תוכנית הבנייה ברחוב הנורית בקרית מנחם (הדמיה: ארי כהן)
תוכנית הבנייה ברחוב הנורית בקרית מנחם (הדמיה: ארי כהן)

פרויקט הפינוי-בינוי הגדול והעמוס ביותר בירושלים יוצא לדרך

אחרי דחיית כל ההתנגדויות: הותמ"ל אישרה את פרויקט פינוי-הבינוי במתחם נורית בקרית מנחם בירושלים, הכולל 1,700 יחידות דיור, שיוקמו ב-19 בניינים חדשים בגובה 34-10 קומות

פורסם בתאריך: 18.10.20 18:58

פרויקט הפינוי-בינוי הגדול והעמוס ביותר בירושלים יוצא לדרך. אחרי דחיית כל ההתנגדויות לתוכנית הגרנדיוזית, הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) אישרה ביום רביעי, 14.10, את התוכנית להתחדשות עירונית במתחם הנורית בקרית מנחם בירושלים, הכוללת בנייה של 1,700 יחידות דיור חדשות, במקום 646 הדירות הקיימות.



במסגרת הפרויקט ייבנו 19 בניינים ומגדלים בגבהים משתנים, שבין 10 עד 34 קומות. "ניצול הקרקע בתוכנית הינו מיטבי", מציינים בותמ"ל, "תמהיל הדירות מגוון ומכיל דירות קטנות עד 80 מ"ר, וכן דירות בינוניות וגדולות. תמהיל זה יסייע לאוכלוסייה הקיימת ולאוכלוסייה חדשה ורב-גונית להוות חלק מהשכונה. בנוסף, בתחום התוכנית קיימות היום כ-90 יחידות דיור השייכות לדיור הציבורי ומנוהלות על ידי חברת עמידר. התוכנית מחדשת מלאי זה וכוללת דירות חדשות באותו היקף, לרווחת דיירי הדיור הציבורי".

כזכור, כנגד התוכנית הוגשו התנגדויות, בין שאר על ידי המינהל הקהילתי גנים שבקרית מנחם. המינהל אף הגיש עתירה כנגד הפרויקט, שנדחתה. כפי שפורסם ב"כל העיר", בבסיס העתירה הטענה כי מדובר בתוכנית "הכי צפופה ועמוסה במדינת ישראל כולה", שלמעשה אינה מתחשבת בהיתכנות של עומסי תחבורה וחשש מקריסת תשתיות.

מהותמ"ל נמסר כי "התחשיב הכלכלי שנעשה למתחם כולל גם התייחסות לנושאי תחזוקה עתידיים וכולל קרן תחזוקה ל-10 שנים למרבית התושבים שיחזרו למתחם. טרם הגשת התוכנית נעשתה עבודה חברתית מעמיקה במתחם בהובלת המנהלת להתחדשות עירונית בהרל"י אשר ליוותה את התוכנית במשך שנים, ובשיתוף דיירים ובעלי נכסים, אגף תכנון בעירייה, מנהל קהילתי גנים וצוות התכנון. התוכנית מושתתת על עקרונות אורבניים ובראשם עירוב שימושים של מגורים יחד עם מסחר, ויצירת חזיתות בנויות לאורך הרחובות. קומות הקרקע כוללות שטחי מסחר, גני ילדים ושימושים ציבוריים לרווחת התושבים. בנוסף כוללת התוכנית מספר מגרשים לצורכי ציבור אשר יתנו מענה לבתי ספר יסודיים, גני ילדים וצרכי ציבור נוספים. במרכז התוכנית שטח ציבורי פתוח מרכזי אשר מתבסס על הפארק הקיים כיום תוך הגדלתו ושדרוגו".

בנוגע לטענות על חשש מקריסת תשתיות התחבורה, מציינים בותמ"ל כי "המתחם נשען על רשת הרחובות הקיימת תוך הרחבתם והסדרתם לצורך הרחבת מדרכות ומעבר נוח לתח"צ. כמו כן התוכנית מהווה בשורה תחבורתית שמטרתה להקל על עומסי התנועה באזור וכוללת כביש חדש, אשר יחבר בין רחוב קוסטה ריקה לרחוב קוליץ. עוד כלולים שבילים להולכי רגל המחברים את המתחם לרחובות הגובלים ולפארק העירוני המתוכנן בסמוך – 'פארק האסבסטונים'".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ראש העיר משה ליאון מוסר כי "אישור תוכנית מתחם הנורית על ידי הותמ"ל הינה צעד משמעותי בתחום ההתחדשות העירונית בעיר ירושלים. תוך מספר שנים נגדיל באופן משמעותי את מספר יחידות הדיור בעיר וזאת לצד פיתוח מרכזי מסחר, תעסוקה ותשתיות תחבורה. בכך נוכל לתת מענה נוסף לביקושים הקיימים בשוק ולהפוך את השכונות הוותיקות בעיר לרלוונטיות עבור צעירים ומשפחות צעירות. העירייה תמשיך בתנופת הפיתוח ובקידום מיזמי התחדשות עירונית, תשתיות ותחבורה לטובת כלל תושבי העיר".

שר הפנים אריה דרעי אמר בעקבות ההחלטה כי "התחדשות עירונית בירושלים בירתנו היא דבר מבורך ומהווה בשורה גדולה לתושבי העיר ולשכונת קרית יובל בפרט. תושביה הותיקים של השכונה ייהנו מדירות חדשות, מסביבה נעימה, מאזורי מסחר חדשים ומתשתיות תחבורה שיקשרו אותם באופן טוב יותר לשאר חלקי העיר. משרד הפנים בראשותי ימשיך להשקיע ממרצו של הותמ"ל בהתחדשות עירונית, והתוצאה היא הגדלת היצע דיור בר השגה בירושלים. אני גאה ושמח להוביל את המהלך ומקווה לעוד פרוייקטים רבים בירושלים מסוג זה".

יו"ר הותמ"ל אדית בר מוסרת: "מדובר בתוכנית דגל בירושלים, אשר מביאה בשורה אמיתית לדיירים המתגוררים במתחם. התכנית קודמה בותמ"ל בלוח זמנים מהיר תוך הקפדה על איכות ויצירת ודאות תכנונית שהינה קריטית בתהליכי התחדשות עירונית מורכבים. אני מודה לעיריית ירושלים על שיתוף הפעולה ההדוק אשר סייע להביא תכנית ישימה שלעת הבשלתה תיתן מענה לדיירים הקיימים ותסייע בפתרון מצוקת הדיור בעיר".

תכנית מתחם הנורית קודמה ע"י עיריית ירושלים, "הרשות לפיתוח ירושלים", המינהלת להתחדשות עירונית ירושלים ובאמצעות משרד ארי כהן אדריכלים ויובל ויצמן ניהול פרוייקטים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. אברהם

    יש לבצע פרויקט פינוי בינוי בשכונת תל ארזה,נווה צבי,בוכרים, שם הפרויקט אמור להיות משמעותי ביותר לגבי היקף יחידות הדיור אותם ניתן לבנות ומוערך באלפי יחידות דיור מאחר ויש שם בנינים ישנים וכן שיכונים. לי ידוע בשכונת נווה צבי על שיכון גדול מאוד שאם יפנו אותו בשביל פינוי בינוי יוכלו להקים במקומו בין 10-15 מגדלים נא להפנות לגורמים המוסמכים לשיקול דעתם

  2. בכיה לדורות

    מי שחושב שפינוי בינוי לא ייצור בעית משכנות עוני גדולות שבעתיים לא מציאותי. כל בניין זה כפר קטן. 19 בניינים זה כבר עיר קטנה. ומה עם כיבוי אש? למכבי אש אין מכשור שיכול לעלות מעל 13 קומות זה אומר סכנת חיים. ותחזוקת בניינים אלה יקרה מאד ומה עם תשתיות האם העירייה ערכה שינויים שיתאימו לנפח התחבורה שם, ומוסדות חינוך. קודם בונים אחר כך מתקנים אם בכלל:(

  3. מלכודת

    כל פינוי בינוי הופך למגדלים . איפה כבישים ? זאת פשוט מלכודת , אנשים יבכו כדי לצאת ולהכנס לבתים שלהם כ"כ הרבה ניסיונות כושלים ותכנון לקוי כבר נעשו . תלמדו מטעויות .
    יש תוכנית שהוגשה להתנגדות וכן התקבלה פעם ע"י הוועדה ?

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נחכה ונראה מי יהיה מסוגל לשלם מאות שקלים לוועד הבית ואיזה מלחמות שכנים יתפתחו

  5. שכן מהשכונה

    כול התכנון הזה שטיות עיריית י-ם כול הזמן יוצאת באזו בשורה לדעת התושבים עצובה מאוד.יכולים להעביר אנשים מעל גיל 60 לשכירות? ואולי יחזרו להר המנוחות זה פורקיט גדול ומסובך ומאוד מסוכן לדירים שבסוף ישארו ללא נכס ועים הוצאות גדולות להתקיים.לשר דרעי ולמשה לאון יש לאן לחזור לתושבים לא..

  6. מוריס תושב ירושלים ותיק וכואב

    צודקים המתנגדים וצריך להתנגד בכל הכוח כי האחראים בפינוי בינוי ובעיריה דואגים רק לעצמם ולא לתושבים . וזה מתוך ניסיון . הרסו את כל היופי של ירושלים עם הרכבת הקללה והמדלים שבנו ובונים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר