רס"ר הדס מלכא ז"ל ואחיה גיא מלכא (צילום: פרטי)
רס"ר הדס מלכא ז"ל ואחיה גיא מלכא (צילום: פרטי)

סגר יום הזיכרון – אחיה של רס"ר הדס מלכא ז"ל ל"כל העיר": אני אעלה לקבר של אחותי"

זעקת המשפחות השכולות - אחיה של רס"ר הדס מלכא ז"ל, שנרצחה בפיגוע בשער שכם לפני כשלוש שנים, זועם על הכוונה לאסור הגעה לבתי העלמין הצבאיים ביום הזיכרון: "שלא יגידו לי לא ללכת. זה מקומם. אפשר לאפשר למשפחה, ללא חברים, לעלות באופן מצומצם לבתי העלמין"

פורסם בתאריך: 22.4.20 13:40

זעקת המשפחות השכולות – לקראת הסגר שצפוי להיות ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות איבה בשבוע הבא, חלק מהמשפחות השכולות זועמות על ההחלטה ומבהירות כי הן מתכוונות להגיע לבתי העלמין הצבאיים.

גיא מלכא, אחיה של רס"ר הדס מלכא ז"ל שנהרגה בפיגוע סמוך לשער שכם בירושלים לפני כשלוש שנים, אומר בשיחה עם "כל העיר": "אני אלך לבית העלמין לקבר של אחותי. אחרי שראיתי בטלוויזיה את מחאת הדגלים השחורים בתל אביב, כ-1,000 אנשים הפגינו והם שמרו מרחק, אין כל סיבה שלא יאפשרו למשפחות שכולות להתייחד עם היקירים שלהם. שלא יבואו ויגידו לי לא ללכת. זה מקומם. אני חושב שאפשר לאפשר למשפחה, ללא חברים, לעלות באופן מצומצם לבתי העלמין. לא תהיה שום התקהלות, מקבלי ההחלטות לא הפעילו מספיק שיקול דעת בהחלטה, יש פה אכיפה בררנית".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מלכא מוסיף ומדגיש בשיחה עם "כל העיר":"שיתנו לי דוח, 500 שקל וכמה שזה לא יהיה. מקובל עלי, אני לא יודע מה עם שאר המשפחה, אני יודע שאני עולה אליה לבית העלמין. אני לא יודע אם אני היחיד שעושה את זה, פשוט אנשים מעדיפים להיות בשקט, אני הגעתי להחלטה ואני רואה הרבה תמיכה במה שאמרתי".


רס"ר הדס מלכה (צילום: משטרת ישראל)

רס"ר הדס מלכא (צילום: משטרת ישראל)


בפוסט שהעלה לחשבון הטוויטר שלו כותב גיא מלכא: "אני גיא מלכא, אח שכול, ואני אפקוד את בית העלמין למרות הכל. כי אם למסתנן מותר להתפלל ולעשות מה שבא לו, ולחילוני מותר להפגין בדגל שחור, לערבי נוצרי מותר להעביר את העברת הלפיד, ומוסלמי להיכנס למסגד. אז חברים לי מותר לבקר את אחותי השם יקום דמה. מקווה שתושבי ירושלים שיום הזיכרון חשוב להם יצלמו מי נכנס להר הרצל. כי יש סיכוי שתתפסו בעדשה את רה"מ עם נר נשמה וקופסת גפרורים. 'נאה דורש נאה מקיים. ואם לא מקיים אז לא לדרוש'. בדיוק כמו במקרה ליל הסדר או ששכחתם".

רס"ר מלכא ז"ל נפלה בפיגוע בסמוך לשער שכם ביום 16.6.2017 – היא נאבקה פיזית במחבל שדקר אותה ונפצעה אנושות, הרופאים נאבקו על חייה אך נאלצו לקבוע את מותה, בת 23 במותה. היא נטמנה בבית העלמין הצבאי באשדוד. הדס הותירה אחריה הורים דוד וגאולה, שני אחים ושלוש אחיות – תמיר, גיא, שקד, נטע וגפן.


זירת הפיגוע בשער שכם שבו נרצחה רס"ר הדס מלכא ז"ל (צילום: רויטרס AMAR AWAD)

זירת הפיגוע בשער שכם שבו נרצחה רס"ר הדס מלכא ז"ל (צילום: רויטרס AMAR AWAD)


רס"ר מלכא התגייסה תחילה לחיל הים לתפקיד מינהלי, וזאת חרף רצונה העז לשרת כלוחמת במשמר הגבול. לאחר כ-7 חודשי מאבק והתעקשות, היא הצליחה להחליף את המדים הבהירים במדים האפורים, ואת הכומתה הכחולה בזו הירוקה. בהמשך, הדס שירתה כלוחמת בפלוגת חליף שבירושלים ולאחר מכן יצאה לקורס מפקדים ופיקדה על טירונים בנים בפלוגת איתן שבעוטף ירושלים. לא עברה שנה משהשתחררה ממג"ב, כאשר החליטה לחתום קבע ולחזור לתפקידה, אשר הוביל אותה לפקד בגזרת העיר העתיקה בשער שכם. רס"ר מלכא הותירה אחריה מורשת קרב שמהווה דוגמא לחיילים ולחיילות רבות שמתגייסים לשירות הקרבי.  לפני כשנה וחצי אף נפתחה תערוכה להנצחת המורשת שלה. כמו כן, כפי שפורסם ב"כל העיר" בעיריית ירושלים הוחלט לקרוא למדרגות שמובילות אל שער שכם "מעלות הדר והדס", על שמה של רס"ר הדס מלכא ורב שוטר הדר כהן ז"ל, שתיהן, לוחמות מג"ב, שחירפו את נפשן ונרצחו תוך כדי הגנה על אזרחים ולוחמים אחרים שהיו בשטח.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. עזרא עזרא

    חזק וברוך אח יקר. שם למעלה מחלקים הוראות ו הם עוברים עליהם בלי לניד עפעף.
    יהי זיכרה ברוך ומשמים יסייעו לך לכבד את זיכרה של אחותך הגיבורה של כולנו.

  2. רמי

    מבין ללבו – האח מדבר ממקום רגשי מובן לכל אדם. החלטת הממשלה נובעת משיקול רציונלי – למנוע הדבקות אם בתי העלמין באותו זמן יהיו צפופים בגלל הרצון לפקוד קברי יקיריהם. גיא, א. שמור על הוריך ומנע מהם להגיע עמך. ב. אם לא מאוחר – עלה על קבר אחותך ביום אחר עת הסיכוי שתהיה צפיפות קטן עשרות מונים. באיחולי בריאות לכל משפחה. שלא תדעו עוד צער!

  3. סיגל

    צודק במליון אחוז. שכל המדינה תהיה בסגר ושרק משפחות השכול יעלו להר המנוחות.

    להפגנות מותר ללכת… לעמוד בתור לחנויות ולאיקאה מותר אז למה לאסור עליהם לבכות על יקיריהם ביום כזה חשוב.
    תפילה של 19 אנשים מותר במקום פתוח אז שיתנו להם גם להגיע ולהתפלל במתכונת מצומצמת ביותר

  4. אנונימי

    עצוב שאזרחים לא מחשבנים להוראות משרד הבריאות ושמים *** על כך, שאחר כך לא יעיזו להתלונן על עלייה בנדבקים עם התנהגות מזלזלת ואגאוסטית מסוג זה , אין בעיה רוצה לסכן אותו ואת משפחתו שיסכן לא מעניין בעיה שלהם אבל הבעיה שאחר כל והוא ומשפחתו יוצאים לרחוב ומסכנים אנשים שכן אכפת להם מעצמם להבדיל מגיא מלכא.

  5. יגאל ירושלים

    גם אני אח שכול, אני אעלה היום יום שישי, מבין לרצונך אח יקר אך קדושת החיים היא ערך עליון.

  6. שלומית

    אני אחות שכולה, איבדתי שני אחים. אני מכבדת את החלטתך אבל אני עליתי לפני יומיים. מבינה את החלטת הממשלה ואת כוונתה לשמור על חיי כולנו. אין ברירה! בטוחה שגם האחים שלי היו עושים כמוני כי ערך החיים מעל הכול. השנה נציין את הזיכרון בצורה אחרת מהרגיל, מהבית, ברשתות החברתיות, בשידורי זום ובהקלטות מראש, ובשנה הבאה נחזור להר ביום הזיכרון.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר