רחוב בית יעקב, שוק מחנה יהודה (צילום: שלומי כהן)
רחוב בית יעקב (צילום: שלומי כהן)

תוכנית המדרחוב במחנה יהודה – הסוחרים במתקפה חריפה: "וידוא הריגה לשוק האותנטי"

בעקבות משבר הקורונה בעיריית ירושלים מקדמים תוכנית להפיכת צירים במחנה יהודה בשעות הערב והלילה ובימי שישי למדרחוב: הסוחרים מתנגדים: "זו תוכנית הרסנית לכל הסביבה, כלפי התושבים, הסוחרים והלקוחות"

פורסם בתאריך: 17.5.20 08:07

אחרי משבר הקורונה והתקופה הארוכה מדי שבה שוק מחנה יהודה היה סגור – עיריית ירושלים מגבשת תוכנית להפיכת כמה מרחובות האזור למדרחוב. ל"כל העיר" נודע כי לפי התכנון, כבישים מרכזיים כמו עורק התחבורה ברחוב אגריפס, שמאי, רחוב הלל ושלומציון המלכה ייסגרו לתנועת רכבים בשעות הערב והלילה, בדגש על יום חמישי, כך שבעלי מסעדות וברים יוכלו להציב כסאות ושולחנות בצורה מרווחת יותר. בנוסף, רחובות הסמוכים לשוק מחנה יהודה – בית יעקב השקמה, הערמונים יסגרו בימי שישי לשם הרחבת פריסת השולחנות והכסאות לכביש.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בקרב סוחרי שוק מחנה יהודה מביעים התנגדות חריפה לתוכנית. נינו פרץ: "התוכנית תהיה וידוא הריגה לשוק האותנטי ונזק כלכלי לעסקים הקולינריים. אני מבקש בכל לשון של בקשה להשאיר את ההסדר הקיים".

במכתב ששלח פרץ לעירייה הוא כותב בין השאר: "התוכנית תגרום לפגיעה בלקוחות מבוגרים שמורגלים לעשות קניות, כשהילדים שלהם אוספים אותם ברכב או בתחבורה ציבורית ברחוב אגריפס. גם הדיירים שמחכים לקצת שקט ייפגעו, בזמן שרחוב גדול יהפוך לרחבת בליינות. בעלי החנויות יצטרכו לסגור בשעה מוקדמת, כדי לאפשר להם לפרוק ולטעון סחורה, לפני שהרחובות יסגרו לתנועה. זו תכנית הרסנית לכל הסביבה, כלפי התושבים, הסוחרים והלקוחות. זו תכנית לגירוש התושבים ולפגיעה בסוחרים שלא יכולים לפרוק סחורה".

גם תושבים שמתגוררים בשוק מתנגדים למהלך: "רק יצאנו מהסגר וכבר מכניסים אותנו שוב לסגר? שכחו שיש כאן שכונה שלמה שתסבול מהמהלך ההזוי הזה", טוענת תושבת השכונה. "איך קשיש אמור להגיע לבית שלו אם יחסמו את הכניסה לאוטובוסים? איפה אנחנו אמורים לחנות? איך הילדים שלנו יוכלו לישון אם כל השבוע יעשו לנו רעש מתחת לחלונות? אנחנו פשוט שקופים בעיני העירייה. עם כל הכבוד לברים ולפאבים יש כאן עוד אנשים שסבלו מהקורנה. אם העירייה באמת רוצה לעזור לעסקים שתוריד להם את הארנונה ולא תחפש לגזור סרט על חשבון כולנו. אם זה באמת הולך לקרות, השכונה לא תעבור על זה בשתיקה".


רחוב בית יעקב, שוק מחנה יהודה (צילום: שלומי כהן)

פינת הרחובות אגריפס-בית יעקב, מחנה יהודה (צילום: שלומי כהן)


גם המינהל הקהילתי לב העיר מסתייג מהתוכנית – יו"ר המינהל ד"ר אופיר לנג מוסר ל"כל העיר" כי "יש לנו שורה ארוכה של הסתייגויות לתוכנית ולהשלכותיה על כל המרחב, לרבות שאלות רציניות שיש לתת עליהן את הדעת בנוגע לפגיעה באיכות חיי התושבים ובפרנסתם של בעלי עסקים שאינם נמנים בתוכנית. אנו דוגלים בגישה שיש לשמוע ראשית את השטח בטרם מתקדמים הלאה ולכן בדיון שקיימתי אמש עם נציגי עיריית ירושלים סוכם עימי כי התוכנית לא תקודם עד אשר לא תיבחן לעומק באמצעות שיתוף ציבור עליו נעדכן בזמן הקרוב".

יו״ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה טלי פרידמן: "טובת הסוחרים לפני הכל. בימים אלו, אנו, חברי ועד סוחרי השוק, פועלים בשילוב ידיים עם ראש העיר משה ליאון והצוות המקצועי בעיריית ירושלים כדי לגבש תכנית שתסייע בהיבט הכלכלי לסוחרי השוק הפועלים בשעות היום ולבעלי הברים והמסעדות, העובדים בערבים ובלילות. התוכנית הנ״ל, כמו כל תוכנית אחרת הנוגעת לשוק מחנה יהודה, תהיה על דעתנו, והסוחרים יעודכנו בכל פרט שבה וזאת על מנת שיחד נוכל להפריח מחדש את השוק של ישראל, הבית של כולנו, מחנה יהודה. מנצלת את ההזדמנות כדי לומר לכל הסוחרים היקרים, אנו פועלים למענכם בכל עת ואין צורך להיות מוזן מרכילויות חסרות שחר שכל תכליתן לחבל בעשייה הענפה שלנו".

מהעירייה נמסר בתגובה: "עם ההקלות בהתנהלות בשל הקורונה, הנחה ראש העיר ירושלים לבחון אפשרויות בילוי לצד סיוע לבתי האוכל בעיר. אחת האפשרויות היא הפיכת רחובות למדרחובים, בשעות הערב, מגמה שהחלה ברחבי אירופה וארה"ב, ותפסה תאוצה בעולם כולו. בימים אלו מתקיים תהליך בחינה מקצועי, הכולל שיתוף ציבור – הן התושבים והן בעלי העסקים באמצעות מנהלות העסקים והמנהלים הקהילתיים בכל אזור ואזור. החלטות לגבי אופן יישום התוכנית, תתקבלנה לאחר סיום תהליך הלמידה ובחינת החלופות המועלות בהליך השיתוף, לטובת העיר ירושלים, התושבים ובעלי העסקים".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. יהודה

    השוק לא מממש את יעודו מאז שאנשי השוק הפכו אותו לאתר תיירות והתחילו למכור במחירים יקרים ולכן טוב שהופכים אותו למדרחוב.
    כדאי לסגור הרמטית את האיזור ולהקים עמדות בדיקה מגנומטרים בכניסה ויציאה מהמדרחוב (מהשוק), כי פעם בכמה שנים ירושלים מושבתת מפיגועי טרור.

  2. העירייה

    לא יכולה לתת שטחים ציבוריים ששיכים לכלל הציבור לאיזה בעל עסק פרטי
    הוצאת שולחנות וכסאות למתחם הציבורי גם אם הוא בסמכות העירייה,עדיין מהווה פגיעה בזכויות של הציבור
    הם לא יכולים לחלק שטח ציבורי ,יש פגיעה בזכויות
    זה שבמצב רגיל יש לעירייה סמכות לתת חלק מסויים מהשטח להוצאת שולחנות לבתית הקפה,לא אומר שזה חוקי להרחיב את השטח ולפגוע בזכויות הציבור על שטח ציבורי.
    אם לאון וראשי העירייה רוצים להיות נדיבים,שיתנו להם שטח מהבית שלהם הפרטי לבתי הקפה,שגם ככה בימים רגילים תופסים שטחים הרחבים משטחי ציבור,ולפעמים גם מרחיבים את גבולות השטחים מעבר להיתרים,והעירייה מתעלמת מזה.
    העניין בגלל שראשי העירייה רוצים להטיב עם בתי הקפה והמסעדות,זה יקרה בכל העיר ולא רק בשוק,והם יגרמו לפגיעה בהרבה עסקים בתחום המסחר.וגם אזרחים שגרים בסמיכות לבתי הקפה.
    בעירייה צריכים לזכור,שלא בתי הקפה נפגעו גם חנויות המסחר נפגעו,ולא צריך לפגוע בהם ,ולא רק בתי הקפה הם חזות הכל.

  3. אבי

    וועד השוק חי ביקום אחר. בשביל שניים וחצי אנשים שמוצאים חניה ברחוב בית יעקב מאות אנשים צריכים לפלס את דרכם בין מכוניות ולהסתכן.

  4. אזרח מודאג

    אין שום אפשרות לחיים נורמליים לתושבי מרכז העיר הפאבים והמועדונים משתלטים על כל פינה בחסות ובעידוד העירייה

  5. גבי

    אחלה רעיון התכנית של המדרחוב .מחויבת המציאות כמו בכל עיר מתקדמת.נינו מיצג את עצמו בלבד.זה נגד הצרכים האישים שלו לחנות המכולת.תתקדמו כמו תל אביב

  6. איבגי נתנאל

    בושה גם ככה קשה להחנות שם בתור דייר ובעל עסק בשוק אסור שזה יקרה

  7. אדם רענן

    מתגורר ברח. השקמה. השינויים שנעשו באיזור ממש חסרי אופי!
    שום גוונים יצירתיים / תרבותיים!!! …

  8. עג

    רק שבחו״ל יש סאבוויי… ולא חייבים תחבורה עילית.

    ומה הקטע עם פאבים בשוק? לא מספיק מה שיש בנחלת שבעה ו בתלפיות? מה הראש? ממילא תוך 5 שנים החרדים משתלטים על הכל

  9. בן

    צודקים תלחמו על זכות הקיום שלכם ;הגזימו כבר עם סגירת רחובות לטובת פאבים כל מרכז ירושלים כבר כך:כנראה ניתן לגבות ארנונה יותר מפאבים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר