מנהל תיכון הגמנסיה העברית דני ליבוביץ, עבודות החיטוי שבוצעו בתיכון (צילומים: פרטי, דוברות עיריית ירושלים)
מנהל תיכון הגמנסיה העברית דני ליבוביץ, עבודות החיטוי שבוצעו בתיכון (צילומים: פרטי, דוברות עיריית ירושלים)

מנהל תיכון הגמנסיה דני ליבוביץ ל"כל העיר": "לא היתה דרך למנוע את ההדבקה"

בשיחה עם "כל העיר" מגיב מנהל תיכון הגמנסיה העברית ברחביה לטענות כי לא נשמרו ההנחיות בבית הספר, שהפך למוקד ההדבקה הגדול בארץ, ומספר על ההתמודדות עם ההתפרצות בשבוע הכי קשה בתולדות המוסד החינוכי

פורסם בתאריך: 4.6.20 07:57

לפני כ-50-40 שנה, ואפילו יש שיגידו 30 שנה, תיכון הגמנסיה העברית בשכונת רחביה בירושלים היה שם נרדף למוסד חינוכי אליטיסטי, לבן פריווילגי, כזה שאף קיבל מערכון משלו בתוכנית הסאטירה 'ניקוי ראש', שעוד שודרה בשחור-לבן בערוץ הראשון. התיכון היה נחשב לאחד הטובים בירושלים, מאז עברו הרבה אינטגרציה וכור היתוך, ובית הספר בגרסת המאה ה-21 צמח והמשיך להיות מבין המובילים והמבוקשים בעיר. עד שהגיעה הקורונה.

האם הורים צריכים לחשוש מלשלוח את הילדים לתיכון הגמנסיה בשנה הבאה?
"אני לא רואה שום סיבה לחשוש לשלוח תלמידים לבית הספר בשנה הבאה, יותר מבכל שנה אחרת", אומר בשיחה עם "כל העיר" דני ליבוביץ, מנהל תיכון הגמנסיה שעמד השבוע בלב פרשת ההדבקה ההמונית בתיכון שברחביה. "עד אז אני מאמין שגל ההדבקה הנוכחי יחלוף, ובמידה ולא – נעשה את ההתאמות הנדרשות".

את השבוע הזה הגמנסיה העברית בירושלים היה מעדיף למחוק מההיסטוריה של בית הספר. בין השאר במהלך השבוע עלו טענות של תלמידים כי לא נשמרו הגבלות הקורונה בשטח בית הספר – ביניהן, עטיית מסכות הן בקרב התלמידים והן בקרב צוות ההוראה. "בית הספר עשה כמיטב יכולתו לאכוף את ההנחיות", מגיב ליבוביץ בשיחה עם "כל העיר" לטענות. "יחד עם זאת מנהלי בתי הספר בעיר הבינו מראש שלא ניתן יהיה לקיים ריחוק חברתי ושיהיה קושי גדול באכיפת חובת עטיית המסכה. חשש זה הועלה בפני כל הגורמים והיה ידוע להם", מדגיש ליבוביץ.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"חזרנו לשגרת לימודים מלאה ביום 18.5 בהתאם להחלטת הממשלה. המשמעות של שגרה מלאה היא כיתות של 35-30 תלמידים בחלל שגודלו 50 מ"ר", מבהיר ליבוביץ, "תעשו את החשבון ותבינו שהמרחק הממוצע בין תלמיד לתלמיד הוא פחות מ-70 ס"מ, בנוסף, כבר למחרת, ביום שלישי, ניתן אישור להסיר מסכות בשיעורים עקב גל החום הקיצוני. בתנאים אלו לא היתה דרך למנוע את ההדבקה, אם אחד מהילדים נושא את הנגיף. אנחנו יודעים בוודאות מלאה שחלק ניכר מההדבקה, אם לא כולה, התרחשה בשבוע הזה".

היית פועל אחרת כדי לעצור את שרשרת ההדבקה?
"אני איש חינוך, לא אפידמיולוג. אין לי את המידע הדרוש להחליט על ההנחיות הנדרשות למניעת הדבקה. רק חשוב שהתנאים וההנחיות שיקבעו למניעת הדבקה יתאימו למציאות בשטח ויהיו מעשיים. מבחינת בית הספר והצוות – עשינו כאמור כמיטב יכולתנו".

אתה מבין את ההורים שהחליטו להשאיר את הילדים השבוע בבית? האם להבנתך היתה סיבה לסגור את כל בתי הספר בירושלים?
"הנוכחות הנמוכה בבתי הספר מעידה לדעתי על כך שההורים הבינו את הקושי בשמירה על ההנחיות במוסדות החינוך. יחד עם זאת, לנוכח ההקלות ההולכות והמתרחבות, איני רואה שום סיבה לחשוב שבצפיפות של קניונים ואתרי בילוי תהיה סכנה פחותה להידבקות".


עבודות החיטוי שבוצעו בתיכון הגמנסיה העברית (צילום: דוברות עיריית ירושלים)

עבודות החיטוי שבוצעו בתיכון הגמנסיה העברית (צילום: דוברות עיריית ירושלים)


כפי שמציין ליבוביץ, אחוזי הנוכחות במהלך השבוע בבתי הספר בעיר, במיוחד בחטיבות הביניים ובתיכונים, היו נמוכים. מאוד נמוכים. בבתי ספר שונים דיווחו על כיתות כמעט ריקות, כאשר נתונים לא מלאים של משרד החינוך דיברו על פחות מ-50 אחוזי נוכחות.


הבוקר, המתחם לבדיקות קורונה בטדי (צילום: דוברות עיריית ירושלים)

המתחם לבדיקות קורונה שהוקם בטדי בשבת (צילום: דוברות עיריית ירושלים)


מדוח של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, שפורסם מוקדם יותר השבוע ב"כל העיר" עולה כי לפחות איש צוות אחד בגמנסיה, שהיו לו סימפטומים של מחלת הקורונה, הגיע לבית הספר במשך מספר ימים. בדוח מצוין כי "לאחר בדיקת כל אנשי הצוות ורוב התלמידים בבית הספר, התגלו 173 חולים אשר קשורים לאירוע ההתפרצות בבית הספר, מתוכם 129 תלמידים, 19 אנשי צוות ו- 25 נדבקי מעגל שני (קרובים של תלמידים ואנשי צוות). יש לציין כי לפחות עשרה מהחולים שזוהו במערכת החינוך בירושלים בימים האחרונים (ולא שייכים לגמנסיה העברית) הם קרובי משפחה של תלמידים או אנשי צוות בגמנסיה העברית, ובנוסף ישנו חולה אשר השתתף בחוג ספורט עם תלמידי הגמנסיה".

בנוסף, בעקבות התפשטות הקורונה בגמנסיה, תלמידים נוספים מבתי ספר אחרים בירושלים אובחנו חיוביים לנגיף, בהם מבית הספר 'רחביה' ע"ש דוד ופולה בן גוריון, תיכון בית חינוך ותיכון סליגסברג. כמו כן, ועדי הורים בבתי ספר ברחבי העיר, ביניהם בתיכון הימלפרב בבית וגן, בתיכון הרטמן ובתיכון האמנויות, שגם בו התגלו חולים, בעמיטל הר חומה, בליד"ה, בבויאר, במקיף גילה ואחרים החליטו להשבית את הלימודים, מחשש להתפשטות הקורונה. זאת בניגוד להחלטת משרד החינוך ומינהל החינוך בעיריית ירושלים שהחליטו כי בתי ספר ימשיכו לפעול כסדרם, מלבד תיכון הגמנסיה.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אמא לתלמידה בגמנסיה

    כל כך צודק. הפכו את עובדי ההוראה לאנשי רפואה ולשוטרים. היה פשוט צריך להמשיך בלמידה מרחוק. דני והצוות החינוכי אתם נהדרים!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אז טרם הוברר סופית מי המקור להדבקה המטורפת הזו או שפשוט לא רוצים לספר? זה תלמיד, או איש צוות? ומה זה אומר איש צוות? זה יכול להיות מורה, ויכול להיות מנקה. למה האינפורמציה כל כך מעורפלת?

  3. ג'פרי

    ובו אתם מטפלים בכפפות משי אם זה היה מנהל חרדי הייתם אוכלים אותו בלי מלח יש איפה ואיפה אותו המשטרה לא תעיז להפיל על הכביש ולבת שלו המשטרה לא תעיז לזרוק רימון

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נכון שההנחיות לא ישימות. אבל מה לגבי דוח של המרכז למערכה בקורונה, לפיו איש צוות הגיע כמה ימים לבית הספר עם תסמינים?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר