הפגנת החרדים נגד האיסור לעלות להר מירון (צילום: יאיר לוי פלורליסט)
הפגנת החרדים - כעת (צילום: יאיר לוי פלורליסט)

עשרות חרדים וילדיהם בני ה-3 הפגינו נגד האיסור לעלות להר מירון בל"ג בעומר

עשרות תושבים חרדים וילדיהם בני ה-3 מפגינים בשעה זו במאה שערים נגד האיסור לעלות להר מירון בל"ג בעומר ולבצע את טקס 'החלאקה' המסורתי. חלקם מנסה לחסום את התנועה בכביש 1 העירוני

פורסם בתאריך: 10.5.20 15:20

עשרות תושבים חרדים וילדיהם בני ה-3 מפגינים בשעה זו בשכונת מאה שערים בירושלים נגד האיסור לעלות להר מירון בל"ג בעומר, בשל מגבלות הקורונה. ההורים והילדים מבקשים לעלות להר על מנת לבצע את טקס החלאקה המסורתי, במסגרתו ילדים בני 3 מסתפרים בפעם הראשונה.

הילדים מחזיקים בין השאר שלטי מחאה עליהם נכתב: "אני ילד יהודי, ואת חגיגת פאותיי ברצוני לחגוג במירון, כפי שעשו אבותיי ואבות אבותיי". כוחות מג"ב ומשטרה הוזעקו לאזור והם מנסים לפנות את המפגינים לביתם."כוחות משטרת פועלים באזור כיכר זקס בירושלים בעקבות מחאה, במהלכה ניסו המפגינים לחסום את התנועה במקום", מציינים במשטרת ירושלים. "השוטרים פינו אותם ובתוך כך עצרו 5 מהם שהפרו את הסדר וסירבו להישמע להוראות השוטרים. הכביש פתוח לתנועה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]



כידוע, במסגרת מגבלות הקורונה, נאסר לעלות להר מירון. כמו כן, אסור להדליק מדורות בל"ג בעומר – המשטרה נערכת לאכוף את המגבלות בדגש על השכונות החרדיות בירושלים.

כפי שפורסם ב"כל העיר" בל"ג בעומר, על רקע האיסור על הדלקת מדורות, עיריית ירושלים תפעיל משאיות מוזיקה שיסתובבו בשכונות, בעיקר החרדיות בעיר. כמו כן, העירייה תספק פעילות בערב ל"ג בעומר במלונות הקורונה בירושלים, וגם במלוניות קורונה בצפון הארץ, שבהם שוהים תושבים חרדים מירושלים. העלות הכוללת של היקף האירועים בל"ג בעומר עומדת על 539,750 שקלים.

משאיות המוזיקה יסתובבו בשכונות רמת שלמה, גבעת שאול, קרית משה, גבעת מרדכי, נוה יעקב, גילה, סנהדריה, בית וגן, קרית היובל, הגבעה הצרפתית, הר נוף, רמת אשכול, גבעת המבתר, רוממה, בוכרים, רמות ולב העיר. יצוין כי עלות כל משאית משתנה משכונה לשכונה, ככל הנראה בשל מספר הזמרים שיופיעו עליהן ומשך זמני ההופעה. העלות הנמוכה ביותר היא בשכונות קרית היובל, גבעת מרדכי ולב העיר – שם עלות משאיות השמחה היא 15,000-11,000 שקלים. מנגד, העלות הגבוה ביותר של משאיות השמחה היא בקרית בעלזא ברוממה – 66,000 שקלים.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר