האח הראשי יבגני קמנצקי וחיים שדאדי (צילום: דוברות הדסה)
האח הראשי יבגני קמנצקי וחיים שדאדי (צילום: דוברות הדסה)

הדסה בימי קורונה: בן 75 חולה סרטן קיבל הזדמנות לחיים חדשים

חיים שדאדי, חולה סרטן בן 75 מירושלים, עבר טיפול מציל חיים וחדשני בבית החולים הדסה עין כרם, במסגרתו תאים במערכת החיסון הוטסו לחו"ל, עברו הליך של הנדסה גנטית לטובת טיפול רפואי והוחזרו ארצה. פרופ' פולינה סטפנסקי, מנהלת מחלקת השתלות מח עצם ואימונותרפיה: "משלוח של תאים לחוץ לארץ וקבלתם חזרה הפך בימי הקורונה למשימה של ממש"

פורסם בתאריך: 26.4.20 12:56

בן 75 חולה בסרטן עבר בשבוע שעבר טיפול מציל חיים, למרות האתגרים בימי הקורונה – תאים ממערכת החיסון שלו הוטסו לחו"ל, למרות הקושי בלמצוא טיסות זמינות בימים אלה, והוחזרו לאחר שעברו הליך של הנדסה גנטית.

בהדסה מציינים כי המטופל, חיים שדאדי מירושלים, עבר "טיפול חדשני ביותר בהדסה ובארץ, מן המתקדמים שקיימים בעולם הנקרא CAR T, והוא ניתן למי שהטיפולים הרגילים כבר אינם מסייעים לו".

פרופ' פולינה סטפנסקי, מנהלת מחלקת השתלות מח עצם ואימונותרפיה בבית החולים הדסה עין כרם, מסבירה כי "טיפול בטכנולוגיית CAR T מתקדם הוא טיפול בו נלקחת כמות קטנה של תאי מערכת החיסון המופקת מדמו של החולה ונשלחת לחו"ל, שם היא עוברת תהליך של הנדסה גנטית בו התא מהונדס להילחם באופן ספציפי נגד הגידול של החולה ומוחזרת לגופו של המטופל. הטיפול ב'קאר טי' ניתן לחולים בסרטן מסוג לימפומה דיפוזית כמו במקרה של חיים ובלוקמיה למיפובלסטית חריפה. הטיפול מאושר במספר מצומצם של מדינות בעולם וישראל שייכת לקבוצה הזאת. גם הדסה הצטרפה לרשימה המכובדת של המרכזים המובילים בעולם שקיבלו אישור מרשויות בין לאומיות למתן הטיפול החדשני הזה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"משלוח של תאים לחוץ לארץ וקבלתם חזרה הפך בימי הקורונה למשימה של ממש", מדגישה פרופ' סטפנסקי. "אין הרבה טיסות שיוצאות ונכנסות לארץ, ויד ביד עם חברה גדולה בינלאומית – 'נובארטיס', עובדים לפי זמן קצוב. הכל מתוכנן באופן מאוד מדויק וקפדני, הצוותים פה הופכים עולמות כדי שנוכל להמשיך לספק טיפולים מצילי חיים למטופלים שלנו".

"חיים היקר מטופל אצלנו כבר שנים רבות, לצערנו כל כמה שנים המחלה הייתה חוזרת והוא הגיע למספר המקסימלי של טיפולי כימותרפיה אותן ניתן לעבור", מוסיפה ומספרת פרופ' סטפנסקי. "ההחלטה לבצע טיפול CAR T התקבלה איתו ועם משפחתו ובדיוק פרצה מגפת הקורונה בארץ. היו לו באופן טבעי חששות להגיע לטיפול ובעזרתה של ההמטולוגית המטפלת בו פרופ' נטע גולדשמיט וד"ר סיגל גריסרו הצלחנו להסביר לו את משמעות הטיפול המציל חיים בו בחרנו עבורו, שאין לו יכולת להמתין איתו והוסברו גם הסיכונים בדחייה של הטיפול. כמובן שהדגשנו את מה שאנחנו מדגישים בפני כולם, זה בטוח להגיע לבית החולים. ההשלכות מאי- הגעה עלולות להיות מאוד חמורות".


פרופ' פולינה סטפנסקי (צילום: דוברות הדסה)

פרופ' פולינה סטפנסקי (צילום: דוברות הדסה)


שדאדי משתף ומספר: "אני חולה במחלה לא פשוטה שדורשת טיפול בזמן מסויים, והמצב היה מבלבל. לרגע פחדתי מהקורונה יותר מהסרטן. הרופאות המקסימות בבית החולים היו קשובות לחששות שלי וקיימנו שיחות מאוד ארוכות יחד על הנושא. השיחות מאוד הרגיעו אותי, ודחיפות הטיפול ברורה. בימי קורונה ממשיכים לטפל במקרים דחופים. עוד הבנתי שהמצב הגופני שלי עכשיו טוב – מה שמתאים לקבלת הטיפול, ושאם נתעכב עם הטיפול לא בטוח שאהיה באותו מצב בריאותי. החלטתי לסמוך על המערכת, לסמוך על בית החולים ועל הרופאים שמטפלים בי כבר שנים ולהגיע. – כשהגעתי בליווי אישתי לבית החולים בהדסה עין כרם הבנו ברגע אחד שבאמת בטוח פה. מי שזקוק לטיפול מציל חיים לא מחכה בבית. מחלקות האשפוז של מכון שרת מרוחקות ממחלקות האשפוז של הקורונה. הכל מתנהל מהר, הצוותים נשמרים ושומרים עלינו, אין ממה לפחד, להפך. היום אני קורא לכולם להמשיך להגיע לבתי החולים ולקבל טיפולים ולא לחשוש. אני מטופל המון שנים בהדסה ויודע לומר זאת. תסמכו על הצוותים, על הרופאים, יש להם גם בני משפחה בבית שהם שומרים עליהם. כשאתה פה אתה מרגיש בדיוק כמו הבן משפחה הזה, ששומרים עליו וזה מאוד מרגיע".

פרופ' סטפנסקי מסכמת: "צריך לעבוד קשה כדי להביא לארץ טיפולים מתקדמים ולזכות באמון של מערכות הבריאות והחברות הבנלאומיות. אבל אנחנו עושים הכל למען המטופלים שלנו וקוראים לכל מי שזקוק לטיפול, תמשיכו להגיע לבית החולים לטיפולים מצילי חיים – אנחנו נדאג לכל השאר".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר