יו"ר מינהל קהילתי לב העיר ד"ר אופיר לנג (צילום: מינהל לב העיר)
יו"ר מינהל קהילתי לב העיר ד"ר אופיר לנג (צילום: מינהל לב העיר)

יו"ר מינהל לב העיר אופיר לנג: "בתוכנית המדרחובים יש פגמים רבים; רמסו את הזכויות של מי שחי באזור השוק"

יו"ר מינהל קהילתי ד"ר אופיר לנג, מהמתנגדים הראשיים למיזם המדרחובים של עיריית ירושלים, טוען בשיחה עם "כל העיר" כי "תוכנית המדרחובים נועדה לכישלון מלכתחילה"

פורסם בתאריך: 3.7.20 07:56

"לא תמיד עיריית ירושלים לוקחת בחשבון את צרכי התושבים", כך אומר בשיחה עם "כל העיר" יו"ר מינהל קהילתי לב העיר ד"ר אופיר לנג. "על העירייה לפעול יותר על מנת לאפשר יחסי גומלין תקניים בין הגורמים השונים הפועלים במרחב. מול ההערות הבוטות של אלה שאומרים שהתושבים 'מוזמנים לעזוב את ביתם ולעבור למקום אחר', חשוב להבין שבלי התושבים לא יהיה מרכז עיר".

נראה כי רחובות נחלאות ושוק מחנה יהודה, למרות החשש מהקורונה, תוססים וגועשים. מיזם המדרחובים של עיריית ירושלים להחייאת זירת העסקים באזור, הובילה בשבועות האחרונים לחיכוכים ועימותים לא רק בין בעלי העסקים לבין הדיירים אלא לבין בעלי תפקידים באזור – בראשם יו"ר מינהל קהילתי לב העיר ד"ר לנג שמתנגד לפרויקט, לבין יו"ר ועד הסוחרים במחנה יהודה טלי פרידמן, שתומכת בתוכנית.

כפי שפורסם ב"כל העיר" לנג הגיש תביעת לשון הרע נגד פרידמן, בטענה כי בראיון שנתנה פרידמן לדף הפייסבוק 'מדינת ירושלים' "נאמרו בו דברים פוגעניים ומשמיצים". בהמשך לכך, אמרה פרידמן בשבוע שעבר בראיון ל"כל העיר" כי "תביעות השתקה לא ירתיעו אותי".

מה עומד מאחורי ההחלטה שלך לתבוע את טלי פרידמן?
"במסגרת הפעילות הציבורית שלנו לרווחת תושבי השכונה המינהל ואנוכי חשופים לביקורת ומברכים עליה, משום שזו הדרך להשתפר כל הזמן. עם זאת, יש הבדל בין ביקורת ואמירות קשות במסגרת חופש הביטוי, לבין חוסר תום לב בפרסום פומבי ושקרי שכל מטרתו להכפיש מתוך אינטרסים זרים ובניגוד לחוק, כפי שעשתה גברת פרידמן. חרף פניות שונות אליה לתקן את הדברים ולהתנצל היא בחרה שלא לעשות זאת. אין בכוונתנו לאפשר חצייה שכזו של קווים אדומים והתנהגות דורסנית, והתביעה והחומרים המצורפים אליה מדברים בעד עצמם".

"כל העיר" פנה לפרידמן שסירבה להגיב לדברים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


לנג, כאמור, נחשב לאחד המתנגדים הבולטים לתוכנית המדרחובים שכוללת סגירת רחובות ומופעי תרבות של אמני רחוב. "תוכנית המדרחובים נועדה לכישלון מלכתחילה", טוען לנג שיצא למאבק חזיתי מול העירייה נגד תוכנית עיר המדרחובים. "בתוכנית יש פגמים רבים שאיש לא נתן עליהם את הדעת, והיה ראוי לבנות אותה בשיתוף מלא של הציבור, מה שלא נעשה. אנו מוצפים בתלונות חריפות על כך שסגירת הצירים גרמה לפגיעה קשה בחופש התנועה עקב ביטול תחנות אוטובוס ומקומות פריקה וטעינת סחורה, פגיעה בזכויות קנייניות על ידי חסימת מעברים לחניות פרטיות לצד ביטול מאות מקומות חניה במרחב הציבורי, פקקי תנועה בצירים המקבילים, מפגעים תברואתיים ועוד השלכות שליליות. עקב כך העירייה כבר ביטלה את מרבית הרחובות שנכללו בתuכנית כמו שמאי, הלל, שלומציון המלכה וינאי במרכז העיר, זאת בנוסף לצמצום מועדי סגירת רחובות בית יעקב, הדקל, השקמה והערמונים בשוק מחנה יהודה. כל זאת תוצאה של היעדר תכנון ואכיפה, מבלי שנלמדו ההשלכות תוך רמיסת זכויותיהם של מי שחי ועובד באזור השוק".


מדרחוב שוק מחנה יהודה (צילום: רון ירקוני יחסי ציבור)

מדרחוב שוק מחנה יהודה (צילום: רון ירקוני יחסי ציבור)


לדעתך העירייה מתעלמת ממצוקת התושבים המתגוררים בסמוך לאזורי מסחר בלב העיר?
"הוכח כבר כי מרכזי ערים בארץ ובעולם אשר ננטשו ממגורים גרמו בפועל לדעיכתו ולעידוד תופעות שליליות ומסוכנות בתוך הוואקום שנוצר. לצערנו אזור שוק מחנה יהודה הפך כבר ל'פצצה מתקתקת'. מדי שבוע מגיעים אליו בני נוער קטינים ששותים לשוכרה עד עילפון וכאלה שעושים צרכיהם בכל פינה. זאת לצד מגמה של הזנחה, עוני, פשיעה, סמים, השתכנות הומלסים, מפגעים סביבתיים חמורים מעסקים לא חוקיים כמו זיהום אוויר מפתחי ארובות שהותקנו בצמוד לחלונות בתים לצד בלוני גז פיראטיים, רעש בלתי סביר ועוד".

היית נחשב לתומך של ראש העיר משה ליאון – כיצד עומדים היחסים היום? 
"בשנה החולפת קידמנו שלל פרויקטים בשיתוף פעולה מלא ופתרונות ישימים לבעיות שנוצרו בשטח. אני מאוד מכבד אותו על כך. לצד זאת יש מקרים שהמינהל הקהילתי מתוקף תפקידו צריך להיות שומר הסף מול תוכניות פוגעניות, כך עשינו גם במאבקים אחרים שהובלנו כגון נגד בניית חניון האוטובוסים במשכנות האומה, פרויקט עיני בשוק, כוונת העירייה לפנות את בית ספר הניסויי ועוד. בכוונתי להמשיך להשמיע את קולם של אלה שלא תמיד נשמע במסדרונות העירייה ולפעול כנגד פגיעה בתושבים והסוחרים".

"מתחת לכל הכותרות והמאבקים", מוסיף ומדגיש לנג, "יש בסופו של דבר אנשים. אני עובד מתוך תחושת שליחות מדי יום עד השעות הקטנות של הלילה כדי לעזור ככל יכולתי לכל הפונים, וכל הישג אפילו הקטן ביותר למען התושבים מניע אותי להמשיך קדימה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. זה לא רק אזור השוק

    זה גם באזורים אחרים הפרוקייט של חסימת כבישים פוגע,זה לא מדרחוב אלה חסימת רחובות וכבישים
    עוד מתחו את החורבן הזה על פני 3 חודשים,העיקר לא לרדת מהעץ שטיפסו עליו.
    זה מה שעושים עם כספי שציבור שלנו.פרוייקטים הזויים שפוגעים בחלק מהאזרחים,וחלק מבעלי העסקים.
    צריך להפסיק לתקצב את העיר הזו בתקציבי עתק שהעיר מקבלךת מהמדינה,זה מה שעושים בכספים האלו,
    במיוחד היום שהמדינה במצב כלכלי קשה מאוד,אפשר להשתמש בכספים לתועלת במקום לפרוייקטים שמביאים נזק
    אבל מה אכפת לראש העיר ופקידי העירייה.להם זה מפריע,להם נגרם נזק? לא
    העיר הזו כל הזמן צועד אחורה.
    טדי קולק היה ראש העיר האחרון של העיר הזו,כל השאר שבאו אחריו הרסו והלכו,והמגמה הזו נמשכת.

  2. ראש העייריה

    צריך ללכת הביתה,,
    שיחזור לעניניו הפרטיים כנראה שלנהל את העיר,ולהיות ראש עירייה זה גדול עליו.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר