אולם מועצת העירייה (צילום: טל הרדה)
אולם מועצת העירייה (צילום: טל הרדה)

חודש הגאווה בירושלים: העירייה אישרה 140,000 שקלים לעמותות המקדמות סובלנות

ועדת התמיכות בעיריית ירושלים אישרה לפני שעה קלה מימון תקציבי לעמותת "דרך שירה בנקי", וגופים נוספים בירושלים המקדמים סובלנות. חברת המועצה לורה ורטון: "העיר שייכת לכל תושביה והנהלת העיר צריכה להכיר בכך ולהנחיל ערכים של שוויון וסובלנות בכל מקום"

פורסם בתאריך: 16.6.20 19:23

כ-140,000 שקלים אושרו לפני שעה קלה בועדת התמיכות בעיריית ירושלים לטובת ארגונים המקדמים סובלנות בעיר.

בין הארגונים שייהנו מהתקציב – "דרך שירה בנקי", שעוסקת בפעילויות חינוכיות וערכיות לקידום מתינות במרחב הציבורי. העמותה הוקמה לאחר ששירה בנקי ז"ל נרצחה במצעד הגאווה 2015 על ידי החרדי-הקיצוני ישי שליסל. שירה בנקי ז"ל היתה בת 15 ו-9 חודשים במותה. העמותה מקווה כי "הרוב השפוי והדומם, שהרים את קולו בעקבות הרצח של שירה בתנו, ימצא את כוחו ויבנה חברה מתונה ובריאה יותר, בה המיעוטים הקיצוניים והצעקניים ידחקו לשוליים", כך מתואר באתר העמותה. "מטרתנו לקדם חברה טובה יותר, ערכית ומאוזנת הרואה את הפרט במכלול הציבורי ונותנת לכל אדם את מקומו".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מצעד הגאווה בירושלים, 2016 (צילום: אורן בן-חקון)

מצעד הגאווה בירושלים (צילום: אורן בן-חקון)


התמיכה הכספית אושרה בעת שרבים ברחבי העולם מציינים את חודש הגאווה. השנה חודש הגאווה בירושלים יצוין במסגרת עצרת מרכזית בגן העצמאות, שתיערך השנה בסימן 50 שנה למצעד הגאווה הראשון שנערך בעולם. בנוגע למצעד הגאווה המסורתי שמתקיים מדי שנה בירושלים – טרם הוחלט, בשל מגבלות הקורונה, האם וכיצד לקיימו השנה. בין האירועים שיתקיימו: מסיבות בשיתוף פאב הפקטור והתקליט (17.6), סיור וסדנא בגן הבוטני על מיניות צמחים (18.6), הקרנת הקלאסיקה הגאה הישראלית "ירושלים גאה להציג" ושיחה עם יוצר הסרט ניצן גלעדי וכוכביו בנקטורנטו (24.6), אירועים נוספים וכאמור – עצרת מרכזית בגן העצמאות (28.6).


לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)

לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)


חברת הקואליציה לורה ורטון (מרצ), חברה בוועדת התמיכות, מוסרת ל"כל העיר" לאחר אישור התקציב: "שמחתי להצביע בעד תמיכה בגופים כמו 'דרך שירה בנקי' בוועדת התמיכות וגאה שעיריית ירושלים מממנת גופים שמקדמים את הסובלנות. אני גם מקווה שהסכומים הניתנים ימשיכו לגדול. חובה על כולנו לעודד כבוד הדדי בין כל האוכלוסיות בעיר ולקרב בין תושבי העיר, בלי הבדל דת, לאום, מין, או נטייה מינית. העיר שייכת לכל תושביה והנהלת העיר צריכה להכיר בכך ולהנחיל ערכים של שוויון וסובלנות בכל מקום".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר