מיזם מתחברים וזוכרים (צילום מסך מתוך אתר המיזם)
מיזם מתחברים וזוכרים (צילום מסך מתוך אתר המיזם)

מחמם את הלב: מיזם מתחברים וזוכרים – מפגשי זום עם משפחות שכולות

השנה, במיוחד השנה, שלא יתאפשר להיות פיזית עם המשפחות השכולות - לא בבתי העלמין ולא בטקסים ובאירועי הזיכרון - מפגשי הזום הללו הופכים להיות חשובים שבעתיים: "אלה שאבדו לנו מעולם לא ויתרו עלינו. גם השנה, אנחנו לא מוותרים עליהם"

פורסם בתאריך: 28.4.20 08:04

"היי, נכנסתי לאתר הזה שבו מקשיבים למשפחות שכולות ושומעים קצת את הסיפור של החללים שלנו. ראיתי מפגשים רבים שלא נרשמו אליהם בכלל או יחידים, אני חושב שהמינימום שאנחנו צריכים לעשות זה לשמוע את הסיפור של הבן/אח שלהם ולהשתתף איתם בכאב במיוחד ביום הזיכרון. אני ממש מקווה שתסכימו איתי ותצטרפו למפגש שלהם שלא ירגישו לבד במיוחד ביום הזה".

את ההודעה הזו קיבלו במהלך השבוע האחרון אלפי אם לא עשרות אלפי ירושלמים (ובכלל). זו הודעת שרשרת ששוברת בימים האחרונים את הרשתות החברתיות ומדבר על המיזם המרכז "מתחברים וזוכרים" – מיזם למפגשי זום עם משפחות שכולות, שמספרות על היקירים שאינם עוד. השנה, במיוחד השנה, כשבתי העלמין הצבאיים צפויים להיות ריקים ביום הזיכרון וכשהמשפחות השכולות יהיו לבדן, ללא הטקסים וללא אירועי הזיכרון – המפגשים הללו הופכים להיות חשובים שבעתיים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אז על מה בדיוק מדובר? המיזם 'מתחברים וזוכרים' פועל מאז שנת 2017. על הפעלתו אחראית עמותת "האחים שלנו", שהוקמה על ידי אחים שכולים ומתנדבים במטרה ליצור קהילה תומכת ומעצימה עבור האחים והאחיות השכולים. בדף האינטרנט של העמותה נכתב, בין השאר, כי "אנו סבורים כי סיפורם של חללי צבא ההגנה לישראל, כוחות הביטחון ונפגעי פעולות האיבה הינו מצפן ערכי ומוסרי הנוטע תקווה, אמונה, תחושת הזדהות ושותפות גורל בין אזרחי המדינה. כיום, רוב ההורים השכולים חצו את גיל 75 (לפי דוח מחקר של היחידה לחקר הזקנה). עובדה זו חיזקה את ההבנה כי בשנים הקרובות, עלינו, האחים, לקחת חלק בהנצחה ובהנחלת המורשת של הנופלים, האחים שלנו. השיח סביב השכול במדינת ישראל מייצר פלטפורמת מפגש נדירה אשר חוצה תפיסות, מגזרים, עדות ודתות, ומהווה בסיס איתן לחיזוק האחדות בחברה הישראלית. סיפורם של האחים השכולים מעולם לא סופר בצורה נרחבת. האחים מביאים זווית ייחודית ואישית הטומנת בחובה חברות ואחווה, חוויות וחלומות משותפים, רגעי שטות והומור, ההתמודדות בתוך המשפחה והחיים עם התואר 'אח שכול'".

אתר האינטרנט של המפגשים נגיש מאוד ומאפשר לכל אחד להצטרף (או לארח) מפגש, להחליט באיזה יום וזמן ולשמוע את הסיפור של אחד הנופלים. כפי שצוין בפתיח – ישנם מפגשים שאליהם נרשמו מאות משתתפים וישנם מפגשים שאליהם ישנם 20-0 מפגשים – ואל המפגשים הללו כולם יותר ממוזמנים להצטרף.
"אלה שאבדו לנו מעולם לא ויתרו עלינו. גם השנה, אנחנו לא מוותרים עליהם", נכתב בדף הבית של אתר המפגשים. "יום הזיכרון 2020, אינו דומה לכל מה שהכרנו. השנה לא נוכל להגיע למשפחות השכולות. לא לבתי העלמין, לא לכיכרות ולא לבתים. אבל השנה, במיוחד השנה, אנחנו ממשיכים. ביחד, ניזום ונשתתף במפגשי זיכרון וירטואליים. נסתכל האחד לשני בעיניים. נספר שוב את אותו הסיפור שכולם מכירים. נפתח עוד בירה. נצחק ביחד. נבכה ביחד. השנה כולנו מתחברים וזוכרים".

בעמותת האחים שלנו אומרים: "אנחנו האחים שלנו. ואנחנו כאן כדי לדבר חיים. את 'האחים שלנו' הקמנו אנחנו, האחים השכולים, כדי להמשיך ולדבר על החיים איתם. מהזווית שלנו. על הצחוקים, השטויות, הריבים, השיחות. כל מה שהיה בינינו ונגמר. הקהילה שלנו עוצמתית, מכילה, מחבקת ושמחה. אנחנו ממשיכים לחגוג את החיים, ולחיות לצד השכול. המטרה שלנו היא להזכיר ולזכור את האחים הפרטיים שלנו ובאותה נשימה, ליצור תנועה ארצית ועולמית של זיכרון והנצחה".
יצוין כי מפגשים יתקיימו הן מחר, יום הזיכרון (28.4), והן ביום העצמאות (רביעי, 29.4). כולכם מוזמנים.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר