מדרחוב שוק מחנה יהודה (צילום: רון ירקוני יחסי ציבור)
מדרחוב שוק מחנה יהודה (למצולמים אין קשר לנכתב בידיעה) (צילום: רון ירקוני יחסי ציבור)

תוכנית המדרחובים מגיעה לשוק: הסוחרים מברכים, הדיירים מתנגדים

אחרי מרכז העיר, רחוב עזה ודרך בית לחם - הערב, רביעי, ייסגרו לתנועה רחובות בנחלאות ובמחנה יהודה ויהפכו למדרחובים: הסוחרים בשוק מקווים כי המהלך יוביל לעלייה בהכנסות, מנגד - מינהל קהילתי לב העיר דורש להקפיא את התוכנית

פורסם בתאריך: 3.6.20 19:05

אחרי שבימים שני ושלישי רחובות הלל, שושן, עזה ודרך בית לחם הפכו למדרחובים – הערב, רביעי, ייסגרו רחובות באזור שוק מחנה יהודה ונחלאות ועמק רפאים, וזאת במסגרת תוכנית עיריית ירושלים – "עיר המדרחובים".

כפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר" רוב סוחרי שוק מחנה יהודה מברכים על המהלך ומקווים כי המיזם יוביל לעלייה בהכנסות, במיוחד לאחר משבר הקורונה שריסק את היקף הפעילות שלהם. מנגד, דיירים בנחלאות ובשוק מחנה יהודה מתנגדים למהלך מהחשש כי זה יוביל לעלייה במפגעי הרעש והתברואה. כמו כן, עוד מתנגדים למיזם המדרחובים גורמים חרדיים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מדרחוב שוק מחנה יהודה (צילום: רון ירקוני יחסי ציבור)

שוק מחנה יהודה, הערב (צילום: רון ירקוני יחסי ציבור)


אתמול, שלישי, נפגשו כמה סוחרים בשוק מחנה יהודה עם ראש העיר משה ליאון בלשכתו. בפגישה השתתפו בין השאר מחזיק תיק העסקים יהודה בן יוסף (ירושלים תצליח), מנהל אגף רישוי עסקים אמיר חכימיאן, מנהל אגף רישוי ושיטור אילן ששון, יו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה טלי פרידמן והסוחרים – אברהם לוי, ירון צדקיהו, אלי לוי, בועז יהושע, שלמה ניסן ושלמה חבה.


אלו הרחובות אשר יוסבו למדרחובים:
• מדרחוב שוק מחנה יהודה בימים רביעי וחמישי -23:00-19:00, וביום שישי 15:00-9:00 (ללא אגריפס).
• רחוב הלל: בימים שלישי 23:00-17:00 וחמישי 23:00-18:30.
• רחוב שמאי: בימים שני ורביעי, בין השעות 23:00-17:00.
• רחוב שלומציון המלכה: בימי שישי, בין השעות 15:00-11:30.
• רחוב שושן: בימים שני עד חמישי, בין השעות 23:00-20:00.
• רחוב עזה: בימים שלישי, בין השעות 23:00-18:00, ושישי בין השעות 16:00-13:00.
• עמק רפאים: בימים רביעי וחמישי בין השעות 23:00-18:00.
• דרך בית לחם: בימים שני ושלישי בין השעות 23:00-18:00.
• כמו כן, עיריית ירושלים תחנוך מדרחוב נוסף במזרח העיר.


בן יוסף אמר בין השאר כי "יחד עם נציגות מכובדת של סוחרי השוק יושבו כל ההדורים וסיכמנו על המשך שיתוף הפעולה הפורה בינם לבין ראש העיר לבין ועד הסוחרים. אנו פרטנרים שלהם ויחד נאיר את שוק מחנה יהודה. כבר לאחר הפגישה תואמו עימי פגישות עבודה לקידום השוק גם בשעות היום. כלכלת ירושלים בראש מעייניי".

"הסוחרים לפני הכל. מברכת על המפגש המוצלח בו ניתנו תשובות מספקות מצד ראש העיר משה ליאון לסוחרים", מוסרת פרידמן, "לגבי כל הנושאים שהטרידו אותם טרם הפגישה. אני מבטיחה לסוחרים היקרים, שתכנית המדרחוב ברחובות השוק, היא רק ההתחלה ועוד נוביל פרויקטים רבים ויפים למען הצלחתם. חשוב לי לומר שבכל שלבי הפעילות נדרוש מבעלי העסקים להתחשב בתושבים ובצרכיהם".


דרך בית לחם, הערב (צילומים: רון ירקוני יחסי ציבור)

המדרחוב בדרך בית לחם, ערב שני (צילומים: רון ירקוני יחסי ציבור)


ראש העיר משה ליאון: "לאחר שעשיתי כל שביכולתי להשיב לפעילות את שוק מחנה יהודה, עכשיו הגיעה העת לסייע לסוחרים לשוב ולהתפרנס בכבוד. במפגש, קיבלו הסוחרים תשובות ברורות לכל שאלה. סיפרתי להם כי הוצאתי צו המאפשר חניה בחינם למשך שעתיים בחניון שערי צדק הישן לכל מי שיגיע לשוק וירכוש בסכום של 100 שקלים. סוחרי השוק ואני נמשיך לעבוד יד ביד ואני סמוך ובטוח כי שיתוף הפעולה יניב פירות של הצלחה".

מנגד מינהל קהילתי לב העיר עדיין מתנגד לתוכנית המדרחובים. יו"ר המינהל ד"ר אופיר לנג שיגר אתמול, שני בצהריים, פנייה לכלל חברי מועצת עיריית ירושלים בבקשה להקפיא את התוכנית. "אני מופתע מאוד כיצד אפשרתם, במסגרת התכנית השערורייתית שהעירייה מקדמת, לחסום רחובות רבים למשך חודשים ארוכים מדי שבוע, לשם הרחבת פעילות של עסקים בודדים על חשבון המרחב הציבורי וזאת בלב שכונות מגורים באזור נחלאות-השוק ומרכז העיר", כותב ד"ר לנג. "חסימת רחובות בשביל עסקים בודדים/לא חוקיים – זאת לא שגיאה. זה המצב בשטח! חוסמים רחובות שלמים בשביל מספר זעום של עסקים שנכללים בתכנית הזו בכל רחוב, תוך רמיסת זכויותיהם הבסיסיות של אלפי תושבים וסוחרים שאינם 'נחשבים'. מישהו טרח לשאול באילו עסקים מדובר? האם הטבה זו ניתנת אך ורק לעסקים עם רישיון או לכל מאן דיכפין? הידעתם שחלק נכבד מהעסקים שכלולים בתכנית זו גורמים למטרדים בלתי נסבלים ובלתי חוקיים לדיירי האזור, החל מהצבת ארובות 'שמעשנות' אל תוך חלונות הדיירים, מטרדי רעש אל תוך הלילה, מפגעי תברואה ועוד. תופעות שליליות אלו יתעצמו כעת בשל ביצוע התכנית. במקום שעירית ירושלים תתחיל לטפל במפגעים ותאכוף את החוק, נותנים לאותם עסקים הכשר לרמוס ברגל גסה את זכויות התושבים".


דרך בית לחם, הערב (צילומים: רון ירקוני יחסי ציבור)

(צילומים: רון ירקוני יחסי ציבור)


כמו כן, ד"ר לנג טוען כי לתוכנית לא בוצע הליך שיתוף ציבור: "המינהל הקהילתי נדרש לעדכן את הציבור מהרגע להרגע מבלי מתן אפשרות לשמוע מהתושבים את הבעיות שעלולות להיווצר", הוא טוען. לנג מוסיף כי נרשמת "רמיסת זכויות של אלפי תושבים וסוחרים", לדבריו, "אמא לילד נכה – תימנע ממנה גישה להיכנס עם רכבה לרחוב, קשישים שאמורים ללכת כברת דרך לשם הגעה לביתם וזאת עקב ביטול התחבורה הציבורית, ביטול מאות מקומות חניה ללא מענה הולם – החל מהדרישה לפנות רכבים מהרחובות כבר בשעה 13:00, גרירת רכבים, תוך מתן 'פתרונות' שאין להם כל קשר למציאות בשטח. כל זאת לצד קידום אירועים מוסיקליים מתחת לחלונות בתים מדי שבוע ללא כל התחשבות במשפחות לילדים קטנים, קשישים וסטודנטים שיום למחרת לומדים ועובדים. לצד זאת פגיעה בפרנסתם של סוחרים רבים שאינם נמנים בתוכנית, עקב חסימת רחובות וצמצום קהל לקוחותיהם, היעדר פתרונות הולמים לפריקה וטעינת סחורה ויציאת כאוס תחבורתי בשל תכנית מבולגנת שאין קשר בין השעות והימים לחסימת רחובות וצירים ראשיים ועוד ועוד".

בתוך כך, גם גורמים חרדיים קוראים לראש העיר ליאון לבטל את תוכנית המדרחובים. הרב בניהו שמואלי, ממנהיגי תנועת ש"ס, מאיים לערוך הפגנות המוניות: "אם זה לא יובן בדרך יפה, אז אנחנו גם יודעים לעשות מחאות בדרך אחרת, צריך למחות! אז קודם כל מדברים יפה, ואם זה לא הולך, אז יטפלו בצורה אחרת של הפגנה, של עיתונות. צריך לפרסם את זה, אסור לוותר על הדבר הזה, זה בנפשינו".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אז אפשר להתחיל לבקש חשבוניות בשוק ?:)

  2. אליהור

    בוא נראה קודם מתי ואולי לעולם לא בשוק של העיר העתיקה תהיה קופה רושמת ולו באחת החנויות שם

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תכנית המדרחובים באיזור השוק מעוררת התנגדות עזה בקרב תושבי שכונת מחנה יהודה הסובלים כבר כמה שנים סבל רב מהמטרדים שיוצרים הבארים והמסעדות. גם רב הסוחרים בשוק מתנגדים לתכנית שתפגע בהם קשות. טלי פרידמן היא יור השוק מטעם עצמה, וקומץ תומכיה אינם מייצגים את הסוחרים. הוצגה מצגת שוא לראש העיר. ומי דואג לתושבים?

  4. תוכנית הזויה

    מסכנים התושבים והסוחרים שלא נמנים על בתי הבילוי,
    פשוט הזוי לסגור רחובות שלמים במשך חודשים רבים ולקרא לזה עיר המדרחובים
    זה לא מדרחוב,זאת בריונות של רשות מקומית.הזוי שתושבים וסוחרים יפגעו,בכל העיר לא רק בשוק,כל החסימות בכל העיר הם הזויות,
    אי אפשר לחסום כבישים בכל העיר לחודשים רבים,זה הרסני.
    דווקא הפעם אני מבין גם את התושבים החרדים של השוק הם צודקים הפכו להם את החיים,בכלל השוק והמצב אליו הגיע זה הפשע התכנוני הכי גדול,משוק הסטורי ומיוחד הפכו אותו למרכז בילוי,שוק הולך ונעלם.השוק של העיר היה הכי מפורסם במדינה והכי מיוחד,היום מרכז בילוי ופחות שוק.
    לקרא לחסימת כבישים עיר המדרחובים,זה מעורר גיחוך.
    אבל כל העיר הזו הזויה,כל פעם מגיע ראש עיר חדש שחובט בה עוד קצת,ביחד עם עסקנים חרדים ששולטים בכל ראש עיר.
    טדי קולק היה ראש העיר האחרון שעוד שמר וטיפח את העיר אבל מאז העיר רק הולכת מדחי לדחי,

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר