בית הקברות הצבאי בהר הרצל, שתיל עץ הזית שיוענק למשפחות - צילומים אוליבייה פיטוסי, דוברות עיריית ירושלים
בית הקברות הצבאי בהר הרצל, שתיל עץ הזית שיוענק למשפחות - צילומים אוליבייה פיטוסי, דוברות עיריית ירושלים

יום הזיכרון בירושלים: מחבקים את המשפחות השכולות

מאות נערים ומתנדבים הגיעו לבתי המשפחות השכולות כדי לחזק אותם ולהיות לידם בזמן צפירת הזיכרון. המתנדבים העניקו למשפחות שתיל זית ואת ברכת העיר

פורסם בתאריך: 28.4.20 10:04

עדכון אחרון: 28.4.20 16:10

למרות מגבלות הקורונה והאיסור לפקוד את בתי העלמין הצבאיים – המשפחות השכולות הירושלמיות לא יהיו לבד ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. בעיריית ירושלים החליטו על מיזם מיוחד 'זוכרים מקרוב מחבקים מרחוק', שבו יגיעו מאות בני נוער ומתנדבים לבתי המשפחות השכולות וישהו לצידן בזמן צפירת הזיכרון בשעה 11:00.

"עיריית ירושלים מחבקת את המשפחות השכולות בעיר, במיוחד ביום הזיכרון", מציינים בעיריית ירושלים. "מאות נערים ומתנדבים יבקרו בבתי המשפחות השכולות ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה ויחזקו אותם".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ראש העיר משה ליאון מציין כי "יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה הוא יום קשה כל שנה, ובתקופה זו שבעתיים. לכן, נגיע לביתכם, המשפחות השכולות, ונציין את היום הזה יחד איתכם. נתייחד עם זכר הגיבורים שבזכותם אנו פה, ונחבק את המשפחות".



המראה העצוב בהר הרצל היום, בעת הצפירה:



מאות נערים ירושלמים יתייצבו בעת הצפירה בבתי המשפחות השכולות. הם יעניקו למשפחות שתיל עץ זית ואת ברכת העיר ירושלים. הנערים ישהו לצד המשפחות עד לאחר צפירת הזיכרון בת שתי הדקות שתישמע ברחבי העיר (ובכלל) בשעה 11:00.

בעיריית ירושלים מציינים כי "שתיל עץ הזית שיוענק מסמל תקומה, שורשיות והמשכיות, ומלווה את העם היהודי ואת הקשר עם ארץ ישראל דורות רבים. מאות הנערים המתנדבים שייקחו חלק בפרויקט החשוב הם מיחידות הנוער במינהלים הקהילתיים, מתנועות הנוער ומארגוני הנוער בקהילה, וכולם יגיעו ביום הזיכרון לביקור בבתי משפחות הנופלים במערכות ישראל ומשפחות נפגעי פעולות האיבה".

אחד הנערים המשתתפים בפרויקט, אביתר צירוניק תלמיד שכבת י"ב, מוסר: "זהו פרוייקט מרגש וחשוב, ואני נרגש לקחת בו חלק, במיוחד בימים אלו. אנחנו מבינים שדבר לא מובן מאליו. אני מתרגש ומקווה שאצליח להעביר את התחושה והמסר שאתם לא לבד, במיוחד בזמן הזה אנחנו אתכם".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שרה חביבי

    גם אלי ביום הזיכרון לחללי צה"ל הגיעו שתי נערות מקסימות והעניקו לי עציץ של עץ זית עם הקדשה של ראש העיר משה ליאון, הדבר מאוד ריגש וחיזק אותי, שוחחתי עם הנערות וברכתי אותן ואת כל הנוער המקסים שיש לנו וכן את כל המתנדבים בבריאות והצלחה בחיים.
    אכן היה קשה, לעבור בבית לבד את יום הזיכרון ולא לחוות את הטקס ליד קברו של אחי אבישי חביבי ז"ל והמחווה הזאת ביום הזיכרון, חיזקה והעניקה אור של אהבה ואחדות במצב הקשה הזה, תודה מכל הלב לכולם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר