אכיפת סגר הקורונה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
אכיפת סגר הקורונה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

למרות שורת ההתנגדויות בירושלים: סגר כללי יוטל למשך שלושה שבועות

למרות שורת ההתנגדויות מצד מומחי רפואה, גורמים עירוניים ובעלי עסקים - שרי הממשלה החליטו כי סגר כללי יוטל החל מיום שישי הקרוב, ערב ראש השנה, למשך שלושה שבועות

פורסם בתאריך: 13.9.20 18:54

עדכון אחרון: 13.9.20 20:55

למרות שורת התנגדויות מצד מומחי רפואה וכלכלה וגורמים עירוניים – הממשלה החליטה היום, ראשון, להטיל סגר כללי ברחבי הארץ החל מיום שישי ב-14:00 בצהריים, ערב ראש השנה, למשך שלושה שבועות.

למרות אזהרות בעלי העסקים מקריסה כלכלית – במסגרת הההחלטה יוטלו הגבלות מחמירות על פעילות העסקים, ההתקהלות והיציאה מהבית. בין השאר, מסעדות ובתי קפה ייסגרו ויורדו לפעול רק במתכונת של משלוחים או איסוף עצמי.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מה מותר, מה אסור?

  • התקהלות בשטח פתוח תותר עד 20 אנשים, ובמקומות סגורים עד 10 אנשים.
  • יציאה מהבית תוגבל למרחק של עד 500 מטרים, אך יתאפשר ספורט יחידני
  • לא יתקיימו לימודים בכל מערכת החינוך ברחבי הארץ
  • מסעדות יוכלו לפעול בשירות משלוחים או איסוף עצמי בלבד

כפי שפורסם ב"כל העיר" בשבוע שעבר בשיחה עם "כל העיר" אמר מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין כי "אני לא מאמין בסגר, ולא בצעדי מקל; עד עכשיו מדינת ישראל קיבלה ציון כולל נכשל בטיפול בקורונה – לא נראה שמישהו התיישב סביב השולחן ושאל 'מה לא בסדר?' כרגע יש לנו בעיות חברתית, כלכלית ורפואית".

פרופ' עופר מרין, מנכ"ל שערי צדק אמר ל"כל העיר" כי "צריך למצוא את האיזון, וצריך להקפיד מאוד מאוד על ההנחיות – עטיית מסכות, רחיצת ידיים, הנחיות התו הסגול. ויש לחלק קנסות ולפקח הרבה יותר על מי שצריך בידוד. להגיד שהפתרון הוא רק סגר – עלול לגרום לפגיעה חברתית וכלכלית למשך חודשים ארוכים".

גם בעירייה נרשמת התנגדות נחרצת להטלת סגר כללי. ראש העיר משה ליאון הוסיף ואמר בשבוע שעבר כי "אם נגזר עלינו סגר כללי על מנת למגר את הנגיף אז נתגייס כולנו, בכל הכח, בהבנה ובנחישות. אולם פגיעה בחופש התנועה של תושבי ירושלים באופן שלא ימנע את ההתפשטות הנגיף, אינו מידתי ואינו אפקטיבי".

בנוסף, בשוק מחנה יהודה קוראים הסוחרים לממשלה שלא לסגור את מתחם הקניות ולאפשר להם לפעול במהלך חגי תשרי. במכתב ששלחה יו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה טלי פרידמן לראש הממשלה בנימין נתניהו היא כותבת בין השאר כי "מזכירה את הבטחתך אלינו כי לא תאפשר אפליה שכזאת במסחר בין השווקים הקמעונאים לבין רשתות המזון הפועלות באין מפריע וצומחות בשעה שאנו נחלמים על פת לחמנו".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא הבנתי, לנסוע לסופר אפשר? כי אם יכריחו להגיע רק לסופר שליד הבית, זה מסוכן יותר, כי כבר היו בו כמה וכמה חולים מאומתים, וגם יקר פי שתיים. סופרים ברח' האומן בתלפיות, גם יותר בטוחים וגם יותר זולים. לא מסכימה ללכת לסופר היקר והמסוכן שלידינו, רק כי הוא קרוב

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    סופרים שכונתיים יותר צפופים, יותר מסוכנים ויותר יקרים. האם במסגרת 3 שבועות של סגר נחוייב לערוך קניות דווקא בהם??? (לא יקרה) או שלצורך קניית מזון אפשר יהיה לצאת מהשכונה?

  3. ירושלמי

    איזה ניסוח מטופש. "למרות התנגדות של שורת גורמי רפואה…".
    אתם צריכים ממש לבחור בפינצטה את גורמי הרפואה שמתנגדים לזה. אנחנו אחת המדינות עם רמות החחלואה הכי גבוהות בעולם. כל איש רפואה שפוי תומך בסגר. לא לעשות סגר עכשיו זה ניסוי מטורף שלא נעשה באף מקום בעולם.
    חסרי אחריות!

  4. נגה

    ראש העיר אל תיתמם. עקשנותך (בוא נקרא לילד בשמו) שלא להגביל פעילות במוקדי קורונה היא היא שהביאה לסגר מיותר ונוראי שהוא גזר דין מוות על העסקים ובעיקר על המבוגרים בדיור המוגן ובבתי אבות בעירך. כשאתה, שאינך מכיר את תושבי העיר שלך בכלל, מעמיד את האינטרסים הצרים של החרדים לעומת האינטרסים של בוני העיר הזו, בוני העיר לא מעניינים אותך. נקודה. בפרוס השנה החדשה חשוב שתדע שבגלל חוסר הנכונות שלך ליישם את חוקי ההגבלה של הממשלה הבאת גזר דין מוות על אלפי זקנים בדיור מוכן בגלל סגר מיותר שכלל לא קשור אליהם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר