(מימין) רב שוטר הדר כהן ז"ל, רס"ר הדס מלכא ז"ל, שלט הדרך שהותקן השבוע סמוך למדרגות שער שכם (צילומים: פרטי, דוברות מג"ב, שלומי הלר)
(מימין) רב שוטר הדר כהן ז"ל, רס"ר הדס מלכא ז"ל, שלט הדרך שהותקן השבוע סמוך למדרגות שער שכם (צילומים: פרטי, דוברות מג"ב, שלומי הלר)

מעלות הדר והדס: הוצב השלט להנצחת שמותיהן של הלוחמות רב שוטר הדר כהן ז"ל ורס"ר הדס מלכא ז"ל

דרך המדרגות שמובילה אל שער שכם נקראית החל מהשבוע "מעלות הדר והדס" - הוצב השלט להנצחת שמן של שתי לוחמות מג"ב, שנרצחו בפיגועים, תוך כדי הגנה על אזרחים ולוחמים אחרים שהיו בשטח

פורסם בתאריך: 19.10.20 12:47

החל מהשבוע – דרך המדרגות המובילה לשער שכם נקראית "מעלות הדר והדס". השלט מנציח את שמן של הלוחמות רס"ר הדס מלכא ז"ל ורב השוטר הדר כהן ז"ל, שנרצחו על ידי מחבלים בשער שכם.

רב שוטר הדר כהן ז"ל נרצחה בפיגוע בשער שכם ב-3.2.2016. רב שוטר כהן נתקלה במחבל בשער שכם, היא פעלה בקור רוח ובמיומנות, דרכה את נשקה וחיסלה את המחבל – כך היא הצילה את חייה של חברתה. אך לאחר כמה שנות הגיח מאחור מחבל נוסף שירה ברב שוטר כהן, היא נפצעה באורח אנוש והובהלה לבית החולים. הרופאים נאבקו על חייה כמה שעות עד שנאלצו לקבוע את מותה. בת 19 במותה. היא הותירה אחריה הורים, אחות ואח.

לוחמת משמר הגבול רס"ר מלכא ז"ל נפלה בפיגוע בסמוך לשער שכם ביום 16.6.2017. היא נאבקה פיזית כמה שניות במחבל שדקר אותה ונפצעה אנושות, הרופאים נאבקו על חייה אך נאלצו לקבוע את מותה, בת 23 במותה. היא הותירה אחריה הורים, שני אחים ושלוש אחיות.




שלט הרחוב מעלות הדר והדס, סמוך לשער שכם (צילום: שלומי הלר)

שלט הרחוב מעלות הדר והדס, סמוך לשער שכם (צילום: שלומי הלר)


השלט הוצב שנה לאחר שוועדת השמות בעיריית ירושלים, בראשות ראש העיר משה ליאון, אישרה את ההחלטה להנציח את שמן – כפי שפורסם לראשונה ב"כל העיר".

עופר כהן, אביה של הדר כהן ז"ל, אמר: "זהו רגע מאוד מרגש, הוא מותיר הרבה גאווה והוא מתווסף לעוד אינסוף פעולות הנצחה לזכרה של הדר, בין היתר 15 תינוקות שנקראו על שמה, שלושה ספרי תורה, שתי פלוגות מג"ב ואף שני בתי כנסת ומרכז הנצחה, הנמצאים כעת בהקמה, אני רוצה להודות לראש העירייה משה ליאון, נפגשתי איתו מספר פעמים ואני מאוד מעריך אותו וממתין בקוצר רוח לטקס שייערך במקום".

אביה של הדר ז"ל ביקש להדגיש כי הוקם דף לזכרה של הדר בפייסבוק בשם "לזכר רש"ט הדר כהן" , ששם אפשר למצוא עוד זיכרונות והנצחות מהדר הי"ד, וציין כי בימים אלו הוא מעביר הרצאות להעברת המורשת של בתו ללוחמי צה"ל, מגב ומוסדות חינוך שונים.

דוד מלכא, אביה של לוחמת מג"ב רס"ר הדס מלכא ז"ל, מוסר ל"כל העיר" כי "ההחלטה לקרוא לרחוב על שמה של בתנו היקרה לוחמת מג"ב הדס מלכא הי"ד חשובה ברמה הציבורית והחברתית יותר מאשר ברמה הפרטית. הדס היא סמל וביטוי לערכים של מנהיגות, נתינה, חברות, שוויון מגדרי, העצמה נשית ואהבת הארץ. הדס תמיד היתה נחושה לתרום ככול יכולתה למדינה ולחברה, החל  כנערה בהיותה מדריכה, בתנועת הנוער בני המושבים ,ובהמשך כבוגרת בתפקיד לוחמת ומפקדת במג"ב יש בהחלטה זו מסר לחברה בכלל,  ובפרט לילדים ולבני הנוער בנוגע לחשיבותם של ערכים חברתיים ראויים".


שלט הרחוב מעלות הדר והדס, סמוך לשער שכם (צילום: שלומי הלר)

שלט הרחוב מעלות הדר והדס, סמוך לשער שכם (צילום: שלומי הלר)


"לא פעם, בני נוער ובפרט נערות, שנחשפו לסיפורה של הדס סיפרו לנו כי הם נחושים להתגייס לשירות קרבי בצה"ל בעקבות הדס", מספר מלכא. "לעניין הקשר לירושלים – הדס האמינה בכל ליבה 'אם לא נגן על ירושלים – לא תהיה לנו מדינה'. כך שההחלטה לציין רחוב על שמה יש בה משום תודה,  הוקרה והערכה להדס. אנו מודים לראש עיריית ירושלים מר משה ליאון וחברי הנהלת העיר על קבלת ההחלטה".

ראש העיר, משה ליאון, אמר: "זכיתי להנציח את שתי לוחמות מג"ב שקיפחו את חייהן בפעילות מבצעית בשער שכם. זהו רגע מרגש מאוד ומשמעותי ואני מברך את חברי ועדת השמות שהבינו את החשיבות והצביעו יחד איתי בעד ההנצחה. אני מאחל לעיר ירושלים ולתושביה שלא נדע עוד אסונות כאלה לעולם".

מארגון 'בצלמו', שנטל חלק מיוזמה להנצחת שמן של הלוחמות, ביחד עם המשפחות השכולות, נמסר: "אנחנו מברכים את ראש העיר משה ליאון וסגנו אריה קינג שאישרו את הנצחת הגיבורות במקום שנפלו. ראוייה ירושלים וראויות הגיבורות שיונצחו במקום זה .במקום שניסו לגדוע חיים במקום זה ימשיכו מליוני יהודים לעלות ולבוא לעיר העתיקה ולהתפלל בכותל בחגים ומועדים. ירושלים תישאר מאוחדת לנצח בזכות גיבורות כמו הדר והדס".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר