שף אבי לוי, במסעדת "המוציא" (צילום: רון ירקוני יחסי ציבור)
שף אבי לוי במסעדת "המוציא" (צילום: רון ירקוני יחסי ציבור)

"צריך לפתוח מיד את המסעדות תחת הגבלות": שף אבי לוי קורא להציל את הענף

שף אבי לוי, מבעלי מסעדת "המוציא" במרכז העיר, קורא לבעלי הנכסים ולרשויות להקל על בעלי המסעדות, ואומר בשיחה עם "כל העיר": "גם אם יהיה אפשר להכניס 10 אנשים לאכול, זה כמו אוויר לנשימה למסעדות, העיקר שיש עבודה"

פורסם בתאריך: 5.5.20 06:31

ענף המסעדות בירושלים ממשיך לספוג מכה כלכלית קשה – אתמול בערב ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז כי המסעדות עדיין לא ייפתחו. היום, גם בתי האוכל שחזרו לפעול תחת הגבלות של משלוחים או איסוף בלבד, אינם מצליחים להתגבר ולכסות על ההפסדים בתקופה שהם היו סגורים. כמו כן, רוב עובדי ענף המסעדות – מלצרים ומלצריות, ברמנים וברמניות, עובדי ועובדות מטבח וכו', עדיין נמצאים בחל"ת.

בשיחה עם "כל העיר" שף אבי לוי, מבעלי מסעדת "המוציא" במרכז העיר אומר כי "צריך לפתוח מיד את המסעדות תחת הגבלות, הרי ברגע שהן ייפתחו אלו יהיו תחת הגבלות, המסעדות לא יפעלו אותו דבר כמו לפני הקורונה. אני חושב שצריך לתרגל את המסעדנים כבר מהיום להגבלות החדשות. גם אם יהיה אפשר להכניס 10 אנשים לאכול, זה כמו אוויר לנשימה למסעדות, העיקר שיש עבודה. לא משנה אם נרוויח או לא, אבל לפחות זה ייתן לנו זמן להתארגן ולהתרגל למציאות החדשה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


שף אבי לוי, במסעדת "המוציא" (צילום: רון ירקוני יחסי ציבור)

שף אבי לוי במסעדת "המוציא" (צילום: רון ירקוני יחסי ציבור)


"אף אחד לא יודע מתי ואיך נפתח לחלוטין את המסעדה", מציין לוי, "אבל בינתיים אני מתחיל להיערך. הבעיה היא שביום שנצטרך לפתוח – איזו עזרה תהיה לנו? אני מדבר על שרשרת גדולה מאוד של גורמים, החל מבעלי הנכסים והעסקים, שחייבים להתחשב בכל העסקים, כל מי שמשלם שכירות, לא יוכל לשלם את אותה שכירות כמו בעבר, לא יהיו את אותם פדיונות, צריך להבין שהעסק לא שווה כמו השווי שלו לפני תקופת הקורונה".


שף אבי לוי במסעדת "המוציא" (צילום: רון ירקוני יחסי ציבור)

שף אבי לוי במסעדת "המוציא" (צילום: רון ירקוני יחסי ציבור)


"אני מכיר מקרים קרובים מאוד אלי שבעלי הנכסים לא מוכנים לוותר ועסקים סגרו", הוא מספר. "אנחנו רוצים להפסיק את זה – וכולם צריכים להתחשב: בעלי הנכסים, העירייה, הממשלה, רשות המסים, לפחות עד סוף השנה. זה אומר ששבעה חודשים מהיום הם צריכים להקל על בעלי המסעדות. גם אם יתנו למסעדות לפתוח, יגבילו את כמות האנשים, ותהיה שמירת מרחק בין השולחנות וכל מיני הגבלות אחרות. זה עלול להפוך לנטל על המערכת שלא כולם יעמדו בזה".

עד שיימצא פתרון מצד הרשויות למסעדנים ולבעלי העסקים, שף לוי יוצא בקריאה לבעלי הנכסים והקניונים בעיר: "אני רוצה להבהיר לבעלי הנכסים שהמדיניות שלהם בשלב שאחרי הקורונה צריכה להיות שונה. עם כל ההבנה צריך להיות סוג של שרשרת של אחד שמתחשב בשני, כולם מבינים שיש פה מצב מאוד בעייתי בחזרה לשגרה. בעלי הנכסים צריכים לזכור שהם עלולים להישאר עם נכס ריק, אף אחד היום לא ממהר לפתוח עסק חדש".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני חושבת שאבי לוי צודק בקשר למסעדות אפרי לשבת כמו שהוא אמר 10 איש בישיבה מקובל עלי שצריך לשמור מרחק

  2. מייק

    10 אנשים במסעדה רק במסעדה פתוחת תחת כיפת השמיים מעבר לזה זאת שטות גמורה.
    ואגב אם מציעים הצעה כזו אז למה לא לפתוח קודם את בתי הכנסת?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר