נהג האוטובוס המותקף מונתסר עיסא, אוטובוס אגד (צילומים: פרטי, מיכאל פתאל)
נהג האוטובוס המותקף מונתסר עיסא, אוטובוס אגד (צילומים: פרטי, מיכאל פתאל)

מזעזע: נהג אגד בפסגת זאב התלונן במשטרה – נוסע שיסה בי את כלב הפיטבול שלו

נהג אגד בקו 44 בפסגת זאב הותקף אמש, רביעי, בצורה אכזרית על ידי כלב פיט בול. הסיבה: בעלי הכלב לא אהב את בקשת הנהג לשים רסן על פיו

פורסם בתאריך: 7.5.20 14:26

עדכון אחרון: 7.5.20 20:02

תקיפה מזעזעת של נהג אוטובוס של חברת אגד בפסגת זאב: אמש, רביעי, הותקף נהג של חברת אגד בקו 44 בפסגת זאב על ידי כלבו של אחד הנוסעים. הנהג התלונן במשטרה על התקיפה.

לאחר כמה שעות, ביום חמישי בערב, נעצר הנוסע החשוד – בן 28, תושב פסגת זאב. "כוחות משטרת ישראל, איתרו ועצרו לפני מספר דקות גבר כבן 28 בחשד שתקף ושיסה את כלבו בנהג אוטובוס ביממה האחרונה", נמסר מהמשטרה. "ראשיתה של החקירה בדיווח שהתקבל במשטרה אודות נהג אוטובוס ציבורי שהותקף על ידי החשוד שעלה לאוטובוס, ובנוסף על פי החשד שיסה בו את כלבו, וגרם לו לפציעות בגינן נזקק לטיפול רפואי, ונמלט מהמקום יחד עם הכלב. לאחר פעולות חקירה מאומצות, אותרה זהותו של החשוד והוא נעצר לפני זמן קצר בביתו שבשכונת פסגת זאב. בנוסף, המשטרה זימנה למקום את השירות הווטרינרי לתפיסת הכלב".

משטרת ישראל פועלת לעצור ולחקור ללא פשרות וביד קשה כל עבירה שיש בה גילוי אלימות ובפרט כזה המופנה כלפי עובדי ציבור ובהם נהגי תחבורה ציבורית הפועלים בכפוף לנהלים, המותקפים על רקע ותוך כדי ביצוע תפקידם.

לטענת הנהג, כפי שהיא עולה מהתלונה, הנהג ביקש מנוסע שעלה עם כלבו לאוטובוס לשים רסן בפיו (בהתאם להנחיות משרד התחבורה). הנוסע, כך לטענת הנהג, לא אהב את הבקשה לשים רסן בפי הכלב, התיר את הרצועה ואפשר לכלב לתקוף ולפגוע בנהג בצורה קשה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הנהג מונתסר עיסא מספר כי "יצאתי עם קו 44 בשעה 21:00 מרחוב חיל האוויר לפסגת זאב מזרח. כאשר הגעתי לתחנה בקניון פסגת זאב עלה מהדלת האחורית זוג עם כלב מסוג פיטבול. שאלתי את הזוג אם יש לכלב רסן ומיד בעל הכלב החל לקלל את אמא שלי, שאלתי אותו למה אתה מקלל והוא ניגש אלי מאמצע האוטובוס והחל לקלל ולהכות אותי עם המקל של המטאטא שנמצא מאחורי המושב שלי. הגנתי על עצמי, כיביתי את האוטובוס וקמתי מהכסא וירדתי מהאוטובוס. בעל הכלב מיד שחרר את הרסן מהכלב ונתן לו הוראה לתקוף אותי. תוך כדי תקיפת הכלב גם הבעלים המשיך להכות אותי. תוך כדי מאבק שלי עם הכלב ובעליו בניסיון להגן על עצמי מפניהם, כל הסובבים הסתכלו ואף אחד לא התערב. לאחר זמן מסויים, התוקף והכלב עזבו במהירות את המקום, לא לפני שנגנב ממני הפלאפון, אוזניות אייר פודס חדשות וכ-2,800 שקלים, שהיו ברשותי ונפלו תוך כדי מאבק".

בחברת אגד מתייחסים לתקיפה ואומרים: "מדובר באירוע נוסף בשרשרת האירועים הקשים אותם חווים נהגי האוטובוסים בשרות הציבורי. האירוע האלים הזה, בו זוג נוסעים משסה כלב פיט בול אימתני בנהג אוטובוס אשר כל חטאו בכך שאינו יכול להסיע את כלב התקיפה על פי הוראות ותקנות משרד התחבורה (תקנה 462). הכלב תקף את הנהג, נעל את לסתותיו על ירכו של הנהג, 5 ס״מ מאבריו האינטימיים, תוך שהוא נושך אותו קשות וארוכות. לצד זאת, אירעה תקיפה מקבילה, ברוטאלית ואלימה של הנוסע את הנהג חסר הישע, אשר כל חטאו במילוי תפקידו הציבורי באמצעות אגרופים ומקלות היא בבחינת חציית כל קו גבול אפשרית. הנהלת אגד, וועד העובדים הארצי של החברה מגנים ומוקיעים את מקרי האלימות האלה. הם אינם עוד יכולים לעמוד מנגד ולאפשר את התרחשותם של האירועים האלימים והבלתי נסבלים האלה הפוגעים חדשות לבקרים במשרתי הציבור הנאמנים האלה. אנו קוראים למשרדי הממשלה הנוגעים בדבר לעגן בחוק את זכויות הנהגים ולהגדירם כעובדי ציבור לכל דבר ועניין. כמו גם למצוא את הדרכים להגביר את ההגנה והביטחון של הנהגים בעת עבודתם. אנו אף קוראים למשטרת ישראל, אשר אנו סומכים ידינו עליה, לאתר את התוקפים, לעוצרם ולטפל בהם באופן מרתיע ובלתי מתפשר כדי למנוע ככל שניתן את אירוע התקיפה הבא. אנו משבחים את הנהג על תגובתו המאופקת לנוכח התקיפה האלימה ומאחלים לו החלמה מהירה ומלאה. אנו נחבק ונעטוף אותו בחום ואהבה במשך כל תהליך שיקומו מאירוע הזוי ואלים זה״.

בעקבות התקיפה הקשה, ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית מוסרים כי "מדובר מקרה מזעזע שלא יכול להשאיר אותנו אדישים. זהו נסיון לרצח נהג אוטובוס בשעת עבודתו. אנו דורשים ממשרד התחבורה להאיץ את נושא החציצה ולהתחיל בהתקנות באופן מיידי. יש לתגבר את הפיקוח והאכיפה באוטובוסים על ידי פקחים ולהסיר את האחריות מהנהגים לשמירה ואכיפת הנחיות משרד הבריאות".

עוד נמסר מארגון הנהגים שבהסתדרות הלאומית כי "עם הקמת הממשלה הארגון ימשיך לקדם את מעמד הנהג כעובד ציבור. לצערנו, הימים בהם נהגים ירצחו על ההגה בגלל אלימות של נוסעים קרובים מתמיד".

כידוע, כפי שפורסם אתמול (רביעי) על ידי ממשלת ישראל, כחלק מהמלחמה בהתפרצות חוזרת של נגיף הקורונה, הוחלט לזרז את התקנת מחיצות המיגון בין נהגי האוטובוס לבין הנוסעים. מדובר על אמצעי מיגון שאותו דרש ארגון נהגי האוטובוס לפני זמן לא מבוטל, אולם הדבר נגרר ונסחב למשך תקופה ארוכה. יצוין כי עלות התקנת המחיצות בכ-6,000 אוטובוסים נאמדת בכ-40 מיליון שקלים.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. אור

    האירוע עצוב… זה שבוחרים לייחס לכך שזה פיטבול והנצחת אופיים הלכאורה אלים (מדובר בכלב חזק ונאמן שבידיים לא נכונות יהיה אלים אך ממש לא גורס שכל פיטבול אלים, להפך רובם עדינים וביישנים) – יותר עצוב.
    כאילו אם היה מדובר בכלב אחר זה לגיטימי?
    דוקטורינת תיאור הפיטבולים ככלבים אלימים כמתואר בכתבה הזו, גורמת בדיוק לכך שאנשים אלימים יקבלו מוטיבציה לגדל פיטבולים למטרות אלו, בעצם הסטראוטיפ יוצר את המציאות.
    עצוב.

  2. בלתי נסלח

    מחריד. שולחת ברכות להחלמה מהירה לנהג. כואב הלב שבכלל דברים מזוויעים כאלו יכולים להתרחש.

  3. שלא יקרה שוב

    מזעזע! למצות את הדין עם התוקף. למען יראו ויראו! שביתה. מיגון הנהגים. תעודת עניות לחברה שעובדיה צריכים מיגון. וחינוך, חינוך, חינוך. בושה שיש יהודים כאלה. במקום אור לגויים..

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מזעזע את התוקף לכלוא לכמה שנים טובות, ולהשית עליו קנס גדול. את הכלב להחרים.

  5. עובד אגד

    נהגי אגד ושאר נהגי החברות האחרות מופקרים חדשות לבקרים זו פצצה מתקתקת עד שיודיעו בחדשות על נהג אוטובוס שנרצח מזעזע.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מחריד.איזה אכזריות ורוע .בעל הכלב צריך להיות בכלא ולהענש בחומרה על מעשיו

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איזה אכזריות .פשוט כואב ועצוב מה שקרה לנהג אוטובוס .בעל הכלב צריך לקבל עונש כבד על מעשיו

  8. Jones

    שהתוקף יקבל תביעה עך סך חצי מליון ש"ח.. (ורוב הסיכויים שיורשע).
    רק ככה ילמד.

  9. גליה

    בעל הכלב צריך לקבל עונש חמור ביותר. מסכנים אלה שחיים איתו שלא נדע ולא נשמע כי זה נורא .

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר