מתחם לבדיקות קורונה (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
מתחם לבדיקות קורונה (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

הנתונים המעודדים: ירידה חדה במספר חולי הקורונה החדשים בירושלים

סגר פסח עבד: מנתוני משרד הבריאות המפורסמים הבוקר, ראשון, עולה כי ממוצע החולים בירושלים בחמשת הימים האחרונים עומד על 64.2 זאת לעומת למעלה מ-120 בשבועיים הקודמים. בסך הכל התגלו בעיר 2,579 חולים חדשים, בוצעו 25,564 בדיקות ו-358 חולים החלימו

פורסם בתאריך: 19.4.20 10:43

מספר חולי הקורונה החדשים בירושלים נמצא במגמת ירידה. אמנם ירושלים עדיין נמצאת בראש רשימת הערים שבהם מספר החולים הגבוה ביותר – 2,579 חולים – אך מספר החולים שמתגלים מדי יום נמצא בירידה חדה ועומד על 64.2 חולים חדשים בממוצע ליום מאז יום שלישי, זאת לעומת ממוצע של למעלה מ-120 חולים חדשים לפני כן.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


נתונים מעודד נוסף בירושלים: 358 מחלימים. בהקשר זה יש לציין כי ביום שלישי האחרון, ערב החג השני של פסח, עמד מספר המחלימים בירושלים על 177 בלבד – כך שמדובר בזינוק של 100 אחוזים במספר המחלימים.

כמו כן, מספר בדיקות הקורונה שנערכו בירושלים עומד נכון להבוקר, ראשון, על 25,564 – עלייה של 4,710 בדיקות מאז יום שלישי, ממוצע של 942 בדיקות ליום.
כאמור, מדובר על מגמה מעודדת וחיובית. על פי הנתונים של השבוע האחרון קצב ההכפלה של החולים בירושלים עומד על אחת לשבועיים וחצי, כאשר לפני כעשרה ימים עמד קצב ההכפלה על אחת לעשרה ימים.

על פי נתוני משרד הבריאות, ביום שלישי האחרון (ערב חג פסח השני) עמד מספר החולים בירושלים על 2,258 חולים ובוצעו 20,854 בדיקות. יומיים לאחר מכן, ביום חמישי, פורסם כי בירושלים היו 2,411 חולים – עלייה של 153 חולים ביומיים. מגמת הירידה במספר החולים החדשים נמשכה גם ביום שישי, אז פרסם משרד הבריאות כי בירושלים 2,477 חולים – עלייה של 66 חולים ב-24 שעות. ביום שבת דווח על 2,524 חולי קורונה בירושלים – עלייה של 47 חולים ביממה. הבוקר, ראשון, כאמור, דווח על ידי משרד הבריאות כי בירושלים ישנם 2,579 חולי קורונה – עלייה של 55 ב-24 שעות.

כזכור, כפי שפורסם בשבוע שעבר ב"כל העיר", קצב ההכפלה ושיעור החולים בקורונה בירושלים היה גבוה מהממוצע הארצי. מנתוני מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה שפורסם על ידי משרד הבריאות עלה כי יחס ההכפלה השבועי של מספר החולים בירושלים עומד על 1.5 – דהיינו, בכל שבוע וחצי מספר החולים בירושלים מכפיל את עצמו. נתון זה גבוה משמעותית מהממוצע הארצי ומציב את ירושלים במקום הרביעי בארץ מבחינת יחס ההכפלה השבועי אחרי מודיעין עילית (1.9), אלעד (1.8) ובית"ר עילית (1.7) וביחד עם בני ברק ובית שמש.

השבוע, כאמור, נראה שהמגמה משתנה וירושלים מתחילה להתקרב לממוצע הארצי. כעת יש לקוות כי הסרת חלק מהמגבלות הבוקר (ראשון) לא יובילו להתפרצות מחודשת של הנגיף בירושלים ובכלל.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר