מדורות ל"ג בעומר במאה שערים אתמול (צילום: אוהד צויגנברג)
מדורות ל"ג בעומר במאה שערים (צילום: אוהד צויגנברג)

משאל כל העיר לאחר ל"ג בעומר – 89 אחוזים בעד סגר על מאה שערים

סערת המדורות בבתי אונגרין במאה שערים: רוב מוחץ מבין העונים על משאל "כל העיר" סבורים כי יש להטיל סגר על השכונה מאחר ש"הם מסכנים את כולם". רק 11 אחוזים הצביעו "לא - אין בכך שום תועלת"

פורסם בתאריך: 13.5.20 19:21

האם בעוד כשבוע צפויה התפרצות קורונה נוספת במאה שערים? הסוגייה הזו מעסיקה את בכירי משרד הבריאות ואת עיריית ירושלים, זאת בעקבות המראות הקשים מחגיגות ל"ג בעומר שנערכו בבתי אונגרין ביום שני האחרון.

לאחר התמונות הקשות וההפרה הבוטה והגסה של מגבלות הקורונה, ביום שלישי פורסם ב"כל העיר" משאל, שבו התבקשו הגולשים לענות על השאלה "האם צריך להטיל הבוקר סגר על מאה שערים" – רוב מוחץ מבין העונים, 89 אחוזים, הצביעו "בהחלט – הם מסכנים את כולם". מנגד, 11 אחוזים בלבד הצביעו "לא – אין בכך שום תועלת".



כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", התמונות של מאות חרדים מפרים אופן בוטה את הגבלות הקורונה הובילו לתגובות קשות מכל קצוות הקשת הפוליטית ומכל גורמי הרפואה המקצועיים. רבים אף קראו להטיל סגר על השכונה החרדית כדי למנוע את התפשטות הקורונה, ביניהם חברי מועצת עיריית ירושלים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כך למשל, סגן ראש העיר הנכנס אריה קינג (מאוחדים) אמר בשיחה עם "כל העיר": "חייבים לבודד את הקהילה שהיתה שותפה לאירועים אמש משאר הקהילות החרדיות באזור מאה שערים ובכלל בעיר. הראייה הכללית שלי היא שצריך לדאוג לכלל התושבים בירושלים ולא לקבוצה מצומצמת". בנוסף, בפוסט שפרסם בפייסבוק כתב קינג: "חייבים להטיל עוצר על תושבי בתי הונגרין שבמאה שערים, וסגר (אין יוצא ואין נכנס) משכונת מאה שערים. ממש כפי שהתורה מצווה לעשות למצורע, להוציאו אל מחוץ למחנה ל-7 ימים, במקרה של הקורונה – 14 ימים שלא יהיה נכנס ויוצא מהשכונה. כך נגונן על שאר תושבי העיר מאלפי ההזויים, מופקרים ומחללי ה' בפרהסיא שלא רק שמסכנים את חייהם וחיי ילדיהם, אלא גם את חיי שאר תושבי העיר".

גם יו"ר האופוזיציה עופר ברקוביץ (התעוררות) הצטרף לקריאה להטיל סגר על מאה שערים: "אני קורא לממשלה לבחון הטלת סגר ממוקד כדי להגן על תושבים אלו ואחרים ומניעת הדבקה ופגיעה בשאר הציבור. רק כך נאפשר לכלל תושבי העיר ולמשק לחזור לשגרה בריאה".

חבר המועצה יוסי חביליו (מצילים את ירושלים): "בשל האירוע חסר האחריות הזה, דרוש כרגע סגר מלא על שכונת מאה שערים, לפני שתהיה התפשטות אדירה שתחזיר אותנו אחורה במאבק בנגיף הקורונה".

כידוע, כפי שפורסם הבוקר ב"כל העיר", גם ראש העיר משה ליאון יצא נגד האירועים החמורים ואמר בשיחה עם "כל העיר": "מה שראינו היה מיעוט קיצוני בירושלים, שביטא למעשה הפקרות מוחלטת. התנהגויות כאלה עלולות לפגוע בכל אחד מאיתנו".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. סטטיסטיקאי

    שכחתם את שאלת ההמשך: "לאיזה פרק זמן?", עם לפחות שתי האפשרויות הבאות: "לתמיד" ו-"לתמיד, ולזרוק את המפתח לים".

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שכחתם כלל בסיסי שאם התושבים מתנגדים לסגר לא תוכלו ליישם את זה עיין ערך בית שמש

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר