העיתונאי רוני דיאון (צילום: רמי מנדל)
העיתונאי רוני דיאון (צילום: רמי מנדל)

העיתונאי רוני דיאון: "כבר הודעתי לחברים להגיע להלוויה שלי"

העיתונאי הירושלמי רוני דיאון, בן 68, מספר בגילוי לב ל"כל העיר" על הניתוח המורכב שעבר לפני כחודש וחצי להסרת גידול סרטני, על תקופת ההתאוששות ועל החברים הטובים שעוטפים אותו ברגעים הקשים

פורסם בתאריך: 24.9.20 19:29

לפני כחודש וחצי רוני דיאון, 68, מעיתונאי הספורט הוותיקים של ירושלים, הנחית פצצה בוואטסאפ  של חבריו, כששלח להם הודעה מבהילה – 'תגיעו להלוויה שלי'. באותה עת הוא שכב בטיפול נמרץ בהדסה עין כרם, לאחר שעבר ניתוח קשה ומורכב להסרת גידול סרטני בוושט. בימים אלה הוא מתאושש בביתו שבקטמון מהניתוח, כשלפניו טיפולי כימותרפיה לא פשוטים. השבוע הוא מספר ל"כל העיר", בגילוי לב, באמצעות התכתבות בוואטסאפ, מאחר והוא מתקשה לדבר, על הרגעים הקשים, וכן משתף במחשבות האישיות והפנימיות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"לקח לי זמן רב להתאושש", מתאר דיאון את הימים הקשים של אחרי הניתוח. "הייתי בטיפול נמרץ, וביומיים הראשונים, תחת כל ההשפעה של הכדורים, אני הייתי ממש בהזיה. כבר הודעתי בוואטסאפ לחברים שלי להגיע להלוויה שלי. הייתי בטוח שאני כבר לא אשרוד. כמובן אני כה שמח שטעיתי בגדול".

"כעת, כחודש וחצי אחרי הניתוח, אני עדיין חלש, מותש", הוא כותב ל"כל העיר", "ההתאוששות מניתוח כה מורכב יכולה אפילו לקחת לי כחודשיים-שלושה. בשלב זה, בגלל שאחד משני מיתרי הקול שלי משותק, אני עדיין מנוע מלדבר ומתקשר רק בוואטספים, אך זה זמני. אני עוד מאוד עייף, ולא ממש זז מהבית. גם בבית קשה לי להתנייד בחופשיות".

את הגידול הסרטני שמקנן בגופו אבחן פרופ' אבי ריבקינד, מנהל האגף לרפואה דחופה בהדסה. "המלאך הפרטי שלי", כך מכנה דיאון את פרופ' ריבקינד, "אני אסיר תודה לפרופסור הענק, רק הוא, בניגוד לכל האבחנות, זיהה אצלי גידול בוושט. בימים שלפני הניתוח, בגלל שמדובר בפרופ' ריבקינד, אני הייתי שקט ובטוח. פרופ' ריבקינד, מעבר להיותו רופא ענק ומנתח מדופלם, הוא הראשון שגילה אצלי גידול סרטני של 5 ס"מ בוושט. בלי האבחנה הבלעדית שלו, בניגוד לרופאים אחרים, אני בכלל לא הייתי מגיע לניתוח וכבר לא הייתי בין החיים".


פרופ' אבי ריבקינד (צילום: דוברות הדסה)

פרופ' אבי ריבקינד (צילום: דוברות הדסה)


"מדובר גם בביצוע מושלם של הניתוח, שאכן לשמחתי עבר לי בהצלחה מלאה, רק בזכותו. זה היה ניתוח להסרת גידול סרטני מהוושט בגרון. זה היה ניתוח מורכב וקשה, יותר מעשר שעות שבו גם חיברו את הוושט לקיבה", מתאר דיאון. "מדובר היה בהליך ניתוחי מסובך, בגלל שלפני שמונה שנים עברתי ניתוח להסרת גידול סרטני במעי הגס. גם אז, באוגוסט 2012, פרופ' ריבקינד ניתח אותי והציל לי את החיים. רק בזכותו נשארתי בחיים והוא העניק לי שמונה שנים נפלאות של חיים".

בחודש הקרוב צפוי דיאון להתחיל בטיפולי כימותרפיה, כדי לנסות למגר את הסרטן. דיאון מבקש להודות לצוותי רפואה נוספים בהדסה, שהצילו את חייו, בהם, "הפרופסור יואב מינץ וד"ר רם אלעזרי, שהיו שותפים מלאים בכל תכנון וביצוע הניתוח שלי, רופאת המשפחה שלי ד"ר הדסה גריידינגר שדאגה לי מאוד ומלווה אותי שנים, וגם האונקולוג שלי ד"ר מרק טמפר. ואני רוצה להודות מקרב לב גם לפרופסור רמי נוימן ולחברי דני נוימן".

אין ירושלמי חובב ספורט שלא מכיר את השם רוני דיאון, שבמשך למעלה מארבעה עשורים סיקר, בין השאר, את קבוצות הכדורגל בית"ר והפועל, עוד בימים ששיחקו בקטמון ובימק"א. שחקנים, מאמנים, עורכי ספורט וכתבים התחלפו לרוב, ודיאון נשאר נאמן לזירה הירושלמית – והפך עם השנים לאוטוריטה עליונה בתחום, אנציקלופדיית ספורט ירושלמי חיה ובועטת.


רוני דיאון בביתו (צילום: רמי מנדל)

רוני דיאון בביתו (צילום: רמי מנדל)


"בכל 40 שנות כתיבה ושידור לא היה כמעט כלי תקשורת שלא עבדתי בו", הוא מציין השבוע, "אך את ההתחלה תמיד זוכרים טוב – אני עדיין זוכר היטב את 'כל העיר', שנוסד ב־1979, אז הייתי בין ראשוני הכותבים במדור הספורט. אחרי זה עברתי למדור הספורט בעיתון 'עולם הספורט' ולאחר כחצי שנה כתבתי בידיעות, אחרי זה במעריב, ואחר כך ברדיו בגלי צה"ל, אך את רוב עשרות השנים שלי ביליתי בקול ישראל רשת ב', עד פרישתי משם לפני כשנה וחצי, כמובן רק בגלל שהגעתי לגיל 67".

בשבועות האחרונים מבקרת את דיאון, המתגורר בגפו בקטמון, שורה של אנשי ספורט ירושלמיים, ביניהם רמי מנדל (פרשן ספורט ב"כל העיר"), ומומי דהאן, בעלי מלון אלדן; ואף נציג מטעם בית הנשיא ראובן ריבלין הגיע לשאול בשלומו – את הנשיא ריבלין הוא מכיר מימיו בהנהלת בית"ר ירושלים.

"כאשר התעוררתי בטיפול נמרץ ניגש למיטה שלי אדם המוכר לי בפנים, ואיני יודע את שמו, ושאל אותי אם אני הוא רוני דיאון? כאשר השבתי לו בחיוב, הוא מיד ביקש להדגיש שהוא הנציג של הנשיא רובי ריבלין, והוא התבקש להגיע במיוחד כדי להעביר לי מהנשיא את ברכתו להחלמתי. זה היה מרגש, החברים שלי מרגשים אותי".


רוני דיאון ורמי מנדל (צילום: באדיבות רמי מנדל)

רוני דיאון ורמי מנדל (צילום: באדיבות רמי מנדל)


דיאון מוסיף ומספר על האנשים שמחבקים אותו לאורך כל התקופה הקשה: "צוות רדיו ירושלים בתוכנית 'בדרך למגרש', כל שישי שלחו לי איחולי החלמה בתוכנית הפופולארית. תודתי הכי עמוקה היא לאחותי היקרה אמירה, שלא זזה ממני, ולקלרה לוי, חברתי היקרה, העובדת הוותיקה והבכירה בקופת חולים, שכה סייעה לי וכה הקלה על ביצוע אינספור בדיקות, עזרה לי מאוד עם הבירוקרטיה, והיא אשתו של חברי הטוב אלי לוי, אנו חברים זה כבר 50 שנים".

"אני רוצה להודות מאוד לחברי היקר אהוד אולמרט, שמאוד דאג לי ודיבר רבות עם פרופ' ריבקינד וגם עם אחותי אמירה", מסכם דיאון. "התמיכה של החברים שלי ממש נפלאה, מרגשת, ומכל הארץ. אחותי היקרה אמירה, שלא זזה ממני מאז עד היום, קיבלה מאות שיחות, מאות וואטסאפים, בעיקר מעולם הכדורגל והתקשורת, מכל מדינת ישראל. זה ממש מחזק אותי ומעודד אותי מאוד".





תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רפואה שלמה לרוני היקר
    זוכר אותך עוד מבית ספר
    הכנוי שלך היה רנה

  2. ההוא

    רק קשרים מצילים חייים ההוא וההוא דיבר עם ההוא ועוד ההוא חבר של ההוא מסכן הגלמוד והפשוט בלי ההיא וההוא

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש לך מזל שהפחתה בפרופסור אבי ריבקין אחד הענקים במדינה שלנו גם אני יש לי מזל לאחר תאונת דרכים קשה אישתי העבירה אותי מתל השומר שלשם לקחו אותי מהתאונה ולא טיפלו בי בכלל להדסה עין כרם לחדר טראומה ולטיפול נימקת בשעה 24.00 אחרי שכול משפחתי הלכו הבייתה פרופסור אבי ריבקין קבע שצריך לנוח דחוף כי היו לי צלעות שבורות בתוך הריאה וזה מה שהחציל את החיים שלי אדון רוני בראון כעיתונאי צעיר בשנות 70 ושנות שבעים ושלוש אני שיחקתי בנוער של ביתר ואתה היתה הכתב לעיתון ספורט יש לנו משהו משוטף ובגלל אבי ריבקין אנחנו בחיים אני אוהב אותו כאדם תמיד מדבר יפה שאלוהים יתן לך בריאות ולאבי ריבקין אריכות ימים והרבה בריאות שיהיה לכם חג שמח

  4. יוסי

    איש מיוחד מכיר אותו שנים אני מאזור המרכז מאחל לו בריאות איתנה וגמר חתימה טובה

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רוני היקר, הכרנו כשהיינו במרפסת של יוסי מזרחי, עם אלי לוי,נחום תאשמע,חיים לוי, מאיר ויצמן ,מאחל לך בריאות ,יותר לא צריך בעולמנו

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לרוני היקר, עיתואי חרוץ והגון ןאדם טוב, מאחל לך בריאות שלמה\ חיים ברעם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר