מרכז העיר (צילום: ארנון בוסאני)
מרכז העיר ירושלים (צילום: ארנון בוסאני)

פטור מאגרות והפיכה למדרחובים: חבילת הסיוע לבעלי המסעדות ובתי הקפה בירושלים

המשבר הקשה בענף המסעדות, בתי הקפה והברים - עיריית ירושלים חושפת את חבילת הסיוע: פטור מאגרות ומהיתרים, מיצבים במרחב הציבורי והפיכת רחובות מסחר למדרחובים. התוכנית המלאה

פורסם בתאריך: 5.5.20 13:52

המסעדות ובתי הקפה בירושלים נמצאים במשבר כלכלי קשה, כפי שנראה – אחרי הסגר והבידוד, ולמרות ההקלות שמתירות להם לפעול במתכונת משלוחים ואיסוף בלבד, לא כל בתי האוכל בעיר יצליחו להתאושש מהמכה. היעדר הסועדים שיושבים ואוכלים במקום פוגע באופן אנוש בהיקף ההכנסה ובפעילות הפיננסית של בתי העסק.

עיריית ירושלים מפרסמת היום, שלישי, את תוכנית הסיוע לבעלי המסעדות ובתי הקפה בעיר, לפיה יינתן פטור מאגרות מסוימות ומהיתרים שונים. כמו כן, כפי שפורסם, עסקים שעומדים בקריטריונין יקבלו פטור מתשלום ארנונה לשלושה חודשים. בנוסף, העירייה יוזמת הקמת מיצבים ברחובות מסחריים, והפיכת חלקם למדרחובים בשעות הערב ובסופי שבוע.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


עיקרי התוכנית הכלכלית של העירייה לבעלי המסעדות, בתי הקפה והברים בעיר:

  • פטור לכלל בתי הקפה והמסעדות מאגרת הוצאת מתקנים – בעירייה מציינים כי עם פרוץ המשבר הוביל ראש העיר החלטה לפטור את כלל בתי הקפה והמסעדות מאגרת הוצאת מתקנים למשך 4 חודשים, החל מחודש מרץ ועד יוני כולל.
  • הרחבת שטח הצבת כיסאות ושולחנות במרחב הציבורי ללא תוספת אגרה – "לאור מגבלות הקורונה החלות על בתי אוכל, אנו מכינים עצמנו ליום בו יחזרו המסעדות לפעול באופן המאפשר הסעדה במקום", מסבירים בעירייה. "מאחר וצפויות מגבלות על כמות הסועדים בכל מסעדה/בית אוכל אנו מקדימים להודיע כי נאפשר הרחבה של שטח הוצאת הכיסאות והשולחנות וזאת כדי לאפשר לכמה שיותר סועדים ליהנות במקום תוך שמירה מלאה על ההנחיות וכל זאת כמובן מרגע שהדבר יתאפשר בהתאם להנחיות משרד הבריאות. במידה והרחבת אזור הישיבה מחוץ למסעדה תגרור תוספת של כיסאות ושולחנות אזי מתכוון ראש העיר להביא לאישור מועצת העיר שינוי של חוק העזר כך שכל הרחבה בכמות הכיסאות והשולחנות בעת משבר הקורונה ועד תומו, לא תגרור תוספת אגרה, בכפוף להחלטת מועצת העירייה להתקנת חוק עזר ואישור משרד הפנים".
  • הצבת שמשיות ללא צורך בהיתר – בעיריית ירושלים מוסרים כי "לאור הגבלות משרד הבריאות והריחוק החברתי הנדרש, יכולים להיווצר תורים ארוכים מחוץ לבתי העסק. העירייה מתכוונת לאשר לכלל העסקים להציב שמשיות מחוץ לבתי העסק, לרווחת ציבור, תוך שמירה על מעבר נגיש, ללא צורך בהיתר".
  • פטור מארנונה – עסקים הזכאים לפטור מארנונה יקבלו את הפטור לשלושה חודשים. אלו ששילמו יזוכו על ידי העירייה.
  • פטור מאגרת שילוט – החל מינואר 2020, לשלט הראשון בחזית בית העסק.

הפיכת רחובות מסחר למדרחובים – במסגרת היוזמה בשעות הערב ובסופי שבוע יוקצו רחובות מסחריים לשמש כמדרחובים, כמו למשל -דרך בית לחם, רחוב עזה, רחוב עמק רפאים ושלומציון המלכה. הנסיעה לכלי רכב תיאסר וזאת על מנת לעודד בילוי במרחבים הציבוריים, "תוך הגברת הביטחון של העוברים והשבים", מדגישים בעירייה. "אנו מאמינים כי סגירת כבישים למדרחובים תשפר את היכולת לשמור על מרווחים בטוחים בין העוברים ושבים וכן תאפשר את הגברת הפעילות בבתי האוכל ובחנויות המסחר ברחובות המרכזיים בעיר". יש לציין כי מדובר בתוכנית שנמצאת בתכנון ראשוני בעירייה וטעונה אישור משטרת ישראל.

בנוסף, במסגרת התוכנית יוצבו מיצבים אמנותיים במרכז העיר, שבו פועלים בתי קפה, מסעדות, חנויות מסחר ונותני שירותים שונים שאותם יש לחזק. העירייה מזמינה יזמים, אמנים ומפיקים להגיש הצעות להצבת המייצבים האמנותיים, בסכום של עד 150,000 שקלים למיצב. העירייה מתכוונת לצאת גם במיזם להצבת מייצבים נוספים ברחובות כדוגמת: בצלאל הקטן, הלל, סמטת דרום, ההסתדרות, דורות ראשונים, בן שטח, בן הלל, שלומציון-פינת ממילא ובן סירא. לטובת המיזמים יעמוד תקציב בסך של כשני מיליון שקלים.

בתוך כך, העירייה מציינת בתוכניתה את מיזם "אוטו-אוכל" להפעלת פוד-טראקס ברחבי העיר, אולם כפי שפורסם ב"כל העיר" מדובר במהלך בעייתי, שמשרד הבריאות מתנגד אליו. במשרד מסרו ל"כל העיר" כי "בהתאם לתקנות לרוכלות מזון, אסורה הכנת מזון בכלי רכב. בהתאם לחוק רישוי עסקים, הכנת מזון מותרת רק בבתי אוכל בעלי רישיון עסק. וכך גם בתקופת החירום, תחת המגבלות הנוספות שבתקנות לשעת חירום. הכנת מזון בתנאים לא מתאימים עלולה לגרום לתחלואה. עיריית ירושלים מודעת לדרישות התקנות".


ראש העיר משה ליאון (צילום: שלומי כהן)

ראש העיר משה ליאון (צילום: שלומי כהן)


ראש העיר משה ליאון: "המסעדות ובתי האוכל הם מנוף כלכלי משמעותי בעיר, ועם קבלת היתר לשחרור מסוים מההגבלות בגין הקורונה, הורתי על סדרת פעולות שיקלו על בתי עסק אלו. הדבר בא לידי ביטוי עם פרוץ המשבר, ומקבל יתר תשומת לב וחשיבה מקורית בעת זו. נעשה כל שניתן ונשקיע תשומת לב ומשאבים כדי להקל גם על בתי עסק אלה".

מחזיק תיק העסקים חבר המועצה יהודה בן יוסף (ירושלים תצליח) מוסיף ואומר כי "מדובר ביוזמות ייחודיות אשר בצידן תקציבים רבים לשיקום המערכת הכלכלית בעיר. האגף לקידום עסקים עושה ככל שבחכולתו כדי לסייע להחזרת כלכלת ירושלים לשגרה. מדובר בצעדים חשובים ומרכזיים מתוך פעולות רבות שנעשו עבור בעלי העסקים בעיר האהובה. אנו נמשיך ונפעל עקב בצד אגודל לשיגשוגה הכלכלי של בירת ישראל".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. צריך להזהר

    מאוד עם העניין שלתת לבתי האוכל אפשרות להרחבת שטחי הוצאת שולחנות וכסאות כולל שמשיות למרחב בציבורי
    גם ככה במצב הרגיל הם תופסים חלקים נכבדים מהמעברים,בנוסף צריך להתחשב בכך שיש הולכי רגל שצריכים ללכת בבטחה,ועסקים אחרים שצמודים לבתי האוכל שיכולים להפגע מהמהלך של הרחבת שטחי הוצאת שולחנות למרחב הציבורי.
    מעבר לזה שיהיה קשה מאוד אחר כך להחזיר את המצב לקדמותו אחרי שכבר נותנים הרחבה.

  2. אני

    כרגיל, הכל בדרום ירושלים ובמרכז העיר ואפס התייחסות לצפון ירושלים, תושביה וסוחריה.

  3. אפרת

    הפיכת רחוב שהוא נתיב לתחבורה ציבורית משמעה שמי שאין לו רכב פרטי וגר במקום לא יוכל להתנייד. יש להשאיר תנועת אוטובוסים.

  4. תושב ירושלים

    תחסכו מאיתנו את התמונות של ראש העיר בבקשה, סבלנו מספיק שראינו את הפרצוף שלו בכל חור.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר