הרב אליהו בקשי דורון ז"ל (צילום: יעקב כהן)
הרב אליהו בקשי דורון ז"ל (צילום: יעקב כהן)

"אבידה גדולה": במערכת העירונית נפרדים בכאב מהרב אליהו בקשי דורון ז"ל, שנפטר אמש מנגיף הקורונה

הלוויתו של הרב הראשי לשעבר אליהו בקשי דורון ז"ל תתקיים הבוקר, שני, בשעה 10:30 בהר המנוחות בגבעת שאול בהשתתפות מספר מצומצם של בני משפחה. ראש העיר משה ליאון: "העיר ירושלים תנציח את זכרו הגדול בתקופה הקרובה"

פורסם בתאריך: 13.4.20 09:10

הבוקר, שני (13.4), יובא הרב אליהו בקשי דורון ז"ל למנוחת עולמים בהר המנוחות בגבעת שאול. הלוויתו תצא בשעה 10:30 מבית הלוויות הספרדי וצפויים להשתתף בה, בהתאם להנחיות משרד הבריאות, מספר מצומצם של בני משפחה. הרב בקשי דורון ז"ל שימש כרב הראשי לישראל בין השנים 2003-1993. בן 79 במותו.

הרב בקשי דורון ז"ל נפטר אתמול (ראשון) בערב בבית החולים שערי צדק. כפי שפורסם, הוא אושפז בשערי צדק לפני כשבוע לאחר שחלה בקורונה. בשעות הצהריים של יום ראשון חלה הידרדרות במצבו ולאחר שעבר פעולות החייאה נאלץ הצוות הרפואי במחלקת הקורונה בשערי צדק לקבוע את מותו.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ראש העיר משה ליאון סופד לרב בקשי דורון ומוסר: "אנחנו נפרדים ביגון עמוק מזקן הראשונים לציון, הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל שהסתלק לבית עולמו. הרב כיהן כראש מוסדות בנין אב ודבי אליהו בירושלים, היה איש של חסד, איש של נתינה ורבות עוד יסופר על פועלו לטובת הציבור. זכיתי להיכרות קרובה ומעמיקה עימו, להנות מעצותיו ולהתברך מפיו הקדוש פעמים רבות. אני רוצה להביע את תנחומיי למשפחתו, לתלמידיו הרבים ולעולם היהודי כולו שנפרד מאחד מענקי הרוח שפעלו בקרבו שנים רבות".


הרב אליהו בקשי דורון ז"ל מברך את ראש העיר משה ליאון (צילום: דוברות העירייה)

הרב אליהו בקשי דורון ז"ל מברך את ראש העיר משה ליאון (צילום: דוברות העירייה)


ראש העיר ליאון מוסיף ומבטיח כי "העיר ירושלים בה פעל, למד וגידל את משפחתו תנציח את זכרו הגדול בתקופה הקרובה. דמותו המאירה, פסקיו, ומורשתו התורנית חקוקים בליבנו לעד".

סגן ראש העיר יוסי דייטש: "זו אבידה גדולה מאוד לכל העולם היהודי. אנחנו מוצאים את עצמנו באחת התקופות הכי קשות לעם היהודי, נתעורר כנראה לאחר כל האירוע הזה של המגפה הנוראית הזאת ללא דור המנהיגים והדעה שלנו. כל יום אנחנו מתעוררים לאסון נוסף. מצער מאוד".

עוד אומר דייטש: "אני הכרתי את הרב אישית, עזרתי לו רבות בכמה וכמה מקרים שהוא היה צריך בשנים האחרונות, היתה לי הזכות לעזור לו ולבני ביתו, היה יהודי מגדולי מורי ההוראה, זאת אבידה לכל העולם היהודי. אנחנו צריכים לפשפש במעשינו, זו תקופה שלא תאמן, שבה אסון רודף אסון. שהשם יעזור ויאמר לצרותינו די".
יהודה משי זהב, יו"ר ומייסד זק"א, מוסיף בכאב: "ארגון זק"א, רבניו, מפקדיו ומתנדביו, אבלים מרה על פטירתו של מרן הראשון לציון ורבה הראשי של ישראל הגאון הרב אליהו בקשי דורון זיע"א, בתום מאבק עיקש בנגיף הקורונה. הוא ליווה את ארגון זק"א מתחילת דרכו ולאורך שנים. הוא שימש ככתובת לשאלות ההלכתיות הקשות של 'הצלת חיים' ו'כבוד המת' בתקופה הקשה של האינתיפאדה השניה בשנים 2002-2001, בהם נרצחו מעל 1,000 אזרחים בישראל. בהמשך הוא עמד כארי בפרץ נגד המגמה של שריפת גופות בישראל. משנתו ותורתו ילוו את הארגון ומתנדביו לאורך כל הדרך. יהי זכרו ברוך".

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו: "ביחד עם כל בית ישראל אני מתעטף באבל עם הסתלקותו לגנזי מרומים של הראשון לציון, הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול הגאון הגדול רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל. הגר"א בקשי דורון כיהן כנשיא בית הדין הגדול ועמד בראשות מוסדות תורה רבים בהם צמחו תלמידי חכמים מופלגים. הוא עמד לימין רבני ודייני ישראל בעצה ותושיה. הסתלקותו מותירה חלל גדול בעולם היהודי. נמשיך עם כל בית ישראל להעתיר בתפילה לבורא עולם שישלח רפואה שלמה לכל החולים ויסיר מאיתנו את המגיפה הקשה הזו".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר