יו"ר סיעת מרצ ד"ר לורה ורטון, יו"ר סיעת התעוררות עופר ברקוביץ (צילומים: מולי גולדברג, ארנון בוסאני)
יו"ר סיעת מרצ ד"ר לורה ורטון, יו"ר סיעת התעוררות עופר ברקוביץ (צילומים: מולי גולדברג, ארנון בוסאני)

קרבות הסיעות החילוניות בירושלים: מרצ נגד התעוררות, וההפך

מינויו של אריה קינג לסגן ראש העיר ממשיך לעורר מחלוקות במועצת העירייה: לאחר שסיעת מרצ אישרה את המשך פעילותה בקואליציה תוקפת יו"ר הסיעה ורטון את יו"ר התעוררות ברקוביץ: "עופר ברקוביץ זרק 7 מנדטים לפח ואפילו לא מצליח לשמש אופוזיציה לוחמת"; גורם בהתעוררות בתגובה: "מגוחך להתייחס לטענות של ורטון, שמכרה את ערכיה שלה"

פורסם בתאריך: 12.5.20 17:35

מינויו של אריה קינג, יו"ר סיעת מאוחדים, לסגן ראש העיר השמיני בקואליציה של ראש העיר משה ליאון ממשיך לעורר סערה ומחלוקות. הפעם – הסיעות החילוניות במועצה – מרצ והתעוררות, בעימות חזיתי. מרצ תוקפת את התעוררות על כך שלא נכנסה לקואליציה של ליאון – למעשה, מינויו של קינג לסגן ראש העיר סותמת את הגולל למינויו של עופר ברקוביץ לסגן ראש העיר. מנגד, בהתעוררות תוקפים את ד"ר לורה ורטון חזרה.

סיעת מרצ בראשותה של ד"ר ורטון החליטה ביום ראשון בערב כי למרות כניסתו של קינג לתפקיד סגן ראש העיר היא תמשיך לכהן כחברת קואליציה במועצת עיריית ירושלים. הנהלת מרצ ירושלים אישרה את המהלך ברוב של 5 מול 3 חברי הנהלה. "ההחלטה היתה קשה מאוד", מוסרת ורטון ל"כל העיר", "אבל אנחנו עובדים עם ראש העיר, לא עם שמונת הסגנים, ואיתו הצלחנו ומצליחים להביא הרבה הישגים לטובת הציבור. זאת, בלי להתעלם מהעובדה שסיעת 'מאוחדים' לוקחת אותנו למקומות אפלים: גזענות, קנאות דתית וכוחניות. לא ניתן להם ניצחון כפול גם תפקיד וגם לסלק אותנו, דבר שברור שהיו מעדיפים. תרומתנו לתושבים תהיה הרבה יותר גדולה בעבודה בהנהלת העיר וכל עוד מאפשרים לנו לעבוד ונותנים לנו גיבוי, לא נוותר על ההזדמנויות העומדות לפנינו".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


יש לציין כי מספר 2 ברשימת מרצ אייל לוריא פרדס מתנגד למהלך וטוען כי על מרצ היה לפרוש מהקואליציה של ליאון. "מרצ נבחרה על תקן המפלגה האידיאולוגית השמאלית בירושלים", מדגיש לוריא פרדס. "הבטחנו לבוחרים והבוחרות שלנו כי עלינו, בניגוד למפלגות אווירה כאלה או אחרות, אפשר לסמוך בעיניים עצומות. ההחלטה הצמודה שהתקבלה היום בהנהלת הסניף הפכה את אחד הדגלים האדומים המוצהרים שלנו – כהונה של סגן ראש עיר כהניסט מוצהר – לדגל לבן. אמשיך להתנגד להישארות בקואליציה כזו, ולהבטיח כי הקול הברור של מרצ, זה שמתנגד לשלטון קיצוני ברמה הארצית, ישמע גם ברמה המקומית".

כפי שפורסם ב"כל העיר" ראש העיר ליאון החליט למנות את קינג להיות סגן ראש העיר השמיני והאחרון. מינויו, כאמור, סותם את הגולל על כניסתה של התעוררות – הסיעה הגדולה ביותר במועצת העירייה לקואליציה העירונית. ביקורת על מינויו של קינג נשמעה גם מצד סיעת מרצ, שמתנגדת לעמדותיו הפוליטיות של קינג. יחד עם זאת, כאמור, ורטון התעקשה להישאר בקואליציה של ראש העיר משה ליאון. בלשכת ראש העיר, כפי שפורסם ב"כל העיר", טענו והבהירו "משהתברר כי התעוררות גוררת רגליים ואין להם כוונה של ממש להיכנס לקואליציה העירונית, הוחלט כי לא ניתן להמתין עוד להתעוררות, ולאייש את תפקיד הסגן השמיני, בהתאם להסכם עם סיעת מאוחדים". יחד עם זאת עוד ציינו בלשכה כי "יחד עם זאת, מינוי של אריה קינג, אינו סותם את הגולל, על האפשרות לצרף את התעוררות בעתיד אם זו תגלה רצינות בכוונותיה ותרצה להיכנס לקואליציה".

בתגובה תוקפת ורטון את יו"ר סיעת התעוררות עופר ברקוביץ: "ברקוביץ פרש שטיח אדום לכהניסט", טוענת ורטון, "מרצ תפעל לצמצם את כוחו של הימין הקיצוני בקואליציה. ברקוביץ בזבז יותר משנה על מלחמות אגו, ג'ובים ותיקים עד שלאחרונה משה ליאון התייאש ממנו סופית. למרות הבנתו שזוהי תקופה רגישה לכשעצמה בעקבות המשבר, ברקוביץ עדיין לא מוכן היה להתפשר וכעת", ממשיכה וטוענת ורטון כי "אריה קינג, כהניסט גאה, יכהן כסגן ראש העיר השמיני במקומו".


אריה קינג (צילום: יח"צ)

אריה קינג (צילום: יח"צ)


ורטון קוראת לברקוביץ להיכנס לקואליציה: "ברקוביץ חייב להיכנס מתחת לאלונקה ולמנוע את מינויו של קינג. מדוע ברקוביץ אינו מונע את מינויו של קינג ונכנס במקומו? ברקוביץ זרק 7 מנדטים לפח ואפילו לא מצליח לשמש אופוזיציה לוחמת, כפי שעשיתי לבד מול ברקת", אומרת ורטון. "לא אפקיר את הציבור כפי שעשה ברקוביץ, בטח שלא עבור ג'ובים ותיקים בתקופה של משבר. חבל לי שהוא בחוץ וקינג בפנים – קואליציה בהרכב אחר כמובן היתה תרחיש טוב יותר מבחינתי, אבל בינתיים לא ננטוש את הציבור שעוד זקוק לנו. למרות כאב הבטן והדחייה מהקו הקיצוני והפסול של קינג עצמו, זהו אינו הקו של העירייה. תוך הסתמכות על הבטחות ואמון בראש העיר, ולאור המון פניות אלינו (גם מתושבי מזרח העיר) לא להפקיר את העיר, ננסה להישאר יחד עם השותפים הטבעיים שלנו שבפנים, יוסי חביליו ופלר חסן-נחום. לא נפקיר את הנהלת העירייה לאנשים קיצוניים. כל עוד נוכל להשפיע נמשיך להיאבק להביא את האור, ולא רק לקלל את החושך".

מנגד, תקפו חברי מועצה מטעם התעוררות את ורטון. עליזה ארנס, מספר 4 בהתעוררות צייצה בטוויטר: "‏בושה. בושה. בושה. לורה ורטון איבדה סופית את הקולות שהסיעה בראשותה השיגה בבחירות האחרונות…. מנדט אחד. 'התעוררות', הסיעה הגדולה במועצת העיר, בת 7 המנדטים, המייצגת את כלל האוכלוסיות בעיר, תמשיך ללא לאות להיות אופוזיציה לוחמת!".

חבר המועצה יובב צור, מספר 7 בהתעוררות, צייץ גם הוא בטוויטר: "‏לורה ורטון ומרצ ירושלים הפכו סופית לבדיחה של ספרא. לורה במו ידיה עומדת לחתום על סגירת גלריית ברבור, ועל מינויו של אריה קינג הגזען והקיצוני לסגן ראש העיר. שמח לראות שיש קולות נוספים במרצ, שמבינים שלורה תוותר על כל העקרונות בשביל הג'וב".

גורם בהתעוררות מסר בתגובה לדבריה של ורטון כי "מגוחך להתייחס לטענות של ורטון, שמכרה את ערכיה שלה, חצתה את הקווים האדומים שלה ומאשימה אחרים. ורטון חתמה על הסכם שמאשר את קינג כסגן ראש עירייה עוד בתחילת הקדנציה. אין לה אפילו מקום ובועדת תכנון ובנייה והיא שותפה בקואליציה שדורסת את הציבור החילוני, עם 7 סגנים חרדים חרד"לים. התעוררות היחידה שמייצגת נאמנה את הבוחרים שלה".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מתחם ורבורג לאן

    מה קורה עם מתחם ורבורג למה ירד מהכותרות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר