שכונת הר נוף (צילום: Sir kiss)
שכונת הר נוף (צילום: Sir kiss)

סיבוב הפרסה של עיריית ירושלים: שמה של שכונת הר נוף לא ישונה

תשעה חודשים לאחר שראש העיר ליאון הציע לשנות את שמה של שכונת הר נוף ל'נאות יוסף', על שמם של הרב עובדיה יוסף ז"ל והרב יוסף שלום אלישיב ז"ל - בעירייה הוחלט לגנוז את התוכנית, בין השאר לאחר שהוגשו כ-1,200 התנגדויות

פורסם בתאריך: 23.7.20 09:46

ועדת השמות העירונית צפויה להחליט היום, חמישי, שלא לשנות את שמה של שכונת הר נוף ל"נאות יוסף", ע"ש הרב עובדיה יוסף ז"ל. הוועדה שהורידה את הנושא מסדר היום החליטה למעשה לדחות את ההצעה של ראש העיר משה ליאון לשינוי שם השכונה, בין השאר לאחר שהוגשו כנגדה כ-1,200 התנגדויות.

כפי שפורסם, באוקטובר 2019 ראש העיר ליאון הודיע על ההחלטה כי שמה של שכונת הר נוף ישונה ל'נאות יוסף' על שמם של גדולי התורה הרב עובדיה יוסף זצ"ל והרב יוסף שלום אלישיב זצ"ל. בחודש פברואר, שלושה וחצי חודשים אחרי ההכרזה, פורסם לראשונה ב"כל העיר" כי בעקבות התנגדות של כ-1,200 תושבים, בהם גם רב השכונה ובנו של הרב עובדיה ז"ל – נראה שבכיכר ספרא צפויים לעשות פניית פרסה. 9 חודשים לאחר שעלתה ההצעה לראשונה – כאמור, העירייה חוזרת בה. שמה של השכונה יישאר הר נוף.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת5"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


יעקב גמליאל, תושב השכונה וממובילי המאבק נגד שינוי השם, אומר ל"כל העיר": "אנחנו מודים להשם, ולכל אלו שטרחו בעניין, הן בנגלה והן בנסתר, והיו המון כאלו. המאבק היה ממושך וקשה למען התושבים ואנחנו שמחים שבסוף ראש העיר החליט להיות קשוב לתושבים ולרצונם. אנחנו בהחלט נקדם בברכה רעיונות להנצחת מרן בשכונה וזכות היא לנו. הרעיונות הועלו על ידי התושבים בעבר כמו כיכר הכניסה לשכונה (העברנו סקיצות לעירייה בעניין) וכדומה".


הרב עובדיה יוסף ז"ל (צילום: Alloni)

הרב עובדיה יוסף ז"ל (צילום: Alloni)


גם יו"ר האופוזיציה העירונית עופר ברקוביץ (התעוררות) מברך. "אני שמח שבעירייה שינו את ההחלטה המקורית והקשיבו לתושבים", מוסר ברקוביץ, "לא משנים שם של שכונה עם מסורת ללא תמיכת התושבים. המאבק שתמכנו בו הצליח. בה בעת אני שמח שתיפסק רמיסת כבודו של הרב עובדיה יוסף זצוק"ל, על ידי בעלי אינטרסים פוליטים צרים. ננציח את מרן במקום ראוי ובתמיכה רחבה כפי שראוי. תמיד נעמוד לצד התושבים הירושלמים וכנגד קומבינות פוליטיות שניסו לקדם על חשבונם של תושבי הר נוף".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר