רכס לבן ממעוף הרחפן (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)
רכס לבן ממעוף הרחפן (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)

עוד עתירה נדחתה – התוכנית לבניית כ-5,000 יחידות דיור ברכס לבן בדרך לביצוע

בהרכב של שלושה שופטים בראשות הנשיאה אסתר חיות דחה בג"ץ עתירה נוספת שהוגשה נגד תוכנית הבינוי הגרנדיוזית ברכס לבן. התוכנית, כזכור, אושרה כבר בכל הוועדות למרות אלפי התנגדויות

פורסם בתאריך: 18.5.20 20:33

התוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה באזור רכס לבן ממשיכה להתקדם לעבר ביצוע. היום, שני (18.5), נדחתה בבג"ץ עתירה נוספת שהוגשה כנגד התוכנית. דחיית העתירה הזו מצטרפת לדחיית עתירות אחרות ואלפי התנגדויות שהוגשו בעבר נגד התוכנית.

כאמור, היום נדחתה עתירה נוספת בנושא הבינוי הגרנדיוזי ברכס לבן. שטחה של התוכנית, כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר", הינה 840 דונם והיא מציעה הקמת שכונת מגורים חדשה ובה כ-5,000 דירות וכ-300 יחידות דיור מוגן. הדירות ייבנו במבנים של 12-5 קומות. שטח התוכנית, כידוע, הוא מיוער והוא ממוקם בין המושבים אורה ועמינדב ושכונת קרית מנחם. על פי הכתוב בפסק הדין שניתן בבג"ץ – שטח התוכנית שייך בחלקו הגדול לירושלים ובחלק קטן למועצה אזורית מטה יהודה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


את העתירה שנדחתה היום בבג"ץ הגישו מועצה מקומית מטה יהודה ומושב אורה. בעתירה דן הרכב של שלושה משופטי בית המשפט העליון בראשות הנשיאה אסתר חיות, שישבה בדין ביחד עם השופטים נועם סולברג ומני מזוז.

בתחילתו של פסק הדין מסביר השופט מזוז כי "עניינן של עתירות אלו בהחלטה המועצה הארצית לתכנון ולבניה לאשר את תוכנית – הרחבת אזור פיתוח עירוני של ירושלים – רכס לבן, המהווה תיקון לתוכנית המתאר המחוזית ירושלים. מטרתה של התוכנית להרחיב את אזור הפיתוח העירוני של ירושלים אל מתחם רכס לבן – שרובו הגדול מצוי בשטחה המוניציפלי הדרום מערבי של ירושלים ומיעוטו בתחומה של המועצה האזורית מטה יהודה – תוך שינוי הייעוד של השטח".

בהחלטה לדחות את העתירה מסביר השופט מזוז כי "המדובר למעשה במחלוקת – לגיטימית לכשעצמה – לגבי האיזון הראוי במקרה דנן בין צרכי הפיתוח לבין ערכים של שמירת הטבע והסביבה. הכרעה מעין זו היא במהותם של הליכי התכנון, ושיקול הדעת להכריע בדילמות מסוג זה מסור למוסדות התכנון, שתפקידם ומומחיותם בכך. בית המשפט לא ייטה להחליף את שיקול דעתם המקצועית של מוסדות התכנון בשיקול דעתו הוא, אלא אם הוכח כי נפל בהחלטותיהם פגם חוקי, על פי עילות הביקורת המצדיקות התערבות במעשה המינהלי, כגון: חריגה מסמכות, שיקולים פסולים או חריגה קיצונית ממתחם הסבירות. לא זה המקרה שלפנינו".

הנשיאה חיות הוסיפה: "אני מצטרפת למסקנתו של חברי השופט מ' מזוז לפיה דין העתירות להידחות. אכן, בית משפט זה אינו "מתכנן על" ואינו ממיר את שיקול דעתו של מוסד התכנון בשיקול דעתו שלו אלא במקרים חריגים המצדיקים זאת על פי כללי המשפט המנהלי. זוהי המדיניות הנקוטה על ידינו. במקרה דנן אני סבורה כחברי שלא הוצגה בפנינו עילה מבוררת המצדיקה התערבות בשיקול הדעת המקצועי של מוסדות התכנון ובראשן המועצה הארצית".

כאמור אושרה בחודש יולי שעבר בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה, וזאת לאחר שהוגשה כנגדה אלפי התנגדויות, בהן של פעילי טבע וסביבה, תושבי שכונות קרית היובל, קרית מנחם ועיר גנים ואפילו ההסתדרות הרפואית. המתנגדים טוענים שיש להימנע מהרס השטחים הירוקים, כאשר לטענתם יש עתודות למגורים לעשרות שנים קדימה.

הוועדה המחוזית שבמינהל התכנון, בראשות עו"ד עמיר שקד, בדקה את היקפי ההיצע והביקוש ליחידות דיור בעיר ירושלים, "ומצאה כי כבר כיום יש מחסור של כ-40,000 יחידות דיור בעיר, ולא נותרו שטחים פנויים או עתודות קרקע זמינות לפיתוח בירושלים שיכולות לתת מענה למחסור זה", כך נמסר מהוועדה.




אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. מורן

    אסון לאומי!!! כמעט ואין שטחים פתוחים כבר בירושלים, וכך גם יהיה יותר זיהום.
    אויר הרים צלול כיין וריח אורנים נשמע רק בשירים
    בכיה לדורות!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. למשה למעלה

    אסון למי שיש דירה , יותר אסון שלאנשים אין איפה לגור

  3. ז'וז'ו

    מעניין, שבנושאים מינוריים יחסית, הם, שופטי העליון, מכירים את מקומם; כאשר מדובר בנושאים שאין להם זכות לדחוף אליהם את אצבעותיהם הארוכות, כמו נושאים מדיניים וערכיים, שאף אחד לא הסמיך אותם להחליט בהם, כן תמצא אותם.

  4. Avi

    במקום לבנות בשטחי יהודה ושומרון, המדינה משחיטה שמורות טבע שלמות במרכז הארץ רק בשביל לנפח כיס של כמה קבלנים מושחטים. פשוט מזעזע

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר