שני, ברגשות מעורבים. ישנן שכונות, כמו הר נוף, שמקבלות בהבנה את ההחלטה ויש אחרות שמביעות התנגדות נחרצת, עד כדי איום בהגשת בג"ץ כנגד ההחלטה.

בקו מיליטנטי נוקטים במינהל קהילתי רמות אלון. במענה לפניית "כל העיר" בנושא נמסר הבוקר מהימנהל: "אנו מוחים על ההחלטה להטיל סגר כולל על רמות אלון, השכונה הגדולה בירושלים, עם כ-57,000 תושבים, ובה תושבים ממגוון מגזרים. בהיעדר נתונים עדכניים על מספרי חולים בשכונות העיר השונות, לא ניתן להבין מהו הרציונל שהביא להחלטה התמוהה על הטלת סגר כולל על כל השכונה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


עוד נמסר מהמינהל, "נכון לנתונים מלפני ימים בודדים, בשכונת רמות היו חולים מעטים מאד ביחס לגודלה של השכונה (19 חולים נכון ליום ה-30.3. ש"ה), לעומת שכונות קטנות בהן מספר החולים היה גדול הרבה יותר. היעלה על הדעת להטיל סגר על עיר בינונית בישראל המונה כ50,000 תושבים (כגון קרית גת, אילת, גבעתיים, הוד השרון) אם יש בה עשרות בודדות של חולים?".

"שכונות רמות מחולקת ל-5 אזורי משנה בעלות מבנה גאוגרפי מובחן, שבכל אחת גרים למעלה מ-10,000 תושבים", נמסר עוד מהמינהל. "ראוי היה לקבל החלטה על הסגר לפי מספר החולים בכל אזור-משנה. יש להטיל סגר לפי קריטריון ברור של יחס החולים למספר התושבים באותו מקום. לכן נראה שמאחורי ההחלטה להטיל סגר גורף על כל השכונה יש שיקולים פסולים. בנסיבות אלה אנו שוקלים להגיש עתירה לבג"צ בשם תושבי השכונה".

לעומת רמות, במינהל קהילתי הר נוף, שם עמד מספר החולים נכון ליום שני שעבר על 44, מקבלים בהבנה את ההחלטה להכריז על השכונה כאזור מוגבל. בשיחה עם "כל העיר" אומר מנכ"ל המינהל הקהילתי אלי וייזר כי "בשיחה שקיימתי אתמול עם יו"ר המינהל הקהילתי הרב יעקב שפיצר, סיכמנו שהמינהל תומך בהקמת מתחם בדיקה בתחומי השכונה (דרייב אין), כדי לאפשר לאנשים שנדבקו בנגיף לבודד את עצמם. בידוד החולים יגרום לירידת אחוזי ההדבקה בצורה היעילה ביותר. ככלל, תושבי הר נוף מקפידים מאוד על כללי הסגר, לא יוצאים מהבתים לתפילות, חתונות או לוויות, מקפידים מאוד על הכללים במרכזים המסחריים, ומבודדים את עצמם מיד כשעולה החשד לשהות עם חולה מאובחן או הופעת תסמינים חשודים".

וייזר מוסיף ומציין כי "אם יקבלו התושבים כללים והוראות ברורים, יוכלו לעמוד בהסגר וריחוק חברתי גם במשך ימי חג הפסח. המטרות של משרד הבריאות להתמודדות עם הנגיף והורדת אחוזי ההדבקה, עולות בקנה אחד עם רצון התושבים, והם ישמעו לכל הוראה".




תגיות:

תגובות

2 תגובות
  1. גילה

    צודקים בהחלט. יד אחת לא יודעת מה השנייה עושה. כרגיל ביבי מנהל הכל לבד..בושה

  2. ששון

    ראש העיר זה לא דבר נכון אתה יודע שמתוך 1000
    פחות מ 200 חרדים מה עיפה 800 הנותרים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר