ראש העיר משה ליאון (צילום: דוברות העירייה)
ראש העיר משה ליאון (צילום: דוברות העירייה)

ראש העיר ליאון: "האחדות שנוצרה בין מזרח למערב – משהו שלא היה מאז שחרור ירושלים"

לקראת יום ירושלים, שיצוין בשבוע הבא בהיקף מינורי בצל סכנת התפשטות הקורונה, ראש העיר משה ליאון בשיחה עם "כל העיר"

פורסם בתאריך: 14.5.20 20:05

בשבוע הבא יצוין יום ירושלים ה-53 לאיחוד ולשחרור העיר. השנה, לאור המלחמה בהתפשטות נגיף הקורונה והמגבלות השונות המוטלות על הציבור, יום ירושלים יצוין במתכונת מצומצמת יותר ובעיקר דיגיטלית יותר. הטקסים והאירועים הרשמיים המסורתיים יתקיימו ללא קהל ויועברו בשידור ישיר בפלטפורמות שונות. בנוסף, עיריית ירושלים מתכננת להקרין בערב יום ירושלים, חמישי (21.5), על חומות העיר העתיקה ברכות שיישלחו לעיר מרחבי העולם.

לקראת יום ירושלים מדבר ראש העיר משה ליאון עם "כל העיר" על מצבה של העיר, על השסעים שעדיין קיימים, על הצעדים שנעשים לסיוע לבעלי העסקים בעיר וגם, כמובן, על האתגר שבציון יום ירושלים (כמו החגים האחרים) תחת מגבלות הקורונה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"אנחנו למעשה עושים מספר אירועים, במסגרת הגבלות ההתקהלות, כמו למשל תחרות של שירי ירושלים, תפילה בכותל המערבי וברכות שיישלחו מרחבי העולם לעיר ירושלים ויוקרנו על גבי חומות העיר העתיקה", מציין ראש העיר ליאון ומוסיף: "אין ספק שיום ירושלים השנה לא יהיה כמו ימי ירושלים בשנים שעברו – אבל יהיו אירועים במינהלים הקהילתיים, בשכונות, וצעדת הדגלים תהיה מצומצמת. בנוסף, בגבעת התחמושת יתקיים האירוע הממלכתי המסורתי בשעות אחר הצהריים, אבל בלי קהל".

החודשיים האחרונים היו מאוד מאתגרים עבור ליאון ועיריית ירושלים. האתגרים בירושלים, כעיר מעורבת עם תושבים מכל המגזרים והאוכלוסיות, היו גדולים מאין שיעור מאשר במקומות אחרים. כעת, כשכולם נמצאים עמוק בתוך תקופת היציאה מהמשבר, האתגרים לא פוחתים ויש שיגידו שהם רק עולים. רבים מתושבי העיר, שגם ככה מוגדרת כעיר במצב סוציו-אקונומי נמוך, נקלעו למשברים כלכליים קשים.

לצד הסיוע הראשוני שהעניקה עיריית ירושלים במהלך משבר הקורונה, הכולל מתן פטור מתשלום ארנונה לתקופה של שלושה חודשים לבעלי העסקים, ופטור מאגרות שונות – השבוע חנכה העירייה, בשיתוף משרד ירושלים ומורשת, את מרכז הסיוע הראשוני לעסקים שנפגעו בשל הקורונה שהוקם במתחם התחנה. "זה מרכז שמספק סיוע במציאת הידיים והרגליים בחבילות הסיוע השונות שהממשלה מספקת", מסביר ליאון. "כרואה חשבון ישנם בעלי עסקים שברגע שנותנים להם טיפה בירוקרטיה הם יכולים להפסיד את מה שמגיע להם, כמו למשל אם לעסק מגיע מענק והוא לא מספק את כל האישורים הוא עלול לא לממש את כל הזכויות שלו. אנחנו בעצם מציעים לבעלי העסקים לשבת איתם ולמצות את כל זכויותיהם. אנחנו הרגשנו שברגעים הקשים שבעלי העסקים נמצאים בהם, אנחנו יכולים להנגיש להם את הסיוע שמעניקה הממשלה".


גשר המיתרים בירושלים. צילום: אורן בן-חקון

(צילום: אורן בן-חקון)


ירושלים, כידוע, מאכלסת בתוכה אוכלוסיות ומגזרים שונים ורבים, אשר חיים יחדיו אבל לא תמיד בהרמוניה. בתקופת משבר הקורונה הדבר בא לידי ביטוי בצורה משמעותית. כפי שפורסם ב"כל העיר" השבוע ליאון התייחס לזעם שהופנה על ידי רבים מתושבי העיר, ששמרו לאורך כל סגר הקורונה על ההנחיות, כלפי התושבים החרדים הקיצוניים במאה שערים ובגאולה, שזלזלו בהגבלות וסיכנו את בריאות הציבור. לדבריו, "עברנו פה חודשיים קשים, אבל רוב החרדים ורוב תושבי ירושלים, כולל מערב ומזרח העיר, שומרים על ההנחיות, נזהרים כמו כולם והולכים עם מסכות".

ולמרות זאת – הזעם קיים. איך ניתן לאחות את הקרעים בין החרדים לחילונים בעיר?
"במהלך התקופה אני נפגשתי עם כמה אנשי מאה שערים ודאגתי שיוקמו שתי תחנות לבדיקת קורונה. הצלחתי להגיע להסכמה איתם. אני עושה כל מאמץ כדי להגיע למערכת יחסים שתשלב בין כל השכבות, שוב – תמיד יש מיעוט קיצוני, ובמקרה הזה המיעוט הוא קטן ביותר. אבל אני כן חושב שמערכת היחסים בין החרדים לחילונים בירושלים מאז שנבחרתי היא טובה".

לסיום, לקראת יום ירושלים – מה אתה מאחל לתושבים ולתושבות?
"שירושלים תמשיך להיות העיר הכי היפה בעולם והכי טובה בעולם, שנמשיך להתפתח עם עשרות אלפי יחידות דיור נוספות ומאות אלפי מקומות תעסוקה, ואנחנו נחגוג עוד שנה ועוד שנה לאחדות ירושלים. אני חושב שאנחנו נמצאים בתקופה מרתקת בכל הקשור להתפתחות של ירושלים – גם בכל הנוגע למהפכת הניקיון שהיתה בשנה האחרונה בעיר וגם השינוי במזרח העיר. מה שקרה בחודשיים האלה – האחדות שנוצרה בין מזרח למערב, זה משהו שלא היה מאז שחרור העיר ירושלים. הנגישות של העירייה לתושבים במזרח העיר, למעשה נוצרו מערכות יחסים שאני לא הכרתי אותן בשנים האחרונות. אני מאחל לכולם שירושלים תמשיך להיות מאוחדת, גם פיזית וגם רוחנית, ושכולם יכילו את כולם. שכולם יוכלו לחיות כאן ביחד בהרמוניה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ראש עיר מעורה מאוד בחיי הקהילה הירושלמית אכן יכפתי להבדיל מברקת שהיה רוח וצלצולים וחשב רק על האינטרסים שלו יישר כוח ליאון

  2. נמר

    ראש עיר מעורה מאוד בחיי הקהילה הירושלמית אכן יכפתי להבדיל מברקת שהיה רוח וצלצולים וחשב רק על האינטרסים שלו יישר כוח ליאון

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר