שכונת הר נוף, תחלואת הקורונה בירושלים, שכונת מאה שערים, בדיקות קורונה (צילומים: תיעוד מבצעי מד"א, מנחם קולדצקי, Sir Kiss, מתוך דוחשל מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה)
שכונת הר נוף, תחלואת הקורונה בירושלים, שכונת מאה שערים, בדיקות קורונה (צילומים: תיעוד מבצעי מד"א, מנחם קולדצקי, Sir Kiss, מתוך דוחשל מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה)

דוח הקורונה: כ-1,100 חולים מתוך 1,450 נמצאים בשכונות החרדיות בירושלים

מדוח של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה שהגיע לידי "כל העיר" עולה כי היחס האמיתי בין חולים לתושבים בשכונות החרדיות הצפופות בירושלים מזכיר את היחס בבני ברק. בצמרת - הר נוף עם יחס של 7.24 חולים ל-1,000 תושבים

פורסם בתאריך: 7.4.20 13:39

תחלואת הקורונה בירושלים – מדוח של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה עולה כי היחס האמיתי בין חולים לתושבים בשכונות החרדיות הצפופות בירושלים מזכיר את היחס בבני ברק.

בדוח מצוין כי ירושלים היא העיר הגדולה ביותר בישראל – כ-920,000 איש, ובה גם המספר הגדול ביותר של חולי קורונה בארץ – כ-1,450 חולים – נתון שמעודכן לאתמול, שני, 6.4. בדוח נכתב כי "כאשר בוחנים את מספר החולים ל-10,000 תושבים נמצאת ירושלים במקום 'סביר' יחסית בטבלת הערים 'הנגועות' ביותר, עם יחס של 16 חולים לכל  10,000 תושבים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"עם זאת, כאשר בוחנים את הפריסה של חולי הקורונה בשכונות של ירושלים – מתבררת תמונה שונה לחלוטין", מודגש בדוח: "רובם המוחלט של החולים בקורונה מרוכז בשכונות החרדיות הצפופות בעיר, שבהן מתגוררים כ-230,000 תושבים.
להערכתנו, כ-1,100 חולים מתוך 1,450 נמצאים בשכונות החרדיות של ירושלים. לכן היחס האמיתי בין חולים לתושבים מזכיר את היחס בבני ברק – (כ-47 חולים ל-10,000 תושבים), דבר המציב את השכונות החרדיות של ירושלים (בדגש על אזור מאה שערים-סנהדריה) במקום השני בארץ ביחס החולים לכל 10,000 איש".


היחד בין מספר החולים למספר התושבים בכל שכונה בירושלים, מעודכן ליום 6.4.20

היחד בין מספר החולים למספר התושבים בכל שכונה בירושלים, מעודכן ליום 6.4.20


מהדוח עולה התפלגות החולים בירושלים – בצמרת הרשימה: השכונות החרדיות הצפוניות בירושלים עם 416 חולי קורונה; והר נוף, עם 118 חולים – -7.24 חולים לכל 1,000 תושבים

בדוח מצוין כי בשכונות החרדיות בכניסה לעיר ישנם – 95 חולים, רמות עם 97 חולים, אחריה בית וגן – עם 90 חולים. ברשימה מצוין כי ברמת שלמה ישנם 80 חולים – בשכונה הזו נרשם אחוז העלייה הגבוה ביותר בכמות החולים בשלושה הימים האחרונים – 60 אחוזים. בגבעת שאול – ישנם 50 חולי קורונה ובנוה יעקב – 46 חולים – גם בשכונה זו נרשם אחוז עלייה גבוה של תחלואה בשלושה ימים – 58..6 אחוזים. בירושלים מרכז 45 חולים ובגבעת מרדכי 31 חולים.


הגידול במספר החולים בירושלים

הגידול במספר החולים בירושלים


לקראת כניסת הסגר המלא על 16 שכונות בירושלים, רובן חרדיות, בדוח מובהר כי "מומלץ לפעול לאכיפת הבידוד בשכונות החרדיות של ירושלים, כדי למנוע הדבקה בשאר שכונות העיר; להגדיל את היקף הבדיקות בשכונות הללו; ולפעול להוצאת האזרחים החולים מהן, כדי לקטוע את המשך ההדבקה".


מפת התחלואה בירושלים - מעודכן ליום 6.4.20

מפת התחלואה בירושלים – מעודכן ליום 6.4.20




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר