ישיבת המועצה הערב ברחבת כיכר ספרא, מצעד הגאווה בירושלים (צילומים: משה בלוי, אורן בן-חקון)
ישיבת המועצה הערב ברחבת כיכר ספרא, מצעד הגאווה בירושלים (צילומים: משה בלוי, אורן בן-חקון)

סגן ראש העיר קינג? העירייה אישרה תקציב בסך כחצי מיליון שקלים לבית הפתוח

לצד אישור מינויו של אריה קינג לסגן ראש העיר - מועצת עיריית ירושלים אישרה הערב גם תקציב עבור הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות, חלק מחברי המועצה החרדים יצאו מהמתחם בעת אישור הסעיף

פורסם בתאריך: 12.5.20 21:22

הערב, שלישי, אישרה מועצת עיריית ירושלים תקציב שנתי בסך 475,362 שקלים עבור הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות. המועצה, שהתכנסה ברחבת כיכר ספרא, במסגרת הגבלות הקורונה שכוללות שמירת מרחק חברתי, אישרה למעשה מקדמה בסך 190,145 שקלים, עבור הבית הפתוח על חשבון התקציב.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


באותה שעה, בישיבת מועצת העירייה, אושר מינויו של אריה קינג, יו"ר סיעת מאוחדת, לסגן ראש העיר. קינג, כידוע מתנגד נחרצות למצעד הגאווה בירושלים ואף מפגין נגדו כמעט מדי שנה.


סגן ראש העיר אריה קינג (צילום: יח"צ)

סגן ראש העיר אריה קינג (צילום: יח"צ)


כפי שפורסם ב"כל העיר" מינויו של קינג לסגן ראש העיר מוביל לתגובות סוערות ומחלוקות. בעקבות מינויו – הסיעות החילוניות במועצה – מרצ והתעוררות נכנסו לעימות חזיתי. מרצ תוקפת את התעוררות על כך שלא נכנסה לקואליציה של ליאון – למעשה, מינויו של קינג לסגן ראש העיר סותמת את הגולל למינויו של עופר ברקוביץ לסגן ראש העיר. מנגד, בהתעוררות תקפו את ד"ר לורה ורטון חזרה.

יש לציין, כמדי שנה, בעת שהתקציב לבית הפתוח מאושר בעיריית ירושלים יוצאים חברי המועצה החרדיים בקואליציה מהמליאה, הפעם הם יצאו מהמתחם המיוחד שהוקם ברחבת כיכר ספרא, עבור ישיבת המועצה.

חברת הקואליציה העירונית ד"ר לורה ורטון (מרצ), שלא נכחה בישיבה לאחר שלדבריה התחייבה ללמד קורס באוניברסיטה העברית בה היא מרצה, מברכת על אישור התקציב: "אני מאוד גאה ושמחה שזה עבר ועבר חלק, יש לנו גם עוד תוכניות ודרכים לעזור לציבור הלהט"בי בעיר, הוא יקבל מענה מלא וראוי לכל הצרכים, כמו כל ציבור אחר העיר".

כך או כך, בשל משבר הקורונה נדחה מצעד הגאווה בירושלים שהיה מתוכנן להתקיים בחודש יוני לסוף הקיץ, אין כרגע מועד מדויק. יחד עם זאת, בחודש הבא מתכנן הבית הפתוח לקיים מספר אירועים מקוונים. אלון שחר, מנכ"ל הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות ציין בעניין זה כי "גם בשגרה ובוודאי במצב החירום הנוכחי בארץ בכלל ובירושלים בפרט, המחויבות שלנו בבית הפתוח היא בראש ובראשונה לחברות הקהילה שנמצאות בסיכון מוגבר ולצערנו הקורונה מחריפה ומעצימה את הפערים הקיימים. מי שחיות בעוני דוחק ובדידות, מי שמתמודדות עם אפליה ואתגרי ביטחון אישי, בריאות, דיור ותעסוקה ונאבקות לשרוד ולהתקיים בכבוד גם בימי שגרה – נמצאות בסיכון הגבוה ביותר נוכח המגפה. אנחנו שמחות שהבתים הגאים מתאחדים בעמדה הזו ומחליטים להתמקד בצרכיהם של מי שזקוקים לנו ביותר בתקופה הזאת".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זה כסף קטן, לא מבינה למה כותרת כל כך דרמטית. זה עלות של משאיות מוזיקה בערב לג בעומר בשחונות חרדיות. זה חצי עלות של ערב גיבוש לעובדי עירייה ( פורסם לפני כחצי שנה עלות קרוב למליון שח, ערב אחד). ואם על דבר כזה חברי מואצת העיר יוצאים מישיבה, כדי לנו, לחילונים לצאת מהעיר הזו

  2. דוד

    איכס, גועל נפש. מחר יתמכו בזונות ויקימו להם ״בית פתוח״. כולם מוזמנים לטינופת.

  3. יונת

    תתפכחו , חלאות אדם! לכו לטיפול נפשי במקום למצוץ כסף של בני אדם אחרים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר