השריפה ונזקיה (צלומים: פרטי)
השריפה ונזקיה (צלומים: פרטי)

השריפה בכיכר ספרא לפני כחודש וחצי: הנזק נאמד בארבעה מיליון שקלים

ל"כל העיר" נודע כי ועדת הכספים בעירייה התבקשה לאשר סכום של כארבעה מיליון שקלים לשיפוץ הקומה שהוצתה בבניין המרכזי בכיכר ספרא. בעירייה מציינים כי ייתכן ואומדן הנזק הסופי יהיה גבוה יותר

פורסם בתאריך: 4.6.20 13:11

ארבעה מיליון שקלים – זהו הסכום שבו נאמד נכון להשבוע הנזק מהצתת בניין העירייה בכיכר ספרא. ל"כל העיר" נודע כי ועדת הכספים העירונית התבקשה לאשר את הסכום לטובת שיפוץ הקומה שנשרפה.

כזכור, ב-22.4 הוזעקו לכיכר ספרא כוחות כיבוי והצלה רבים בשל שריפה שפרצה בקומה 0 בבניין המרכזי של עיריית ירושלים. בהמשך הערב נעצר חשוד בהצתה המבנה, ובחקירת המשטרה עלה כי הוא הצית את המבנה כנקמה על דוח בגובה 475 שקלים שניתן לו על ידי הפיקוח העירוני.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כבר מהרגע הראשון היה ברור שנזק רב נגרם לקומה 0 במבנה, בעיקר לתשתיות החשמל והמחשוב. כעת, כאמור, נחשפים ממדי הנזק.

בעיריית ירושלים מסבירים כי "במהלך השריפה, שפרצה כתוצאה מהצתה במזיד, נגרמו נזקים רבים לתשתיות הבניין, לעמדות עבודה ולציוד. גורמי המקצוע בעירייה, בסיוע מומחים חיצוניים ובליווי שמאי מטעם חברת הביטוח, עדיין עובדים על מיפוי ואומדן מלוא הנזקים שנגרמו לעירייה. לצורך שיפוץ הבניין נדרשים בשלב זה 4 מיליון שקלים, מתוכם כש-2.5 מיליון משולמים כמקדמה מחברת הביטוח, 1.5 מיליון כתקציב גישור מטעם העירייה, עד קבלת יתרת הסכום מהביטוח".

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד הרוכל, בן 42, בגין עבירת הצתה.

בכתב האישום מתואר כי ביום 22.4.20 הגיע הנאשם ג'ריב אבו רוכב לרחבת עיריית ירושלים, כיכר ספרא, ופרס על ספסל במקום מסיכות פנים מבד שהכין מבעוד מועד במטרה למוכרן לציבור. בסמוך לשעה 14:50 הגיע למקום פקח מטעם עיריית ירושלים אשר נתן לנאשם קנס בסך 475 שקלים, בשל עיסוקו של הנאשם ברוכלות ללא שהיה בידו רישיון לעשות כן.

הנאשם, שכעס על כך שקיבל קנס, "גמר בליבו להצית את בניין העירייה בכיכר ספרא בירושלים כנקמה על הקנס שקיבל מהפקח", כך נכתב בכתב האישום.


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דתי שפוי

    בלי להצדיק מעשה הנוונדליזים , אבל מה ההבדל בין אדם שמוכר מסכות , לאחד שמוכר אתרוגים למשל , בעיקר בתקופה הזה של חוסר תעסוקה …
    צריכים להפעיל קצת שיקול דעת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר