עפרה ברכה, בניין עיריית ירושלים בכיכר ספרא (צילומים: פרטי, שלומי כהן)
עפרה ברכה, בניין עיריית ירושלים בכיכר ספרא (צילומים: פרטי, שלומי כהן)

מבקרת עיריית ירושלים החדשה: מקורבת לנתניהו שנפסלה לשמש נציבת שירות המדינה

עפרה ברכה, שנפסלה לפני כשנתיים לשמש נציבת שירות המדינה, נבחרה השבוע לתפקיד מבקרת עיריית ירושלים

פורסם בתאריך: 11.5.20 16:09

אחרי שמונה שנים עוזבת מלכה דרור את תפקיד מבקרת עיריית ירושלים – במקומה תיכנס לתפקיד עפרה ברכה, מי שנחשבת למקורבת לראש הממשלה בנימין נתניהו. ברכה, לפני כשנתיים, נפסלה מלשמש בתפקיד נציבת שירות המדינה על ידי ועדת המינויים המיוחדת בראשות השופט בדימוס חנן אפרתי.

ברכה שימשה בעבר כראש אגף במשרד הפנים. למעשה, ברכה היתה המועמדת המועדפת על ראש הממשלה בנימין נתניהו ועל יועצו הקרוב נתן אשל לתפקיד נציבת שירות המדינה. יש לציין כי נגד ברכה עומד דוח שפרסם מבקר המדינה, שבו נכתב כי היא הפרה את הוראות התקשי"ר, כאשר בתה ואחותה של ברכה עובדות במשרד ראש הממשלה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בעיריית ירושלים מציינים היום כי ברכה תיכנס לתפקידה כבר בשבועות הקרובים. בעירייה מציינים כי "ועדת האיתור לתפקיד מבקר/ת העיר ירושלים סיימה את עבודתה ובחרה בעפרה ברכה לתפקיד". עוד מוסרים בעירייה כי "עפרה בעלת ניסיון עשיר בביקורת בגופים גדולים ומורכבים, בעלת השכלה אקדמית רחבה ורלוונטית, ויכולות גבוהות ביותר".

משה ליאון, בנימין נתניהו (צילום: דוברות עיריית ירושלים)

ראש העיר משה ליאון, ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: דוברות עיריית ירושלים)


ראש העיר משה ליאון מציין: "אני מברך את עפרה לבחירתה למבקרת העיר ירושלים. מדובר בתפקיד משמעותי ומהותי לכל עיר, לצורך לימוד לקחי אירועי העבר ובעיקר כדי ליישמם באירועי העתיד.
ירושלים היא עיר מורכבת עם מגוון עצום של נושאים ומשימות אשר לא מפסיקה ללמוד ולהשתפר, הרבה בזכות ביקורת פנים שקולה, משמעותית ואפקטיבית. אני בטוח שעפרה תנהל את ביקורת העירייה בשום שכל, בביקורת בונה, שעיקרה לימוד, יישום לקחים ושיפור תהליכים".

ראש העיר ליאון ביקש להודות למבקרת היוצאת והוסיף: "אני מודה למלכה דרור שהיתה לצידי בשנה וחצי האחרונות, על השירות המצוין ותרומתה הרבה. מלכה ביצעה את תפקידה המורכב במסירות, הגינות וענייניות, ובכך תרמה לקיומה של ביקורת אפקטיבית, שקידמה את העירייה, הביאה לעבודה מהודקת יותר, יסודית ומוקפדת, והאירה נקודות חשובות לשיפור. אין לי ספק כי מלכה תתרום רבות בכל ארגון שתגיע אליו, כפי שתרמה בשנים האחרונות לעיריית ירושלים".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. עובד זוטר

    הכל מכור מראש שילמת קיבלת לא שילמת לו קיבלת. והמשרות מתחלפות רק בתוך המשפחה

  2. אחד שיודע

    המבקרים מבקרים רק את עצמם איך לא לעשות כלום כי הם לא מועילים לאף אחד וזה בעצם עוד ג'וב שהמדינה משלמת ולא עושים בו שום דבר כמו כל משרד מבקר המדינה בהצלחה בלא להועיל ולחמם את הכסא

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר