יפה דרורי ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)
יפה דרורי ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

פרידה עצובה: הלכה לעולמה יפה דרור, השוטרת המיתולוגית ממגרש הרוסים

יפה דרור ממלחה, שהיתה מוכרת לרבים כ"יפה השוטרת" ששירתה למעלה מ-30 שנה בבית המעצר במגרש הרוסים, נפטרה בגיל 86. בנה סופד לה: "אמא חיה חיים מלאים, יפים ומעניינים. את יפה השוטרת מבית המעצר המון אנשים מירושלים מזהים, מכירים ומוקירים"

פורסם בתאריך: 17.8.20 12:13

יפה דרור, ילידת ותושבת העיר, השוטרת המיתולוגית במשטרת ירושלים ששירתה בתחנת לב הבירה במגרש הרוסים במשך 30 שנה, הלכה לעולמה בגיל 86.

ים מתושבי ירושלים הוותיקים זוכרים אותה כ"יפה השוטרת", במשך למעלה משלושה עשורים, שבהם שירתה נאמנה את הקהילה, כעת היא הותירה אחריה ארבעה ילדים, ונכדים, נינים ובני נינים. בני משפחתה של דרור יושבים שבעה בביתה שבשכונת מלחה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אלי דרור, בנה של יפה דרור ז"ל, מספר בשיחה עם "כל העיר" כי "אמא חיה חיים מלאים, יפים ומעניינים. את יפה השוטרת מבית המעצר המון אנשים מירושלים מזהים, מכירים ומוקירים".

"היא גדלה בשכונת בית ישראל, היתה שוטרת ואחראית בבית מעצר ירושלים על ליווי עצירים לבתי המשפט", מספר דרור. "היו מלא אנשים מפורסמים שעברו דרכה, עצורים מוכרים ועד מרגלים מפורסמים. את צ'רלי ביטון מהפנתרים השחורים היא הצילה מהמכות של השוטרים".


יפה דרורי ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

יפה דרורי ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)


"לאורך כל הילדות היו הרבה מאוד מתחים בבית, היו איומים והרגשנו את בית המעצר בתוך הבית כי חיינו את העניינים האלו", מספר דרור על הילדות בבית עם אמא. "פה ברחה עצירה, פה משפט כזה או אחר. עם זאת, היא היתה אמא שגם היתה עובדת מסורה וגם טיפלה וליוותה אותנו לכל הטיולים בבתי הספר. כמשפחה בנחלאות שגרה בשני חדרים, הלכנו לכל בתי הספר הכי מוצלחים ומצליחים".

בנה מספר כי אמו גדלה בבית "עם 10 ילדים. היא התחתנה בגיל צעיר עם אבי, שהיה בצבא הבריטי והיה בשבי. כשהוא חזר הם התחתנו וחיו בנחלאות, עבדו קשה כל החיים. היא התגייסה למשטרה, שזה היה די נדיר שנשים מתגייסות, ועוד לבית המעצר. היא שירתה שם כ-30 שנה", מרחיב דרור על ההיסטוריה המשפחתית שהובילה את אמו למשטרה. "היא שירתה בתנאים לא פשוטים, כשמסביבה עצירים, חלקם גם אלימים, אבל היא היתה כמו אמא שלהם".


יפה דרורי ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

יפה דרורי ז"ל (משמאל) (צילום: באדיבות המשפחה)


"היא סיימה את שירותה במשטרה כרב-נגד, שזו דרגה בכירה יחסית להשכלה שלה שהיתה כמעט אפס כי כשהיא למדה ביסודי הוציאו אותה לשמור האחים שלה. והנה היא הגיעה להיכרות מעמיקה עם כל הציבור הירושלמי", הוא מציין.

"השירות שלה במשטרת ירושלים היה כולו בתקופה לא קלה, גם תקופות של פיגועים ומחבלות שעברו תחת ידיה, והיא ידעה להיות קשוחה כשצריך", מוסיף דרור. "במקביל, היא ידעה להיות אדם עם לב מאוד רך למרות התפקיד, היא היתה נותנת עזרה לאסירים, אם צריך כסף למישהו, אם צריך להכניס ביקור מההורים ולהודיע – ברגישות גדולה".

בשנים האחרונות, אחרי שדרור פרשה לגמלאות, היא התנדבה בארגון הגמלאים של ארגון השוטרים הבינלאומי. "אמא ארגנה טיולים ומסיבות, וגם עזרה לחלשים", מוסיף ומספר בנה, "זה מילא תוכן בחיים שלה, היא לימדה אותנו מה זו התנדבות ומה הערך שלה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. גליה

    יהי זכרה ברוך ! כיף לקרוא וכל הכבוד לה שהכבוד והאכפתיות היו במקום הראשון אין דברים כאלה.מקווה שאותם אנשים שעזרה להם וחיים לא ישכחו אותה עד יומם האחרון.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר