ליאור בירקאן ז"ל (צילום: מתוך פייסבוק)
ליאור בירקאן ז"ל (צילום: מתוך פייסבוק)

"נתנה המון אהבה לאחרים": פרידה עצובה מליאור בירקאן ז"ל מגוננים, מגדולות שחיינות ישראל בכל הזמנים

ליאור בירקאן ז"ל, אלופת ישראל 17 פעמים בשנות ה-70 וה-80, הלכה אתמול לעולמה אחרי מאבק ממושך במחלת הסרטן. בת 56 במותה

פורסם בתאריך: 23.5.20 19:06

אחרי מאבק ארוך וממושך במחלת הסרטן, אתמול (שישי) הלכה לעולמה ליאור בירקאן ז"ל, מגדולות שחייניות ישראל בכל הזמנים. בת 56 במותה.

בפוסט שפרסם בפייסבוק אחיה, אודי בירקאן, הוא כתב: "בצער רב ובלתי נתפס ליאורי בירקאן אהובתנו איננה. ליאורי נלחמה בסרטן לאורך כמעט שלוש שנים בכוחות על, אבל לצערנו נכנעה לאחר מערכה קשה ומתישה. ליאורי מלכת הבריכה והנסיכה האנושית אוהבת אדם שעזרה לכל כך הרבה אנשים בכל המסגרות השונות בהן עבדה ובחייה האנושיים משאירה עולם טוב ובריא יותר. ליאורי משאירה לנו את גילי, אמיתי ואורי שלושה ילדי קסם מלאי אור וטוב לב. הראש לא תופס, המילים לא יוצאות והמציאות חזקה בעוצמתה המכאיבה. נשמתה של ליאורי תישאר אתנו לנצח נצחים. הערכים שלה הכוללים – אהבת אמת, נתינה ללא גבולות, משמעת אינסופית, צניעות, אחריות אישית, חמלה, דאגה לזולת, ודוגמה אישית יישארו איתנו כמתנה להפנמה והשראה לאורך כל חיינו וחיי הדורות הבאים. מודים לכל אחת ואחד על האהבה האדירה שהענקתם לליאורי ומשפחתנו במסע המורכב והמאוד קשה. אוהבים ובוכים את לכתה של ליאורי שהיו לה חלומות רבים להגשים לעצמה ובטח ליהנות מאלפי חוויות שהילדים המקסימים יעברו במהלך חייהם. בצער גדול ובאהבה ענקית. שלכם משפחת בירקאן".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בירקאן ז"ל זכתה 17 פעמים בתואר אלופת ישראל בשחייה בסוף שנות ה-70 ובתחילת שנות ה-80 והחזיקה בשיאי ישראל בסגנונות החופשי, גב, פרפר ומעורב אישי. באותן שנים היא כונתה "מלכת הבריכה".

בירקאן עבדה בריפוי בעיסוק במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים, כיהנה תקופה מסוימת כיו"ר הפועל ירושלים בשחייה ואף הייתה פרשנית שחייה בערוץ הראשון.
הלוויתה של בירקאן ז"ל תתקיים מחר, ראשון (24.5) בשעה 18:00 בבית העלמין "מנוחת עולם נתניה". השבעה תהיה בבית של בירקאן ז"ל ברחוב ניקנור 34 בשכונת גוננים.

היום בבוקר, שבת, פרסם אודי בירקאן, אחיה של ליאור ז"ל, פוסט נוסף בפייסבוק שבו הוא נפרד בכאב גדול מאחותו: "יממה עברה מאז שאחותי ליאורי המשיכה את המסע שלה לעולם הבא. ליאורי כשמה הביאה אור גדול לחיים. ליאורי נתנה המון אהבה לאחרים לא בדיבורים והצהרות כלליות, פשוט במעשיים רבים יום יומיים לאורך כל החיים שלה – פשוט בעשייה מכל הלב ומכל הנשמה שלה. ליאורי האמינה ועשתה כך באופן הפשוט והמדויק ביותר – היא עסקה בעבודה שהניעה אותה עם המון תשוקה, להט, נתינה ללא גבולות והמון שמחה פנימית. אמונתה של ליאורי היא – כאשר נעשה את מה שמוטל עלינו בגישה חיובית, בגישה ללא גבולות, בלי התחשבנויות, ללא התעסקות אינסופית בשול שולים ובדברים השליליים הקטנים – נהיה במקום מואר שייסחוף אותנו ואת הסובבים אותנו. ליאורי יישמה כל חייה את המושג אהבת אמת – כנה וישירה ללא תנאים מוקדמים, ללא כותרות, ללא צורך להשוויץ בנדוניה האנושית שלה, היא פשוט הדביקה אלפי אנשים ברמה הפרטנית להתמסר למסע כה מיוחד קסום בטוהר האהבה, הנתינה, הארה ואהבה. תודה לך ליאורי שאפשרת לי להיות חלק ממסע חייך. האור שהפצת ימשיך לדייק אותי ולעולם כולו. שלך באהבה אהוד בירקאן אחיך הקטן או הגדול, חבר בנפש ובדם".

בירקאן ז"ל עבדה שנים רבות כמדריכת שחייה בקאנטרי רמת רחל. מהקאנטרי נמסר: "בלב כבד וצער רב אנו מודיעים על פטירתה של ליאור בירקאן, שהיתה חלק בלתי נפרד מצוות ומשפחת קיבוץ ובריכת רמת רחל. ליאור. שחיינית עבר, אלופת ישראל ושיאנית ישראל בשחייה, נחשבת לאחת השחייניות הגדולות בישראל בכל הזמנים. ליאור שחתה ולימדה אצלנו שחייה משנות ה80 והיוותה השראה לכולנו – בשקט שלה, בווינריות שלה, בעצם היותה. אנו משתתפים בצערה העמוק של המשפחה ולעד נזכור את ליאור, שהיתה פורצת דרך בעולם השחייה הישראלי. יהי זכרה ברוך".

עם היוודע דבר מותה של בירקאן ז"ל עמוד הפייסבוק שלה התמלא בפוסטים שכואבים את מותה ומבקשים להיפרד ממי שהם מגדירים כ"מקור ההשראה הכי גדול לכוח רצון, לנחישות ולעבודה קשה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עצוב מאוד על מותה של ליאור מנוחתה בגן עדן

  2. בחורה צעירה מאוד רק מתחילה את חיים שלה

    עצוב מאוד על מותה של ליאור מנוחתה בגן עדן

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר