סמוך לביתו של הדייר, שגופתו נמצאה בביתו במצב של צלם אנוש (צילום: דוברות זק"א)
סמוך לביתו של הדייר, הבוקר (צילום: דוברות זק"א)

טרגדיה בבקעה: גופתו של דייר בן 66 נמצאה במצב ריקבון קשה

הלם בשכונת בקעה: שכניו של הדייר הזעיקו את כוחות ההצלה בעקבות ריח נוראי שבקע מדירתו - כוחות הכיבוי פרצו לביתו ומצאו את גופתו "מוטלת על הרצפה במצב של איבוד צלם אנוש"

פורסם בתאריך: 14.9.20 16:42

זעזוע בשכונת בקעה: גופתו של דייר בן 66 נמצאה בביתו במצב ריקבון קשה. גופתו נמצאה לאחר שהשכנים הבחינו בריח נוראי, שדלף מדירתו לחדר המדרגות בבניין מגורים שברחוב שמשון.

דודי פינס, מתנדב זק"א, שהגיע לזירה הבוקר, מתאר: "מדובר בגלמוד בן 66 שחי לבדו, כל הבית היה מוזנח ומלא בפסולת ואשפה. השכנים סיפרו לנו שלא ראו אותו זה מספר שבועות ובעקבות הריח הנוראי הזעיקו את המשטרה והכיבוי שפרצו את הדלת. מצאנו את גופת המנוח מוטלת על הרצפה בבית במצב של איבוד צלם אנוש".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מזק"א נמסר כי "צוות של מתנדבי זק"א ירושלים טיפלו בכבוד המת בזירה הקשה, גופת המנוח הועברה למכון אבו כביר להמשך בדיקה וזיהוי".

בזק"א מציינים כי מדובר באירוע ה-16 בירושלים מתחילת שנת 2020, שבו גופה נמצאת במצב ריקבון מתקדם. "מחריד שזו כבר הפכה להיות שגרה", אומרים בזק"א, "120 גופות קשישים ועריריים נמצאו מתחילת השנה במצב של איבוד צלם אנוש ימים ושבועות לאחר מותם. חלקם כתוצאה מהסגר הראשון מפחיד ומבהיל לחשוב מה יקרה בסגר השני".


סמוך לביתו של הדייר, שגופתו נמצאה בביתו במצב של צלם אנוש (צילום: דוברות זק"א)

(צילום: דוברות זק"א)


יהודה משי זהב, יו"ר זק"א, מוסר: "אנו מודאגים מאוד לקראת הסגר שיכנס לתוקפו בסוף השבוע הקרוב. מתחילת שנת 2020 טיפלנו ב-120 אירועים מזעזעים של קשישים ועריריים שנמצאו זמן רב לאחר מותם, האירועים האלו חלקם כתוצאה מהסגר הראשון בו עשרות עריריים וגלמודים היו מבודדים מהחברה ומתו לבדם, הם נמצאו רק בגלל הריח הנוראי. מפחיד ומבהיל לחשוב מה יהיו ההשלכות של הסגר השני. מי יציל אותם ומי ידאג להם? רוב המקרים לא היו מוכרים לרשויות הרווחה, איש לא היה שם בשבילם ברגעיהם האחרונים. אם יש לכם שכנים בודדים, בדקו בשלומם לפחות פעם ביום, ודווחו לרשויות הרווחה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הרי זה ארע לא בתקופת סגר. בכלל העדר סגר וזלזול בהנחיות מצד הצעירים, מבוגרים מסתגרים בבתיהם ומתים לבד. מה לא ברור?

  2. Origin

    אדם מספר שבועות מת בדירתו ואף אחד בבניין לא שם לב
    אבל יודעים להגיד שלא ראו אותו מספר שבועות
    פשששש איזה שכנים
    אדם לאדם זאב

  3. yifat

    לצערי זה מה שקורה שמשאירים אדם להד ללא משפחה,שכנים לא באים לבקר אף אחד לא דופק בדלת ומתעניין. מי שרוצה שהקורונה תעזוב אותנו שיעשה גמילות חבד. לא להשאיר שום אדם לבד. כבר נאמר בפרקי אבות או חברותא או מיתותא. במקום לחפש פתרונות בחוץ ולעשות חסדים לרחוקים. יש אנשים ממש מסכנים לבד….ורק אחרי שמתים בלי שיודעים והריח הוי הריח כמה שקשה לסבול…אז הנשמה מודיעה ששכחו פה משהו…אם לא היתה הנשמה אף אדם בחיים לא יכל להריח.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ידידי צריך לבקר כול שלושה ימים את השכן הזקן לא לחכות שלושה שבועות כמו הנ"ל סתם לינקוש בדלת וליראות שהכול בסדר .לגלות צלם אנוש .או שהם יאבדו צלם אנוש.חג שמח לכולם

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בושה שאנשים כאלה חיים איתנו שלושה שבועות לא ביקרו לא התעניינו .רק ריח העיר אותם .מה קורה לנו איבדנו צלם אנוש אין חמלה על אנשים מבוגרים .באו ניהיה אנושיים ובחג .ניבדוק שהכול בסדר איתם .לא אחריי שלושה שבועות

  6. אחד

    בושה שאנשים כאלה חיים איתנו שלושה שבועות לא ביקרו לא התעניינו .רק ריח העיר אותם .מה קורה לנו איבדנו צלם אנוש אין חמלה על אנשים מבוגרים .באו ניהיה אנושיים ובחג .ניבדוק שהכול בסדר איתם .לא אחריי שלושה שבועות

  7. שושנה

    עם כל הכבוד למחלקות הרווחה בעירייה, איך אף אחד לא יודע עליו כלום. האדם לא מוכר להם? ולמה אף שכן לא דיווח לעירייה שיש שכן ערירי בבנין, כדי שהעירייה תשלח עובדים סוציאליים לבדוק מה קורה איתו. עצוב מאוד שדבר כזה קורה במדינת היהודים מדינה שאמורה להיות הומנית!!!

  8. רחל

    יש את פרויקט "מתחברים" גיוס מתנדבים ללוות אדם בודד בקהילה. בדיוק בשביל זה. מקסים וחשוב ודחוףף. התחלתי להתנדב והתפלאתי כמה חסרים מתנדבים בירושלים זכות גדולה לקחת חלק.

  9. לי

    איזה מצב עצוב רק אתמול היה מקרה כזה ,בעפולה שאלוהים יסלח לנו ויאיר את עינינו לסביבה

  10. מהצפון

    אמי שתהיה בריאה עד 120, היתה לוקחת תחת חסותה נשים עריריות או כטלה שקרוביהם לא גרים בסמוך להם, ובמשך שנים רבות, מידי יום בשעה ארבע אחהצ היתה ניגשת לביתן עם קנקן תה מביתה, מארחת להן לחברה של מספר דקות וחוזרת לעיסוקיה. הכל בהתנדבות ובדיסקרטיות ושלא על מנת לקבל פרס. "אל תשליכני לעת זקנה" זה המוטו שלה.
    אז אם באמת יש גם לכם שכנים עריריים תפנו מספר דקות לארח להם לחברה.
    שנה טובה ובשורות טובות לכל!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר