עמדת קבלה במלון לחולי קורונה, מלון פרימה פאלאס (צילומים: דובר צהל, גוגל מפות)
עמדת קבלה במלון לחולי קורונה, מלון פרימה פאלאס (צילומים: דובר צהל, גוגל מפות)

עזות המצח של חלק מחולי הקורונה בירושלים: מציבים דרישות מיוחדות כדי להתפנות לבידוד בבתי מלון

ל"כל העיר" נודע כי חלק מחולי הקורונה בירושלים מסרבים להתפנות לבידוד בבתי מלון ומעמידים שורת דרישות: ספא, מקווה נשים, חדר אוכל לא מתאים ועוד. השיא - אחד מהחולים דרש בית מלון באזור הצפון

פורסם בתאריך: 21.4.20 12:46

מקוואות, ספא, חדר אוכל מסוים ודרישה אחת חצופה יותר מכולן – להתפנות לבית מלון בצפון. אלו הם חלק מהסיפורים שאיתם נאלצו להתמודד בחמ"ל הקורונה המיוחד שהוקם בעיריית ירושלים להוצאת חולי קורונה שאינם יכולים לשמור על בידוד לבתי מלון.

כזכור, כפי שפורסם, לפני למעלה משבועיים הוקם בעיריית ירושלים חמ"ל מיוחד שמטרתו פינוי חולי קורונה לבתי מלון. לדברי גורמים בכירים בעירייה, בהם גם ראש העיר משה ליאון, ללא פינוי חולים מהבתים יהיה קשה עד בלתי אפשרי לעצור את התפשטות הקורונה בירושלים מכיוון שלרבים מהחולים אין אפשרות לבודד את עצמם.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אולם ל"כל העיר" נודע כי אנשי החמ"ל נתקלו בעזות מצח מצד חלק מחולי הקורונה בירושלים, אשר סירבו להתפנות אם לא ייענו לדרישותיהם לגבי השירות שאותו הם יקבלו בבתי המלון.

כך למשל, אישה אשר הסכימה להתפנות לבית מלון חזרה בה לאחר שהבינה כי אין במלון מקווה נשים; במקרה אחר, הודיעה תושבת ירושלים לאנשי החמ"ל כי לא מתאים לה ללכת לבית מלון ללא ספא; תושב ירושלים ציין בפני אנשי החמ"ל כי הוא לא מוכן להתפנות למלון מסוים כי חדר האוכל אינו מספק אותו.

לדברי גורמים בעיריית ירושלים – הדרישה ההזויה מכולן הגיעה מתושב העיר שהסכים להתפנות לבית מלון אך סירב לעשות זאת לארבעה בתי מלון שהוצעו לו בירושלים ודרש להתפנות לבית מלון באזור הצפון. אותו תושב הסביר לאנשי החמ"ל כי אחיו ודודו נמצאים במלון המסוים שאליו הוא רוצה להגיע, והדגיש כי אם לא ייענו לדרישתו הוא לא יוכל להישאר בבית וכי יש בכוונתו להסתובב בעיר למרות שהוא נמצא חולה בקורונה.

"למרבה הצער ישנם חולים בקורונה שלא מבינים את המצב ואת הסיטואציה", אומרים בעיריית ירושלים ל"כל העיר". "כנראה שחלק מהחולים חושבים שלוקחים אותם לנופש יוקרתי. הסיבה להוצאה מהבית היא שהם לא ידביקו את בני משפחתם ואת שכניהם – זה לא בילוי".

***

בלי קשר למקרים שהובאו לעיל, בעיריית ירושלים הודיעו אתמול על סגירת חמ"ל פינוי החולים ומפנים אצבע מאשימה כלפי משרד הבריאות שמערים קשיים.
מהעירייה נמסר כי "בעקבות שינוי ההנחיות של משרד הבריאות, לפיהן אין לפנות משפחות בהם יש הורים חולים וילדים בריאים אלא רק את החולים עצמם לבתי המלון למחלימי הקורונה, בנוסף להחלטת פיקוד העורף שהביאה לעיכובים של עד 48 שעות מרגע הסכמת החולה להתפנות עד הפינוי בפועל, דבר שגורם לסבל עצום למשפחות ולחוסר אמון במערכת, עיריית ירושלים מודיעה כי היא סוגרת את חמ"ל פינוי החולים ומעבירה את האחריות לידי פיקוד העורף".

עוד מוסיפים בעירייה: "בשבועות האחרונים עשתה עיריית ירושלים מאמצים כבירים על מנת לסייע לתושביה ולהוציא חולים מהבתים, משימה שהוכתרה בהצלחה גדולה עד היום. מאמצי השכנוע של משפחות החולים כללו סיוע בהוצאת כל המשפחה למלוניות, תנאי בסיסי בהוצאת משפחות ברוכות ילדים מהבתים, שלא יכולות להשאיר ילדים מאחור".

"הטענה לפיה הילדים עשויים להידבק במלוניות, מקוממת", מדגישים בעירייה. "סכנת ההידבקות קיימת גם בבתים ואולי ביתר שאת, רק שבבית הילדים מדביקים גם את השכנים וגורמים לדליקה מחודשת של הנגיף".

יש לציין כי עד ליום ראשון האחרון הוציאה עיריית ירושלים מהבתים כ-450 חולים להחלמה בטוחה בבתי המלון. בעקבות שינוי ההנחיות של משרד הבריאות, שלפיהן אין להוציא משפחות חולות מהבתים אלא רק חולים יחידניים, לא פונו ביומיים האחרונים חולים למרות שישנם כ-90 חולים הממתינים לפינוי.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. אבי

    בושה וחרפה.
    חלק לא קטן מהחולים הגיעו למצב הזה באשמתם ועוד יש להם דרישות לקבל הטבות מהמדינה על זה!

    לדעתי הפתרון הכי טוב הוא לפרסם בפומבי את שמם ופרטיהם של החולים שעושים בעיות חברים בדרישות והציבור כבר ידע להתמודד איתם

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אבי צודק ב 100%. אפשר לנחש ברוב המקרים, מאיזה מגזר מגיעים החולים שמציבים דרישות. מה שהכתבה השמיטה, זו הדרישה המטורפת של חולים לסוג הכשרות המתאים להם בדיוק. (מסתבר שיש עשרות סוגי כשרות שונים). אם דרישתם לא נענית במדוייק – הם לא מתפנים. כאמור – חוצפה, וביזיון

  3. שי

    שחררו אותנו מהשנאה שלכם. אז בן אדם אחד ביקש. זה לא מצריך כתבת שנאה כזאת… עלובי נפש שכמותכם

  4. ר

    למי שאיים שיסתובב בעיר למרות שאובחן כנגוע, כדאי להסביר לו שבמקרה כזה במקום למלון יפונה למעצר. מקבץ מרשים של מקרים ודרישות, הם עושים טובה לאנושות…

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לשי המתחסד ברבע שקל – אם תקרא לא רק כותרות תראה שלא רק שהוא רוצה לצפון, הוא גם מאיים שאם לא יקבל – הוא יסתובב כרגיל ברחבי העיר.
    יש לו דוד ואח שחולים אז זה אומר לך כמה קצוץ הוא והמשפחה שלו שמים עליך ועל כולם.

  6. דוד נבון

    אנשים יקרים בימים אלו שיש לכולנו את הזמן לחשוב ולחשבון הנפש, אולי די לשנאת חינם הזו?

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש לבן אדם זכות לבקש דברים שהם חלק מהחיים שלו כמו כשרות אי אפשר לבקש ללכת למקום שאין מה לאכול שם וזה דרך החיים שלו וכמו של תשלחו אדם צמחוני למקום שיש שם רק בשר

  8. שכן

    במלון דן יש תנאים שונים מאוד ממלון המרכז שמיועד למשפחות חרדיות. האוכל בליל הסדר היה מקולקל אין שם כביסה וחדרים קטנים עם 9 נפשות בעוד שלאחינו החילונים יש גב חזק מהתקשורת אז הכל מתקתק כי לכל אחד יש פיסבוק ויכול לעשות שיימינג ולחרדים אין איך לפרסם בתקשורת הכללית את תנאיהם כמו של מלון דן שכל שבוע מקבל סקירה מלאה . ופה מדובר במשפחות עם ילדים קטנים אז ברור שיהיה דרישות מינימליות של אוכל כשר ותנאים סניטרים ולא להיות חודש בלי כביסה . חלילה שלא נתנסה לכן אני חושב שהכתבה מטעה ויוצרת שנאת חינם

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לשכן היקר: אם הייתם נשמעים להוראות, לא מצטופפים בבתי הכנסת, לא טובלים במקוואות המטונפים (חלקם מאולתרים בתוך פחים בעע), לא מתכנסים בהמוניכם בלוויות, בחתונות, בחגיגות ובחגים – אז הייתם פחות חולים ופחות מדביקים את סביבתכם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר