חופה בטיילת ארמון הנציב (צילום: דוברות עיריית ירושלים)
(צילום: דוברות עיריית ירושלים)

מיזם החתונות החדש של עיריית ירושלים בדרך לבית המשפט: "מפלה זוגות המבקשים להתחתן שלא דרך הרבנות"

אחרי הפרסום ב"כל העיר" על זוגות שביקשו להתחתן לא דרך הרבנות וקיבלו סירוב - הבוקר הגישו התנועה הרפורמית, ישראל חופשית, הבית הפתוח, אגודת הלהט"ב וזוג המבקש להינשא באמצעות רבה רפורמית, עתירה לבית המשפט לעניינים מנהליים בבקשה כי העירייה תחדל להפלות זוגות שנישאים מחוץ לרבנות

פורסם בתאריך: 3.8.20 19:48

מיזם החתונות החדש של עיריית ירושלים בעידן הקורונה מגיע לבית המשפט. אחרי הפרסום ב"כל העיר" על זוגות להט"בים שפנו לעיריית ירושלים במטרה שתסייע להם להתחתן במיזם החדש שמסייע לזוגות להתחתן בעידן הקורונה ועל זוגות שביקשו להתחתן שלא כדרך הרבנות ונתקלו בסירוב – כעת הוגשה עתירה מינהלית בנושא.

העתירה הוגשה לבית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים על ידי התנועה הרפורמית, ישראל חופשית, הבית הפתוח, אגודת הלהט"ב וזוג המבקש להינשא באמצעות רבה רפורמית, בבקשה כי עיריית ירושלים תחדל להפלות זוגות שנישאים מחוץ לרבנות וזוגות להט"ב השתתפות במיזם 'מתחתנים בירושלים'. העותרים מבקשים מבית המשפט לקיים דיון דחוף בעתירה, נוכח לוח הזמנים הקצר וכן להוציא צו ביניים שימנע את מימוש המיזם כל עוד לא בוטלה האפליה, על מנת למנוע מצב שבו כל המועדים האפשריים לקיום הארועים בגנים ייתפסו על ידי זוגות הנישאים דרך הרבנות.

כפי שפורסם ב"כל העיר" עיריית ירושלים יצאה ביוזמה חדשה, במסגרתה היא מציעה לזוגות ירושלמיים, שחתונתם התבטלה בשל הקורנה, לקיים את האירוע באחד מהאתרים הייחודיים בעיר. העירייה מציעה לסייע לזוג להתחתן בהתאם להנחיות משרד הבריאות, באופן מצומצם של עד 20 אנשים, במוקדים נבחרים בעיר, כמו למשל טיילת ארמון הנציב וגן הוורדים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת5"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אולם לפי העתירה, לחגי ולמור, זוג ירושלמים צעירים, שחתונתם תיערך על ידי רבה רפורמית, התברר כי העירייה מאפשרת השתתפות במיזם רק לזוגות שנרשמו לנישואין על פי חוקי המדינה, דהיינו, רק לזוגות שנישאים בנישואים אורתודוכסיים דרך הרבנות. "זוגות שאינם יכולים להינשא דרך הרבנות – כמו זוגות להט"ב או יהודים שיהדותם אינה מוכרת על ידי הרבנות כמו גרים רפורמיים – או זוגות שבוחרים להינשא מחוץ לרבנות בטקס שוויוני – אינם יכולים להשתתף במיזם", נטען בעתירה.

בעתירה נטען כי כי "התנהלות זו של העירייה מהווה פגיעה קשה בשוויון ואפליה על רקע השקפה דתית ונטייה מינית, פגיעה בכבוד ובזכות לאוטונומיה של זוגות שאינם יכולים או אינם רוצים להינשא ברבנות, וכן פגיעה בחופש הדת של זוגות אלה והעובדה שקיימת אפליה במישור רישום הנישואים אינה יכולה להצדיק אפליה בחלוקת משאבים עירוניים".

הרב גלעד קריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית, מוסר כי "עיריית ירושלים אינה מפנימה שבישראל קיימת מציאות חדשה בה זוגות צעירים אינם מוכנים לקבל תכתיבים כיצד להינשא. כשם שעיריית ירושלים מכירה במעמדם של בני זוג גם ללא חתונה ברבנות לצורכי ארנונה, כך עליה לנהוג בהם בשוויון וללא אפליה, כאשר היא מבקשת לנצל את המרחב הציבורי ואת משאבי העיריה כדי לסייע לחתונתם לנוכח משבר הקורונה. ירושלים היא בירת ישראל וסמל בעבור כל אזרחי המדינה ואנו נאבק בכל גילוי של אפליה והדרה מצד העירייה".

ענבר אורן, סמנכ"לית תנועת "ישראל חופשית": "מדובר בשימוש ציני בכוח. דווקא עיר הבירה של מדינת ישראל, שאמורה להוות סמל של הכלה וקבלה בטח ובטח בשעת המשבר הקשה ביותר של תושביה – בוחרת לפצל, להדיר וליישר קו עם מציאות מדומיינת של עולם בו כל הזוגות בישראל מתחתנים דרך הרבנות. כל עוד מאות אלפי זוגות ישראליים כבר בוחרים לקיים טקסי חתונה בדרכים רבות אחרות- אנו מצפים מעיריית ירושלים לקרוא קצת חדשות ונתונים ולהיות חלק מהשינוי או להיות בעצמה חלק מהאפליה".

יו״ר האגודה למען הלהט"ב, הילה פאר: "עיריית ירושלים בוחרת להפלות ולהוציא מחיק הלגיטימיות אוכלוסיה שלמה בעיר. לא ניתן שימשיכו להפלות עשרות אלפי תושבים ותושבות בירושלים רק בשל נטייתם המינית וזהותם המגדרית. זאת בושה גדולה לעירייה שמכשירה שוב ושוב במעשיה הדרה ושנאה נגד הקהילה הגאה".

"התשובה להדרה היתה ותמשיך להיות אהבה", מוסיף ומוסר ערן גלובוס, יו"ר שותף הבית הפתוח בירושלים. "אנו בבית הפתוח גאים להשתתף בקואליציית הארגונים בהובלת המרכז הרפורמי לדת מדינה. לא נעמוד מנגד כשעיריית ירושלים מבקשת לסמן (שוב) ירושלמים וירושלמיות סוג ב' ולחלק (שוב) משאבי ציבור באופן מפלה ופסול".

"כל העיר" פנה לעיריית ירושלים שמסרה בתגובה: "העתירה טרם התקבלה במשרדי העירייה, נגיב כמקובל בבית המשפט".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. "קדושים תהיו כי קדוש אני'' (ויקרא יט ב)

    דווקא ירושלים, עיר הבירה של ישראל, צריכה להוות דוגמא לקדושה.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עובדים בכירים בעיריית ירושלים חמסו את שטח הטיילת לטובתם האישית, והקימו בו אולם אירועים לא חוקי. הנוכלים בעיריית גזלו את השירותים היחידים שאומרים לשמש את המבקרים במקום.עקב כך המתיירים במקום משתינים על הקירות והדשא בטיילת ארמון הנציב. בושה לראש העירייה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר