מחאת החרדים - אמש בכיכר ספרא (צילום: דוד פרלמוטר - מחאות החרדים)
מחאת החרדים - אמש בכיכר ספרא (צילום: דוד פרלמוטר - מחאות החרדים)

לקראת פתיחת הקאנטרי החדש ברמות בשבתות – מאות חרדים הפגינו הלילה בכיכר ספרא

מאות מפגינים חרדים צעדו הלילה ממאה שערים לכיכר ספרא ומחו נגד פתיחת הקאנטרי החדש ברמות בשבתות; חברת הקואליציה בעירייה לורה ורטון: "אין להם זכות לכפות עלי את אורח החיים שלהם. בריכות בכל העיר פתוחות בשבת, וטוב שכך"

פורסם בתאריך: 20.7.20 07:49

מאות חרדים הפגינו אתמול, ראשון בלילה ברחבת כיכר ספרא נגד פתיחת הקאנטרי החדש ברמות בשבתות. המפגינים צעדו מרחוב שטראוס ועד לרחבת עיריית ירושלים – המוחים צעקו וקראו לראש העיר משה ליאון שלא לפתוח את הקאנטרי בשבתות.

בעקבות ההפגנה הוזעקה לכיכר ספרא משטרת ירושלים, שחסמה בין השאר את רחוב שבטי ישראל – בין כיכר צה"ל לרחוב הנביאים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת4"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]



כפי שפורסם ב"כל העיר" בשבוע שעבר – עיריית ירושלים פרסמה את המכרז להפעלת מתחם קאנטרי רמות. על פי המכרז, הקאנטרי, כולל הבריכה, יפעל בשבתות ובחגים – בדיוק כמו בריכת רמות הוותיקה. לפי תנאי המכרז, נראה כי תחת הסעיף ימים ושעות פעילות נכתב כי "מרכז הספורט יפעל באותה מתכונת שפעלה בריכת רמות אלון הישנה ובהתאמה". יצוין כי בריכת רמות הישנה פעלה, כאמור, בשבתות ובחגים. על פי לוח הפעילות לחורף 2019/2020 – הבריכה פעלה בשבתות החל מהשעה 9:00 בבוקר.

במשאל אינטרנטי שביצע "כל העיר" בשבוע שעבר שעסק בשאלה – "האם הקאנטרי החדש ברמות צריך לפעול בשבתות?", ובו הצביעו אלפים, הצביעו 50.84 אחוזים מהמשיבים לתשובה "לא. זו שכונה חרדית – שהחילונים ילכו לים", ו-49.15 אחוזים מהמשיבים במשאל השיבו "כן. די לכפייה החרדית".


מחאת החרדים - אמש בכיכר ספרא (צילום: דוד פרלמוטר - מחאות החרדים)

מחאת החרדים – אמש בכיכר ספרא (צילום: דוד פרלמוטר – מחאות החרדים)


חברת המועצה לורה ורטון (מרצ) מסרה הלילה כי "זכותם למחות. אבל אין להם זכות לכפות עלי את אורח החיים שלהם. בריכות בכל העיר פתוחות בשבת, וטוב שכך. לאנשים הזכות לבלות ביום החופשי שלהם, כל אחת ואחד בדרכו. מי שלא רוצה לבוא לשחות– שלא יבוא. אני שמחה שראש העיר, אדם דתי, מכיר ומכבד את הרצונות והערכים של אחרים, לרבות הערך של חופש".

ממשטרת ירושלים נמסר כי "בעקבות מחאה המתקיימת בירושלים סמוך לבניין העירייה, חסמה המשטרה את רחוב שבטי ישראל בין כיכר צה"ל לרחוב הנביאים. משטרת ישראל פועלת על מנת לאפשר את המחאות וחופש הביטוי, אך לא תאפשר הפרה של הסדר הציבורי".


מחאת החרדים - אמש בכיכר ספרא (צילום: דוד פרלמוטר - מחאות החרדים)

מחאת החרדים – אמש בכיכר ספרא (צילום: דוד פרלמוטר – מחאות החרדים)





תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. בינטי

    חוץ מהפגנות אינם עושים כלום. איזו מין אוכלוסיה זו ???????????????????????

  2. אליאב

    החרדים כפו את עצמם על רמות החילונית, מה עוד? בקרוב גילה וקרית יובל ויסגרו את פיליפ לאון בשבתות. עוד כמה שנים ירושלים תהיה בני ברק

  3. אורן

    המפגינים באו ממאה שערים ורוציםפ להפוך את רמות למאה שערים

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא ירושלמית, אבל נראה לכם הגיוני לעניין כזה ליד שכונה חרדית לעשות משאל אינטרנטי???? גם העובדה שזה עדיין אחוז קטן שהן רוב נגד פתיחת המקום בשבת, לא מזיז למישהו??? צביעות במיטבה בשני הנושאים!!!

  5. תושב ירושלמי

    לא רוצים ללכת לבריכה? אל תלכו. נמאס מהכפייה הדתית

  6. חנוך

    אם זו היתה בריכה פרטית זכותם לעשות מה שבא להם
    אבל אם זה של העירייה כלומר מכספי המיסים של התושבים
    זכותם להתנגד לפתיחה בשבת
    גם אם אני חושב שכן צריך לפתוח בשבת

  7. א״מ

    אין שום איסור בבריכה בשבת הרי חז״ל עצמם התירו לעבור בנהר לכמה סיבות וגם כאן אם קיים עונג הרי שיש כאן צורך ואין כאן לא איסור מלבן (שהרי הכלור נקרא נלכלך ולא מנקה) לא איסור סוחט (שהרי אין מקפידים על הבגד) ולא איסור שחייה (שהרי נאמר האיסור רק על מקום שאין לו שפה וכמפורש להדיא בגמרא בשבת) ואפשר לא למכור כרטיסים בשבת וכמו שעושים כמה בריכות בירושלים וזוהי פשרה מצוינת ולכן אין שום מקום להפגנה מצידנו להפגין על דברים שאין בהם שום איסור ורק ענין השקפתי מי שרוצה השקפה שישמור אותה בביתו לא מפגינים על השקפה יש הרבה דברים אחריםן שצריך להפגין עליהם כמו איסורים גמורים אלו שמפגינים חיים בגלות וחושבים שעדיין אנחנו תחת שלטון הצאר בפולין או בהונגריה אני חושב שצריך לחנך מקטנות לאהבת ישראל ולניסיון להכיל כמה שאפשר ולא להפגנות ושנאה שלא יביאו לשום דבר חוץ מחילול ה׳

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר