ההפגנה נגד רצח נשים - הבוקר בכיכר פריז (צילום: תמר אוחנה)
ההפגנה נגד רצח נשים - הבוקר בכיכר פריז (צילום: תמר אוחנה)

"נשים נרמסות תחת גלגלי המשבר": הבוקר בכיכר פריז – מחאה נגד רצח נשים

חמש נשים נרצחו בחודשיים האחרונים - הבוקר, התקיימה בכיכר פריז הפגנה נגד אלימות מגדרית ורצח נשים. צפו

פורסם בתאריך: 6.5.20 12:15

במהלך משבר הקורונה, תקופה שנמשכה שבעה שבועות, נרצחו ברחבי הארץ חמש נשים על פי החשד על ידי בני זוגן. הבוקר, רביעי, התקיימה בכיכר פריז הפגנה נגד אלימות מגדרית ורצח נשים, כחלק מגל מחאה ארצית של המטה הפמיניסטי לשעת חירום. עשרות מפגינות ומפגינים מחו נגד אוזלת היד של המדינה בנושא – תקציבים המיועדים לטפל בגברים אלימים, 20 מיליון שקלים, טרם עברו, ונשים מרגישות כלואות בתוך מעגל האלימות.

בין השאר המפגינות והמפגינים קראו לשר לביטחון פנים לקדם את ההטיפול בנושא וקראו: "גלעד ארדן אתה נרדם, זה עולה לנו בדם".

טליה גבעון, פעילת לוט"ם (היחידה ללוחמה בטרור המגדרי) מציינת כי "חמש נשים נרצחו ב-7 השבועות בהם נמשך משבר הקורונה. שתיים נרצחו בשבוע האחרון בידי גברים שישבו בכלא בעקבות אלימות במשפחה, ושוחררו ללא כל מעקב וליווי. אנחנו מפריעות לסדר הקיים כי הוא מאיים עלינו, על חיינו ועל בטחוננו".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]



"נשים נרמסות תחת גלגלי המשבר בכל מובן", אומרת רויטל רפאלי, פעילת לוט"ם. "אין לנו ייצוג בקבלת ההחלטות המדיניות, 60 אחוזים מהמוצאות לחל"ת הן נשים. והחשוב מכל – ביטחוננו האישי מופקר. נשים נרמסות תחת גלגלי המשבר בכל מובן. הגיע הזמן שנבחרי הציבור שלנו יפקחו את העיניים וינקטו בצעדים. היציאה מהמשבר לא תהיה על חשבוננו".

מיה ברשישת, פעילה נוספת בלוט"ם מוסיפה ואומרת: "אנחנו דורשות פיקוח על גברים שמשתחררים מהכלא אחרי שהורשעו באלימות במשפחה. דורשות שימצאו פתרונות לגברים אלימים ככלל, בקורונה ובשגרה כאחד. אנחנו דורשות שהעובדות הסוציאליות שתקניהן צומצמו והוצאו לחל"ת יוחזרו לעבודתן. מלכתחילה המענה המדיני והתקנים הקיימים אינם מספיקים וצמצום המענה עוד יותר בעת חירום כזו היא אוזלת יד שלא נראתה כמותה".


מיכל סלה ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

מיכל סלה ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)


בירושלים צפויים להתחיל בקרוב הדיונים במשפטו של הנאשם ברצח מיכל סלה ז"ל. לפי כתב האישום, ביום 3.10.2019 לאחר השתתפותה בסדנה להעצמה נשית שבה סלה ז"ל לביתה שם השגיח הנאשם אלירן מלול על ילדתם המשותפת. בהמשך אותו לילה, בסמוך לשעה 1:20, תקף הנאשם את סלה ז"ל בעת שהיתה בחדרה של בתם ופצע אותה בראשה. בכתב האישום נטען כי מלול הצטייד בסכין מטבח, גרר את המנוחה מחדרה של הילדה בעודה מדממת אל מחוץ לחדר, שם דקר אותה 11 עשרה פעמים תוך שסלה ז"ל מנסה להתגונן בשארית כוחותיה מפניו.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר