טראסות עין כרם (צילום: רון חביליו)
טראסות עין כרם (צילום: רון חביליו)

אחרי 70 שנה: העירייה אישרה תוכנית להסדרת ייעודי הקרקע בעמק התימנים

כבר לא פולשים: החלטה היסטורית - אחרי עשרות שנים שבהן התגוררו תושבי השכונה ללא הסדרה של בתי המגורים על הקרקע, העירייה אישרה לתושבים להסדיר את הבעלות על נכסיהם מול רשות מקרקעי ישראל

פורסם בתאריך: 23.5.20 19:07

כבר לא פולשים: אחרי כ-70 שנה שבהם תושבי עמק התימנים בעין כרם נחשבו לפולשים, למרות שהמדינה היא זו ששלחה אותם להתגורר במתחם, כעת הדיירים יכולים להסדיר את בעלותם על הקרקע מול רשות מקרקעי ישראל.

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בראשות סגן ראש העיר אליעזר ראוכברגר (דגל התורה), אישרה השבוע את התוכנית להסדרת ייעודי קרקע ובינוי בעמק התימנים. למעשה, עמק התימנים הינו חלק משכונת עין כרם, ובמשך עשרות שנים מתגוררים תושבי השכונה ללא הסדרה של בתי המגורים על הקרקע אשר מיועדת לשצ"פ (שטח ציבורי פתוח). הדיירים נשלחו להתגורר בקרקע על ידי המדינה עוד בשנות ה-50 של המאה הקודמת. המקום היה מוזנח ועזוב – הדיירים התלוננו במשך שנים על עוול ואפליה. רק בשנות ה-70, כשהחלו אמנים להתגורר בשכונת עין כרם, המדינה והעירייה החלו לפתח את תשתיות האזור.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"התוכנית מסדירה את ייעוד הקרקע ואת זכויות הבניה בדומה לתוכנית המתאר שאושרה לעין כרם בשנות ה-80", נמסר מהוועדה המקומית. "בדיון נשמעו התושבים והוחלט לאפשר תוספת יחידות דיור, בהתאם לקיים בפועל. התושבים יוכלו כעת לרכוש את הקרקע מרשות מקרקעי ישראל ולרשום את נכסיהם על שמם. תוכנית זו מגיעה לאחר שנים רבות בהן חיכו התושבים להסדרה זו והוועדה מברכת עליה".

התוכנית, שהוגשה על ידי רשות מקרקעי ישראל באמצעות אדריכלית אילה רונאל, כוללת את שלושה רחובות – מדרגות גן עדן, עמק התימנים ודרך שורק, ומתגוררות בהם משפחות ותיקות וצאצאי המתיישבים הראשונים בשכונה. אזור זה הוא פנינת טבע ירוקה ונמצא במפת אתרי הטבע העירוניים. בנוסף, חלק מבתי התושבים נמצא בצמוד לערוץ הוואדי, ובמקום עובר שביל ישראל. בעמק קיימים עצי זית, תאנים וגפנים ואפשר לפגוש במקום בעלי חיים כמו צבאים וארנבות, המסתובבים שם באופן טבעי וחופשי.

ראש העיר משה ליאון מציין כי "הסדרת תוכנית ייעודי הקרקע בעמק התימנים, בשכונת עין כרם, מאפשרת לתושבים לרכוש ולהרחיב את הבית בו התגוררו במשך עשרות שנים. העירייה מברכת על אישור התכנית ותמשיך לתמוך בתושבים על-מנת לשפר את חייהם".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שיר

    טוב… ידוע שהתימנים פלשו לקרקעות שלא שלהם בשנות ה-40…..

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר