פינוי מפגינות בכוח (צילום: אוהד צויגנברג)
פינוי מפגינות בכוח (צילום: אוהד צויגנברג)

המחאה בבלפור – שוטרים הפעילו אלימות, קצין משטרה תועד מכה מפגין; 30 נעצרו

עימותים קשים פרצו הלילה - משטרת ירושלים פיזרה בכוח את המפגינים מכיכר פריז; סגן ניצב ניסו גואטה, קצין המבצעים של מרחב ציון, תועד כשהוא מכה מפגין; המשטרה מסרה כי "האירוע הספציפי ייבדק ויתוחקר"

פורסם בתאריך: 22.8.20 19:08

עדכון אחרון: 22.8.20 23:57

(עדכון: 23:57) כמה שוטרים הפעילו אלימות כלפי המפגינים, ביניהם תועד סגן ניצב ניסו גואטה, קצין המבצעים של מרחב ציון במשטרת ירושלים, כשהוא מכה מפגין.

משטרת ירושלים מסרה בתגובה לאלימות של הקצין כי "מבדיקה ראשונית שנערכה עם הקצין, לטענתו הותקף. יחד עם זאת האירוע הספציפי ייבדק ויתוחקר".


סגן ניצב ניסו גואטה, קצין המבצעים של מרחב ציון במשטרת ירושלים (צילום: כאן 11)

סגן ניצב ניסו גואטה, קצין המבצעים של מרחב ציון במשטרת ירושלים (צילום: כאן 11)


במהלך הלילה פונו המפגינים בכוח מכיכר ציון, 30 מפגינים ומפגינות נעצרו. מהמשטרה נמסר כי "למרות המאמצים והמשאבים הרבים שהמשטרה משקיעה להבטיח מחאה בטוחה וחופש ביטוי לכל, ניכר כי קבוצות שונות בחרו היום בדרך של פרובוקציה, לרבות אלימות פיזית ומילולית כנגד שוטרים שתפקידם לשמור על הבטחון והסדר גם של המוחים עצמם. משטרת ישראל מובילה בתקופה מורכבת זו מדיניות ברורה של חופש הביטוי והמחאה לכל, ומותחת את כוחותיה ואמצעיה במאמץ מיוחד בהתייחס להיקף משמעותי של משימות שנוספו לה לנוכח מצב החירום המיוחד".



(עדכון: 21:02) למעלה מ-10,000 מפגינים ומפגינות משתתפים בהפגנת ענק סמוך למעון ראש הממשלה, בכיכר פריז, נגד הטיפול של ראש הממשלה בנימין נתניהו במשבר הקורונה, נגד המשבר הכלכלי הקשה ונגד השחיתות השלטונית.

תנועות המחאה ביקשו מוקדם יותר לקיים תהלוכה מגשר המיתרים ועד למעון ראש הממשלה – משטרת ירושלים סירבה לבקשתה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הפגנת ענק בבלפור - למעלה מ-10,000 מפגינות ומפגינים (צילום: אוהד צויגנברג)

הפגנת ענק בבלפור – למעלה מ-10,000 מפגינות ומפגינים (צילום: אוהד צויגנברג)


ממשטרת ירושלים נמסר כי "הוגשה בקשה לקיום תהלוכה מגשר המיתרים עד למעון רה"מ. נבהיר כי עמדת המשטרה הנה לא לאפשר את קיום התהלוכה במתווה זה בשל פגיעה במרקם חיי השגרה של תושבי העיר ומבקריה שכן מדובר בציר הכניסה והיציאה הראשי של העיר. יחד עם זאת, הוצעו למארגנים חלופות שיאפשרו את קיום התהלוכה ממוקדים שונים תוך צמצום הפגיעה בשגרת החיים, אך בשלב זה הם סירבו".

כמו כן, תנועת המחאה "קריים מיניסטר" פנתה לפני מספר ימים, באמצעות עורך הדין גונן בן יצחק, לממלא מקום המפכ"ל מוטי כהן בדרישה מהמשטרה להסיר את שערי הברזל "המסוכנים והלא חוקיים שמציבה המשטרה בכניסות לכיכר פריז", כך נמסר מראשי תנועת "קריים מיניסטר". "עד רגע זה לא התקבלה תגובת המשטרה. לאור זאת, אם מחסומי הברזל יוצבו גם הערב, צפויים אלפיי מפגינים מכל קבוצות המחאה להתייצב מחוץ לשערים ולא להיכנס למכלאות הצפופות והמסוכנות".

מתנועת 'קריים מיניסטר' נמסר לקראת ההפגנה: "המשטרה מסכנת במודע עשרות אלפי מפגינים שיגיעו הערב להגן על הדמוקרטיה וחופש הביטוי מפניי נאשם בפלילים שריסק את הכלכלה, מוביל לבחירות והפך את המשטרה לקבלן הביצוע שלו לדיכוי המחאה. אם המחסומים יוצבו גם הערב, נקיים את המחאה ברחובות הפתוחים ששייכים גם הם לציבור. הכדור בידי המשטרה. אנחנו נחושים והחוק איתנו".

גם הערב נחסמו לתנועה רחובות, בהם – קרן היסוד, קינג ג'ורג', רמב"ן וצומת כיכר פריז.

ממשטרת ירושלים נמסר כי "אנו מזכירים למארגנים ולמפגינים, שהמחאה מתקיימת בצל התפשטות נגיף הקורונה, ואנו קוראים לכלל המשתתפים להקפיד על הנחיות משרד הבריאות, לעטות מסיכות ולשמור על ריחוק חברתי בצורה שלא תסכן את בריאותם של יתר המשתתפים והשוטרים. נמשיך לאפשר את חופש המחאה והביטוי ואנו ערוכים לכך בהתאם, אך יחד עם זאת, לא נאפשר הפרעה לציבור והפרה של החוק, וכל שנידרש, נפעל נגד מפרי סדר שלא ישמעו להנחיות המשטרה ויסכנו את בריאות ושלום הציבור".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אני

    פששש. לשוטר אסור להרביץ? בשבילי זה חדשות. איפה הייתם כשהשוטרים והשוטרות נותנים מכות רצח לחרדים? לילדים פגועי מוח? אותם לא חקרו! או שעשו איזו חקירת "חיפוף" ואמרו שלא היה כלום??? איפה השוטרים שנחקרים ומושהים עכשיו בהפגנות ה"נאורים בבלפור" שיספרו את האמת על האיפה ואיפה כלפי מפגינים חרדיים לעומת מפגיני השמאל שמתנהגים בחוליגאניות ואלימות???

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר