חנוכת מרכז הסיוע לעסקים (למעלה משמאל), מתחם התחנה, מרכז מסחרי קרית היובל, מרכז העיר (צילומים: נועם מורנו, יח"צ מחחם התחנה, שלומי הלר)
חנוכת מרכז הסיוע לעסקים (למעלה משמאל), מתחם התחנה, מרכז מסחרי קרית היובל, מרכז העיר (צילומים: נועם מורנו, יח"צ מחחם התחנה, שלומי הלר)

ירושלים למען בעלי העסקים: נפתח מרכז סיוע לנפגעי משבר הקורונה

המרכז החדש, יוזמה משותפת של העירייה, משרד ירושלים ומורשת והרשות לפיתוח ירושלים, יספק שירותי ליווי, ייעוץ ותמיכה לבעלי עסקים תושבי ירושלים ללא קשר למחזור המכירות

פורסם בתאריך: 12.5.20 19:17

המלחמה בהתפשטות הקורונה גרמה לנזק משני משמעותי וליצירת משבר כלכלי קשה שרבים מהנפגעים בו הם בעלי העסקים הקטנים והבינוניים. רבים מהעצמאים בירושלים (ובכלל) מרגישים שהם לא מקבלים את המענה המתאים ממשרד האוצר ואינספור הפגנות כבר נערכו בנושא.

המצוקה אולי לא חלחלה מספיק לשר האוצר ולפקידיו, אבל בעיריית ירושלים, במשרד ירושלים ומורשת וברשות לפיתוח ירושלים הבינו את הקושי הרב של בעלי העסקים הירושלמים, והיום (שלישי) הם פתחו למענם מרכז סיוע לנפגעי תקופה הקורונה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מרכז הסיוע לבעלי העסקים, שממוקם במתחם התחנה, ייתן מענה לכל בעלי העסקים בעיר, ללא קשר למחזור המכירות שלהם. המרכז החדש יהיה פתוח לציבור הרחב בימים ראשון עד חמישי בין השעות 16:00-9:00 בכפוף לתו הסגול ולהנחיות משרד הבריאות.

מהרשות לפיתוח ירושלים נמסר כי "הייעוץ במרכז יהיה טלפוני ופיזי ובמגוון רחב של נושאים כגון: רישוי עסקים, פתיחת מסעדות, הנחות והחזרים בתשלומי הארנונה, סיוע מול העירייה ועוד. בנוסף יינתן ליווי של רואי חשבון, שיסייעו בקבלת הטבות והקלות מול מס הכנסה וכן מרכז לטיפוח יזמות (מט"י) שייתן ייעוץ עסקי בחינם וליווי לקבלת הלוואה בערבות מדינה.

שר ירושלים ומורשת זאב אלקין, שחנך את המרכז, אומר כי "משבר הקורנה הביא איתו פגיעה קשה בעסקים בירושלים ופגיעה קשה בכלכלה של העיר. מרכז הסיוע יפרוס לעסקים בעיר את מפת הזכויות שלהם ובכך יסייע להם גם לקבל החזרים שמגיעים להם וגם ייתן להם כלים לעבור את המשבר הכלכלי. כפי שפעלנו להביא לשולחן הממשלה את זעקת העסקים הירושלמים במשברים כלכלים אחרים, כפי שהיה באינתיפאדת הסכינים בשנת 2015, אנחנו במשרד ירושלים נמשיך לפעול ולסייע לעיר בכל הכלים העומדים לרשותנו לצלוח גם את המשבר הכלכלי הנוכחי".


חנוכת מרכז הסיוע לעסקים (מימין) פלר חסן נחום, איציק לארי, אייל חיימובסקי, משה ליאון, זאב אלקין, יהודה בן יוסף (צילום: נועם מורנו)

חנוכת מרכז הסיוע לעסקים (מימין) פלר חסן נחום, איציק לארי, אייל חיימובסקי, משה ליאון, זאב אלקין, יהודה בן יוסף (צילום: נועם מורנו)


ראש העיר משה ליאון מוסיף כי "העסקים בירושלים הם המנוף הכלכלי של העיר והלב הפועם בה. השבועות האחרונים היו מאוד מאתגרים לכולנו, ובמיוחד לעסקים. כעת הזמן לחזרה מסוימת לשגרה, ולכן, הנחתי על הקמת 'מרכז עסקים', אשר יסייע לנו להכיר ולהבין את הסיוע אשר הממשלה מעניקה לעסקים. מדובר ב'מרכז העסקים', הראשון שהוקם במגזר העסקי כולו, אשר יסייע לכל בעל עסק שיבקש, בדרכי ההגשה של הנדרש לרשויות הרלוונטיות, כדי להקל על התהליך. אנו כאן בשבילכם תמיד'".

מחזיק תיק עסקים במועצת העירייה יהודה בן יוסף (ירושלים תצליח): "עיריית ירושלים חלוצה בפרויקטים לבעלי העסקים, הקמת מרכז הסיוע בא כדי למצות את המגיע להם בתוך סבך הבירוקרטיה ולהנגיש עבורם את הסיוע הן מהמדינה והן מהבנקים והן מהעירייה. אנו נפעל בכל דרך אפשרית להחזיר את כלכלת העיר למסלול החיים הנורמלי".

אייל חיימובסקי, מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים: "העוגן המרכזי של ירושלים הוא בתמהיל החברות העסקיות המגוון שקיים בה. עשרות אלפי עסקים רשומים בירושלים והצורך במרכז אחד-כולל שנותן סיוע וגיבוי אל מול ההשלכות הכלכליות שעימם בעלי עסקים מתמודדים הינו חיוני ודחוף. אני בטוח שבכוחות משותפים נצליח לעבור את המשבר וליצור את השיקום הנדרש לעיר".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ליאור

    התמונה שלהם גוזרים את הסרט. בדיוק ככה שוברים את ההנחיות. אבל שוב…יש הנחיות להם ויש הנחיות לעם

  2. עכ

    מספיק עם ההגבלות – כמות הנדבקים בירידה מתמדת וממילא איש לא מכבד את הדרישות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר