התפרעויות במאה שערים (צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

הלילה: עשרות חרדים קיצוניים התפרעו במאה שערים

עשרות חרדים קיצוניים יידו אבנים לעבר השוטרים והתקהלו בניגוד לתקנות החירום שנועדו למנוע את התפשטות הקורונה - הכוחות ניסו להדוף את המתפרעים, נעצרו חמישה חשודים

פורסם בתאריך: 20.4.20 08:03

שוב התקהלויות אסורות במאה שערים, שוב התפרעויות קשות – הלילה פעלו כוחות המשטרה בשכונה בעקבות עשרות חרדים קיצוניים שיידו אבנים לעברם. המתפרעים מחו על תקנות החירום שאוסרות להתפלל בתוך מבני בתי הכנסת, בניגוד למתפללים רבים ברחבי העיר והארץ שמאמצים בהבנה את התקנות החדשות ומתפללים במרחבים הפתוחים.

כוחות המשטרה נתקלו הלילה בעשרות מתפרעים, שלדברי המשטרה ניסו לצאת לרחובות סמוכים. הכוחות הדפו את מפרי הסדר. במהלך ההתפרעויות עצרה המשטרה 5 חשודים "בגין הפרת הסדר והתקהלות אסורה", נמסר מהמשטרה, "והם הועברו לחקירה, כוחות משטרת ישראל ממשיכים לפעול במקום".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ביום חמישי שעבר בלילה גם פרצו עימותים קשים במאה שערים – עשרות התגודדו והתקהלו בניגוד לתקנות החירום והשליכו אבנים וחפצים חדים לעבר השוטרים. כפי שפורסם, כוח המשטרה – שנקלע לסמטה צרה ולעברם הושלכו ברזלים, אבנים וטיטולים – השליך רימון הלם על מנת לפזר את המתפרעים, אולם הרימון פגע בילדה בת 10, שנפגעה באורח קל. לאחר המקרה הושמעו ביקורות חריפות כלפי התנהלות המשטרה, בשל פגיעתה של הילדה. יום למחרת הוציאה המשטרה הודעה יוצאת דופן וחריגה שבה היא ציינה: "אנו מצרים על כך שהילדה נפגעה", והסבירה כי "בסרטונים ותמונות שהופצו, ניתן לראות שרימון ההלם נזרק לכיוון אחר ולא באופן מכוון לעבר אדם זה או אחר".

כפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר" במהלך כל תקופת הגבלות הקורונה נרשמו הפרות קשות במאה שערים. כוחות המשטרה פעלו בשכונה באופן מתוגבר. מספר פעמים איתרה המשטרה בתי כנסת שפועלים בניגוד לתקנות הקורונה ובהם עשרות מתפללים, שלמעשה סיכנו את בריאות הציבור. בין השאר ספגו כוחות הביטחון וכך גם כוחות ההצלה ועובדי העירייה אלימות קשה מצד חרדים קיצוניים. בין השאר הותקפו צוותי מד"א שהגיעו לבצע בדיקות קורונה בשכונת מאה שערים ועובדי ניקיון של עיריית ירושלים.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר