מדרחוב אגריפס, שוק מחנה יהודה, אתמול (צילום: רון ירקוני יחסי ציבור)
מדרחוב אגריפס, שוק מחנה יהודה, אתמול (צילום: רון ירקוני יחסי ציבור)

סערת תוכנית המדרחובים – בית המשפט קבע כי המיזם ימשיך לפעול בכפוף להגבלות

בהמשך לעתירת המתנגדים באזור שוק מחנה יהודה לתוכנית "עיר המדרחובים" - הבוקר, שישי, קבע השופט אלי אברבנאל כי המיזם של עיריית ירושלים ימשיך לפעול, הרחובות ייסגרו בכפוף להגבלות

פורסם בתאריך: 19.6.20 12:21

מיזם המדרחובים של עיריית ירושלים ימשיך לפעול באזור שוק מחנה יהודה, אך בכפוף להגבלות שהטיל בית המשפט המחוזי בירושלים בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים.

הבוקר, שישי, הכריע השופט אלי אברבנאל בעתירתם של המתנגדים למיזם לסגור את הרחובות בשוק, במסגרת תוכנית המדרחובים. השופט קבע כי יינתן צו ביניים, ולפיו "סגירת רחובות אגריפס, הערמונים, השקמה, הדקל ובית יעקב בירושלים, בימי רביעי בשבוע בין השעות 23:00-20:00 ובימי חמישי בין השעות 23:00-20:30, המתבצעת על ידי העירייה במסגרת מיזם 'עיר המדרחובים של ישראל' ואיסור החניה ברחובות אלה בימי רביעי בשבוע מהשעה 13:00 עד סיום האירועים מותנית בכך שהעירייה  תנקוט בצעדים הבאים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בין השאר קבע השופט אברבנאל את ההגבלות הבאות:

  • בשעות אלה כניסת אמבולנס תתאפשר ללא דיחוי. 
  • בשעות האירועים יפעילו המשיבים רכב קלנועית ללא תשלום לשימושם של המתגוררים ברחובות האמורים המתקשים בניידות. 
  • בשעות האירועים ובשעות איסור החניה חניוני "שערי צדק הישן" ו"כי"ח" הסמוכים לרחובות האמורים יהיה פתוחים לקהל.
  • איסור חניית כלי רכב בשעות הסמוכות לשעות האירועים לא יחול על דיירי הרחובות האמורים ועל סוחרים שעסקיהם בהם, ככל שימסרו לנציגי המשיבים הנוכחים במחסומים את מספרי הטלפונים הניידים שלהם ויתחייבו לפנות את כלי רכבם עד 30 דקות לפני תחילת שעת האירוע.
  • הגישה לחניון עיני שברחוב עובדיה סומך תהיה פנויה לתנועה מצד מזרח, באופן שחסימת רחוב אגריפס בשעות האירועים תהיה מרחוב חלחול מערבה בלבד.

יש לציין כי השופט אברבנאל דחה את שאר הבקשה של הדיירים העותרים והוסיף כי "כדי לקדם פתרון מוסכם לנושאים שבמחלוקת, מתבקשים הצדדים להמשיך במאמצי ההדברות בנפש חפצה וללא הצבת תנאים מוקדמים לקיומן של פגישות".

מעיריית ירושלים נמסר כי "בית המשפט קבע בהחלטתו הבוקר כי האיזונים שנעשו על ידי העירייה, בין הפעלת הפרויקט לצורכי התושבים, טרם העתירה, היו נכונים, מידתיים וראויים. לכן, בית המשפט חיזק אותם בהחלטתו ודחה את העתירה לסגירת המדרחובים, ואיפשר את המשך הפרויקט למען תושבי ירושלים והעסקים בה. בית המשפט ציין כי יש להקפיד על מספר נושאים שממילא נלקחו בחשבון: מעבר נגיש ובטוח לתושבים ואמבלונסים, פתיחת חניונים למען תושבי השכונה והפעלת שאטלים שיסיעו את תושבי השכונות מהחניון לביתם".

"כאמור, ההחלטה על יישום נושאים אלו, התקבלה טרם פתיחת פרויקט המדרחובים", מדגישים בעירייה ומוסיפים כי "הפרויקט רושם הצלחה מרובה, ובתקופת פעילותו, התושבים, בעלי המסעדות ובתי הקפה מרוצים ומדווחים על עליה משמעותית במספר המבקרים ובמחזור העסקי. עיריית ירושלים מקפידה על יישום חוק הרעש ולכן הפעילות מסתיימת בערבים בשעה 23:00".

עו"ד שמחה רוטמן, שייצג את העותרים מסר "בית המשפט שלח היום מסר משמעותי לעיריה ויש לקוות שהעיריה תודיע על כך שהיא חוזרת בה מהפרויקט שבוצע ללא תכנון מתאים ותוך התעלמות מטובת התושבים ותפעל לקידום ולשיפור האיזור תוך תיאום והידברות עם התושבים ועם בעלי העסקים לרווחת כל תושבי העיר".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. עג

    מצער שהשופט לא היה קשוב יותר לתושבים, אבל לפחות הטיל סייגים מתבקשים על העיריה.

    חשוב לציין שהעיריה יודעת יפה שמדובר באוכלוסיה חלשה, ולכן מרשה לעצה לנהוג כך. לא תראו דברים כאלה בשכונות מבוססות

  2. כנראה מי שחפץ

    לשמור על הבריאות שלו ועל איכות חייו עדיף לו לעשות חישוב מסלול מחדש
    אין מה לחפש בעיר הזו !
    נכון עיר יפה,נכון עיר מיוחדת,אבל למה לסבול? מהרגע שהפכו את השוק משוק לאזור בילוי,שזה הזוי בפני עצמו,ששוק מחנה יהודה הוא אחד השווקים הכי מפורסמים ומתוירים עוד הרבה לפני שהפכו אותו לאזור בילוי.גם עיר צריכה לשמור על האופי שלה.שלא לדבר על נחלאות שהיא שכונה עם אווירה של ירושלים של פעם,של חרדים,חילונים,מסורתים,ודתיים שחיים ביחד.אבל הזוי שהורסים דבר כל כך מיוחד.
    אבל זה לא רק השוק,זה כל העיר שהופכת למשהו אחר.ולאוו דווקא חיובי.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עמק רפאים ומושבות סביב נשארו חסומים יומיים בשבוע. אין לכך כל הצדקה. מי שאין לו רכב פרטי יאלץ לנסוע במונית יקרה או להשטר בבית בימים אלו עד בוף אוגובט. סו חוצפה וזלזול בתושביםב

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר